Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

laik_60 

všechny recenze uživatele

Domov,sladký domov !!! Miesto kde sme vyrastali, kde poznáme každý kút. To bol rozhodujúci faktor, čo hnal Alicu skoro až nerozvážne (s pár dolármi vo vresku a malým šarvancom synom z miesta, kde vyše desať rokov žila "trápny" a málo uspokojivý "život matky v ženy v domácnosti". Film trocha dramatický, trocha romanticky, miestami s vtipnými dialógmi. Napriek pomalosti a akýchsi "opakovaní situácii a momentov" dá sa to sledovať a zvedavo čakať , ako z toho napokon Alica vybrúsi. Povšimnutia hodná je mladá Judie Foster, a ten malý "šarvanec - (Lutter?). U mňa to vychádza na slabé 4 bodíky. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Film o ženě, která zpočátku nedokáže žít sama se synem bez manžela a postupně se stává více a více soběstačnou. To je hodně zajímavý námět. Jenže jak ho tady Scorsese podal, to jsem vůbec nepobral. Sice ty herecké výkony jsou slušné, kamera na mě byla poněkud zvláštní, ale nějakou atmosféru místy vytvořit dokázala a nějaká psychologie Alice tam sice je, ale celý ten příběh je divný. Alice žije s hrubiánským manželem Donaldem. Už tady mám problém, jelikož jsem za celý film - ani když chvíli Alice vyprávěla o svojí minulosti - nepochopil, co na něm kdysi vůbec viděla. Jasně, nedokázala si představit žít sama, ale proč zrovna Donald? Nicméně, Donald se pak vybourá, ačkoli je na ni a na syna hnusný tak to Alice obrečí a vyráží i se synem do Monterey, kde se chce vrátit ke kariéře zpěvačky. Po cestě se zastaví ve dvou městech, kde dočasně pracuje, zamiluje se do dvou mužů, z nichž oba se ukáží jako násilnická hovada (ačkoli ten druhý podle mě neudělal nic špatně - vrazil jenom facku tomu klukovi a udělal dobře, protože to byl neskutečně rozmazlený fakan) a ona se pak rozhodně žít jako samoživitelka. Přitom ale sama vlastně vůbec neví, co chce a co by ji udělalo šťastnou - a z jakého důvodu to neví mi tam chybělo. Někteří tenhle film označují jako komedii, jiní jako "feel-good" film, ale pro mě to bylo podivné drama (s nedotaženou psychologií hlavní postavy), které je plné nesympatických a otravných postav a které mi s přibývajícím časem bylo stále více nepříjemné. Byl to však účel? Podle všeho šlo jen o to říct, že ženy můžou žít i bez chlapa, což z toho sice vyvine, ale na úkor mnoha nahodilých událostí a nahodilého chování postav. Proto taky mám problém s psychologií Alice, která tu skutečně je, ale kvůli jejím nahodilým změnám v chování ji jí prostě nevěřím. Nic jiného už z toho ale neplyne a ačkoli zde jsou všichni chlapi zobrazeni jako ta největší spodina, mě byly nesympatické i všechny ženské postavy tady. Nikdo ale nemá na toho malého kluka - asi měl do filmu vnést nějaké humorné prvky, ale takhle otravný a rozmazlený fakan se fakt jen tak nevidí. Alice na něj sice pořád nadává, ale vychovává ho tou "americkou" výchovou, kde na děcko člověk nesmí vztáhnout ruku, ba ani křivého slova mu říct. Přitom tenhle spratek by potřeboval pořádně profackovat, protože u něj ta výchova viditelně selhala. Nevím, třeba je moje chyba, že tenhle film od tak oblíbeného režiséra nejsem schopný docenit, ale kromě té základní myšlenky mi to přišlo prázdné a kromě nepříjemných pocitů ze všech těch nesympatických postav mi to už nic jiného nedalo. Ani road movie to moc nebyla. Přitom ten námět je skvělý a mít pořádný, nechaotický scénář, kde všechny postavy nebudou na přes držku (ale třeba to byl cíl, třeba je Scorsese nepřátelský ke všemu živému podobně jako Trier), tak by ten film mohl fungovat skvěle. Takhle je z toho takové podivné cosi, co se každou chvíli tváři jako něco jiného, ale nepůsobí konzistentně a nic mu nežeru. Navíc i ty dvě hodiny jsou zbytečně moc a v posledních 20 minutách už jsem se dost nudil, proto ani ty slabé 3* nedám. Lepší 2* () (méně) (více)

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že film o ženě hledající místo k šťastnému žití se mi líbil už v době, kdy jsem ještě netušila, o čem to vlastně je. Hltala jsem Ellen Burstyn - Alici tak sympatickou a uvěřitelnou. Přestože se zdá, že její příběh plyne docela klidně a obyčejně, o prekérní situace není nouze - z utlačované manželky se stane truchlící vdovou, matkou tygřicí, řidičkou, barovou zpěvačkou, servírkou ..... sebe i syna chce ukotvit a mít "už trochu klidu", ale na otázku, co přesně to znamená, odpoví "nevím", protože definovat štěstí není snadné. Velkou pochvalu zaslouží scénář, který nabízí mnoho moudrých myšlenek v úsměvném a hřejivě lidském balení. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

V podstatě velmi pěkný příběh o matce samoživitelce, která si hledá způsob, jak se uchytit či alespoň přežít. Její charakter je dobře vykreslen, rezonuje v něm cosi společného pro všechny ženy, které se v 70. letech rozhodly opustit muže (i když u Alice to poprvé bylo vlastně nedobrovolně). Co si zaslouží pozornost je nenápadné vykreslení situace malého Tommyho. Scorsese ukazuje, že právě nestabilní rodina je základní příčinou vzniku ostrých kluků z ulice, zlodějíčků a rádoby gangsterů, kterým se věnoval v Mean Streets. V podstatě nemám nic velkého, co vytknout, jen mě tenhle typ částečných road-movie s atmosférou 70. let moc neberou... 6/10 ()

JayZak 

všechny recenze uživatele

Pro Scorceseho netypické téma těžkého údělu ženy v podání Ellen Burstynové, která svůj výkon provedla téměř bezchybně. Ale přesto mi tohle dílko úplně nesedlo, bylo zde na můj vkus až moc pláče a celkově je to film spíš pro ženy (kdo by to byl řekl, že to někdy prohlásím o Scorceseho filmu), které si jej podle mě vychutnají víc. 3,5* ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Mexická hudební skupina Café Tacuba se původně jmenovala podle tohoto filmu, a to Alicia Ya No Vive Aquí. (SeanBean)
  • Výrazný úspěch dosáhl film na předávání cen BAFTA. Snímek byl oceněn cenami pro nejlepší film, nejlepší herečku (Ellen Burstyn), nejlepší scénář (Robert Getchell) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Diane Ladd). Neúspěšně také bojoval o ceny za nejlepší režii (Martin Scorsese), největší objev (Martin Lutter III) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Lelia Goldoni). (contrastic)

Reklama

Reklama