Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Mysteriózní film se zajímavým námětem, napínavou první půlkou a místy nelogickým dějem. Je fakt škoda, že si scénáristi nedali víc práce, protože při tomhle obsazení by asi nebyl problém to zahrát. Ze začátku se mi film hodně líbil, a říkal jsem si, že by to mohlo být něco jako 6. smysl. Jenže čím dál víc se začaly ty vidiny a útoky ze záhrobí vyjasňovat, tím blbější mi to celé připadalo. No a pak pozor !!! tohle je asi spoiler !!! ten konec byl tak hloupý, že mi to celý film skoro otrávilo. ()
Schumacher není schopen vtisknout tak zajímavému tématu jako je posmrtný život ani trochu osobní fantazie a odvázanosti. Proto se celý snímek drží po 115 minut zcela při zemi a až na pár lehce hororových a krvavých (hokejkou do obličeje, krumpáčem do obličeje) výjevů zde není nic, co by šokovalo, či v opačném případě nedchlo. Scénář je jednoduchý a téma posrmtného života je zde načrtnuto jen velmi sporadicky "aby se neřeklo". Nejvíc tak zaujmou herečtí představitelé, resp. jejich jména. Hvězd je tu věru hodně a potřeba ani z daleka nejsou, jelikož kde není co hrát... ()
Nad smrťou ešte asi nikto nevyhral, no táto partia šialencov sa pokúsila uhrať aspoň remízu. Nekompromisná Pani smrť im však ukázala, že nemá rada špekulačné hry a ťahy poza chrbát a uštedrila mládeži peknú príučku. Príbeh teda pre dnešného diváka asi ničím zaujímavý, no Schumacher vedel ako sa pohrať s divákom, dopriať mu patričnú dávku mrazivej atmosféry, mysteriózne scény vygradovať až do desivých momentov najmä prácou kamery (jednoduché, no úderné filtre a aktívny strih) a poctivej deväťdesiatkovej horrorovej hudby. Na to všetko rád spomínam a rád si to pripomeniem aj týmto snímkom. Navyše herci pomerne presvedčiví, takže naozaj je sa na čo pozerať. 75%. ()
"Nehodlám umírat. Zaklepu na smrt, dostanu odpověď." Na téma klinické smrti jsem velkým odborníkem, neboť klinicky umírám každý měsíc a občas zemřu i opravdově. Přesto se mi nikdy před očima nepromítl celý můj život, nikdy jsem neviděl světlo na konci tunelu a dokonce tam nestojí ani ten tunel. Jsou tam jen hříchy minulosti a kdyby se mě na to experimentující medici zeptali, tak bych jim to za dva klystýry řekl. Jenže oni se nezeptali, takže jsem si s nimi mohl užít to odcházení a vracení do života, občas nechat vstát nějaký ten chloupek na zádech a dumat o tom, jestli mi má nesmrtelnost nebrání v nějakém adrenalinovém zážitku. ()
Jeden z nejlepších Schumacherových filmů, kde se sešla řada v té době mladých a perspektivních herců, kteří se zanedlouho stali hvězdami své generace. Povedené jak po formální stránce, která výborně ladí s tématem posmrtného života, temné stíny, snové zvuky či mlha, tak i po té herecké, z nichž asi nejvíc vyčnívá Kiefer Sutherland a jeho ambiciozní Nelson. Po letech už na mne sice tolik nepůsobí jednotlivé "těžké hříchy" hrdinů, s nimiž se musí po přežití vlastní smrti vypořádat a už vůbec ne -SPOILER- ono spásné rozhřešení, které na každého z nich čeká. Přesto jsem si užil velmi povedený, zejména pak atmosféricky téměř dokonalý film. A smrt se skrývá ve všech čtyřech koutech pokoje... ()
Galerie (82)
Zajímavosti (16)
- Natáčelo se od 23. října 1989 do 22. ledna 1990 v Illinois a v Kalifornii. (Varan)
- Herci také využili ke své přípravě studii, kterou vypracoval scenárista filmu Peter Filardi a která se zabývala zkušenostmi pacientů, jenž byli na pokraji smrti. V rámci studie se přeživší oběti nehod shodovaly na vizi krásného světla na konci tunelu a přátelských hlasech, zatímco pacienti, kteří se pokusili o sebevraždu, popisovali emocionálně bolestné výjevy. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Kevin Bacon se o dvanáct let dříve, ve svém filmovém debutu Zvěřinec časopisu National Lampoon (1978), setkal s otcem Kiefera Sutherlanda, Donaldem Sutherlandem. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
Reklama