Reklama

Reklama

Prisoners of the Ghostland

  • Slovensko Väzni v krajine duchov (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

V pohraničnom meste je z väzenia prepustený bankový lupič (Nicolas Cage) na popud Guvernéra (Bill Moseley), ktorému uniesli adoptovanú vnučku Bernice. (Sofia Boutella) Guvernér ponúka väzňovi slobodu za jej získanie späť. Bandita je spútaný v koženom obleku a na splnenie úlohy má len tri dni, nakoľko je spútaný v koženom obleku, ktorý sa po 72 hodinách sám zničí. (Arsenal83)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (61)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Občas, když zkouknu nějakou sedmdesátkovou bizarně, surrealisticky, podivnou ujetost (jako např. Zardoz) skuhrám, proč se podobné věci už dneska netočí. A ejhle, spojení Sona s Cagem (a já je mám rád oba, hodně rád), mi udělalo radost. Barevné, divné, zábavné, vizuálně orgastické. Jako já chápu, že to někdo nedá a dokonce i chápu proč. Ale mě tohle sedlo a potěšilo. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Když se šeptá o tom, že by měli Prisoners of the Ghostland být nejšílenějším filmem v kariéře Nicolas Cage, divák by měl okamžitě zbystřit. Herecká ikona si totiž více než dekádu v podstatě buduje kariéru tím, že chodí do víceméně bizarních filmů. Na vině jsou nejspíše dluhy na daních i samotné Cageovo vyjádření, že ho klasický blockbusterový Hollywood omrzel. Tak či onak je již aktuálně vydobytá pověst Prisoners of the Ghostland oprávněna. Z fleku totiž dost možná bude Prisoners of the Ghostland skutečně patřit mezi největší šílenosti, které kdy Cage poctil svou tváří. Znamená to ovšem automaticky negativní záležitost?   Prisoners of the Ghostland jsou americkým debutem japonského tvůrce Šiona Sona. Nízkorozpočtový post-apokalyptický film, který je tak trochu říznutý westernem a tak trochu samurajskými filmy vlastně tak trochu připomene Útěk z New Yorku Johna Carpentera, nejzábavnější je ovšem v tom, že se vůbec nebere vážně. Sono se očividně nikdy nesnaží dodat seriózní záležitost a při přistoupení na pravidla hry diváka čeká vlastně opravdu zábavná divočina, která z fleku bude patřit mezi nejvýraznější Cageoviny posledních 10 let. Sono si očividně hraje se žánry, předhazují se různé šílené nápady a Sonova pověst filmařského podivína je v tom filmu vlastně celkem dost cítit.   Scénář dvojice Aaron Hendry- Reza Sixo Safai pochopitelně není žádná hitparáda. Prisoners of the Ghostland jsou béčko, rozhodně si to ovšem uvědomují. Ten film je v součtu neskutečný bordel, vizuálními nápady a bizardním způsobem vyprávění to ovšem vyrovnává. Forma v tomto případě zcela jasně válcuje obsah, té formě se ovšem nedá upřít strašné kouzlo.   Cage si tuhle polohu herecky očividně užívá, ani v tomhle případě po něm vlastně žádná přehnaná herecká aktivita požadovaná není. Takový Bill Moseley jako hlavní záporák přehrává přesně tím adekvátním způsobem, aby divák zcela jasně očividně poznal, že je to přehrávání tak trochu úmyslné. V jistých momentech herecké kreace v Prisoners of the Ghostland působí zcela teatrálně, přitom všem to ovšem působí, že je to jasný úmysl a Sono má skutečně zvrhlý styl.   Scénář je hloupoučký, spousta věcí v podstatě nemá smysl a chvílemi Prisoners of Ghostland působí takovým tím způsobem, že neví jestli chtějí být spíše vyloženou parodií nebo rýpavou satirou. Přeskakování mezi styly je někdy skutečně přehnané a spousta scén v podstatě nemá ve filmu reálné opodstatnění. Vypnutí mozku u tohoto filmu zřejmě zaručí ještě stravitelnější zážitek, kdy bude všem jedno, že to co se děje na plátně je prostě hovadina. Je to bizardní záležitost, která ovšem dokáže ohromit vizuálem, Cagem v pro něj ideální herecké póze a vlastně celkem zajímavou výpravou, která v jistých momentech připomene feudální Japonsko. Je to pořád levný film a především (více než) tak trochu tupé béčko, jde ovšem přesně o takový typ filmu, který by dost možná v 80. letech vyprodával videopůjčovny.   Kvalitami je vlastně letošní třetí Cage někde mezi Willy´s Wonderland a Pig. Je to pořád neskutečně hloupý, absurdní a šílený, vizuálními nápady, očividně přiznanými pravidly hry a Cagem v poloze, která mu svědčí ovšem bez problémů dokáže obstát. Je to minimálně záležitost, která se jen tak nevidí a při správném naladění diváka čeká hodně speciální zážitek. Prisoners of the Ghostland nenapraví Cageovi reputaci, v rámci všech těch jeho blbých filmů za poslední roky ovšem bude tenhle blbý film stát velmi vysoko...... () (méně) (více)

Reklama

moviefreak 

všechny recenze uživatele

Som od Japoncov zvyknutý na všeličo, ale toto nie.. Stále dookola rozmýšľam prečo by chcel niekto niečo takéto nakrútiť? Kvôli nejakému japan streamu? Všetkým trom fanúšikom Nica Klietky? Aby vznikol šialený plagát, ktorý všetkých oklame a nachytajú sa taký ako ja zo zvedavosti? Fuck, podarilo sa :D ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Do nového snímku Šiona Sona jsem vkládal nemalé naděje, přeci jen jde o zkušeného režiséra s výrazným rukopisem. To samé si nejspíš řekli i herci, kteří se ochotně vložili do jeho vize (mimo odvážného Nicka Cage a populární Sofii Boutellu taky herec a režisér Nick Cassavetes, jenž se zde vrací po desetileté pauze od herectví). Ale Prisoners of the Ghostland nejsou dobře režírovaný film a vlastně působí, jak kdyby jakoukoliv režii postrádali úplně. A ač velmi cením ty zdejší propracované kulisy, nápadité kostýmy a použití praktických efektů, když pomyslně svleču tenhle snímek od všeho toho vytříbeného vizuálu, zbude jen laciný a po všech směrech pitomý scénář, který hercům dává jen velmi málo materiálu, se kterým by mohli pracovat. Kdyby tenhle scénář se stejným obsazením hlavních rolí natočil třeba Rob Zombie v redneckovském zapadákově kdesi v Novém Mexiku, umím si představit, že by to pod jeho rukama mohlo fungovat. Takhle ale fakt ne. Celé je to jen hitparáda ve vystřelování bizarních nápadů do vzduchu a čekání, zda nějaký z nich dopadne na úrodnou půdu, ale 85% z nich tam nedopadne a člověk z toho má jen velmi řídký, až nicotný divácký zážitek. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Navzdory zdejšímu hodnocení a komentářům (a o něco laskavějšímu na IMDb) jsem zcela zklamán nebyl. Jakýsi mix Útěku z New Yorku a Mad Maxe, co prostředím a postavami připomíná navíc tak trochu Vodní svět, má jako horké želízko Nicolase Cage. Tady záleží, zda s ním sympatizujete, nebo ho nesnášíte. Cage se v posledních letech našel v podivínských postavách, které mu sednou. A nejlepší je, když vůbec nemluví, zde minimálně. A jen na okraj - na svůj věk má dobrou fyzickou kondici...klobouk dolů. Klasický motiv cesty tam a zpátky přes překážky je ozvláštněn japonskými ingrediencemi. Vizuálně pěkné, místy doslova krásné. Ošuntělé sluje v plném slunci v protikladu k noci plné světel a neonů, momentky postav proti zapadajícímu slunci, muž se zvrácenou hlavou z jejíž hrdla stříká krev jak z prokopnutého hydrantu. Výborná hudba! Podivný svět je předkládán jako střípky z barvité mozaiky. Pro diváka zvyklého na přímočarý a jasný příběh tohle rozhodně není. Je to postapo kaleidoskop, kde se nejde pro smrt daleko. 3,5* ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • Film byl, navzdory původnímu záměru natočit jej v Mexiku, natočen v režisérově rodné zemi, tedy v Japonsku. (WernerDMZ)

Reklama

Reklama