Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (93)

JayZak 

všechny recenze uživatele

Pro Scorceseho netypické téma těžkého údělu ženy v podání Ellen Burstynové, která svůj výkon provedla téměř bezchybně. Ale přesto mi tohle dílko úplně nesedlo, bylo zde na můj vkus až moc pláče a celkově je to film spíš pro ženy (kdo by to byl řekl, že to někdy prohlásím o Scorceseho filmu), které si jej podle mě vychutnají víc. 3,5* ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film nám ukazuje těžký život ženy. Je to určitá obžaloba mužů - manželů. Jsou dominantní, žena je doma a musí poslouchat. Vše je o výchově, pokud v takovém modelu vidíme ideál života. Ale je to výhradně mužský egoistický svět, který nás živí. Krásný příběh, jak se zlomená žena s malým dítětem postaví zpět na nohy a nakonec najde i pravou lásku. Alice (výborná Ellen Burstyn) nikdy neměla štěstí na muže, ale po smrti jejího manžela se musí začít starat sama o sebe a svého malého synka. Cestou naráží na další muže, ale ti ji od mužského pokolení odrazují svou brutalitou a neschopností respektovat ženy jako partnerky více a více. Nádherné drama se zřejmě potřebným happyendem, aby naděje stále zůstávala. ()

Reklama

Janek 

všechny recenze uživatele

Teda Jodie Foster bych vážně nepoznal - celý film jsem byl v domnění, že je to kluk s ženským jménem (a říkal jsem si, proč má proboha na konci sukni?:)) Film je to dobrý, akorát mi přišel místy vztah matky/syna trošku moc "americký", ale nějak ohromně mi to nevadilo. A jak dá ke konci Kristofferson tomu nesnesitelnýmu klukovi přes zadek, já bych udělal uplně to samý a možná bych jí švihnul rovnou i Alici (teď jsem krásně cynickej). Ba ne, Alice je s citem napsaná postava, která opravdu (díky Burstynové) žije a nenechá vás chladnými. Také mě ohromila kamarádka v podání Diane Ladd, jejíž pláč byl tak strašně opravdový až se vám z toho chtělo plakat taky (při scéně "telefon", kdy se rozpláčí obě herečky najednou jede až mráz po zádech. Řekl bych, že jsem "lepší" a upřímnější pláč ve filmu neviděl). A myslím si, že tenhle film se musí líbit hlavně ženám, a kdyby se Alice na ty chlapy opravdu nasrala a hned na začátku odjela s kamarádkou, tak jsme se mohli koukat na alternativní Thelmu a Luisu. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Mladý Martin Scorsese, mladý Kris Kristofferson, mladý Harvey Keitel. Alice po smrti manžela touží se vrátit do města svého mládí, kde působila jako barová zpěvačka. Pro jejího syna to znamená ztrátu kamarádů, takže z cesty není nadšen. Na první zastávce se Alice v baru zaplete s mladým mužem, ze kterého se vyklube ženáč a násilník. Narychlo tedy opouštějí další štaci. V dalším městě získá Alice práci servírky a kromě práce má naději na další vztah. Tentokrát s rančerem, který vypadá solidně. Jenže nic není, jak se na první pohled zdá. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Alice vznikla za dost netypických podmínek, kdy Warneři byli již během natáčení The Exorcist tak nadšení z výkonu Ellen Burstyn, že jí nabídli, aby si sama vybrala libovolný projekt, ve kterém chce nadále hrát (či ho dokonce režírovat). Tak mezi haldou scénářů vyhrabala ten Getchellův a rozhodla se, že svěří jeho režii nějakému mladému dravému režisérovi. Coppola jí tehdy doporučil ať se mrkne na Mean Streets, ze kterých byla nadšená, ale nebyla si jistá, zdali mladý italoamerický floutek Scorsese je vůbec schopný natáčet ženské postavy. Napřímo se ho zeptala při osobním setkání, co ví o ženách, na což on pokrčil rameny se slovy "Nic, ale rád se o nich něco naučím." A tak tu máme Alici, vdovu středního věku s dospívajícím synem v příběhu plném postav, které dodržují tehdejší Scorseseho schéma naturalistické ukřičené a užvatlané nesnesitelnosti, akorát to tentokrát nejsou (pouze) namachrovaní muži, ale i ženy a děti, takže přirozeně při některých výměnách mezi hlavní postavou a jejím synem budete mít pocit, že byste raději chroustali sklo. Scorseseho chick-flick je zpětně prazvláštní bizár s podivným tempem (patrně způsobeným celkem zásadním sestříháním, zejména první třetiny), nervózní ruční kamerou, překvapivě srdcervoucími emocionálními scénami a s opravdu strašidelnými vedlejšími postavami. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu: Kdo je Vera? Co tam dělá ta Vera?! Kde se tam vzala? Co se jí vlastně stalo? Nic mi totiž v romantickém závěru nemohlo vzít větší vítr z plachet než když připlula do záběru, prohlásila "Feels like fall today." a zase z něj odplula. Co to... proč... Vera... fucking Vera?! ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Na festivalu v Cannes byl film nominován na Zlatou palmu. (contrastic)
  • Snímek byl nominován na tři Oscary. Nominaci v sošku Oscara proměnila pouze Ellen Burstyn v kategorii nejlepší herečka. Diane Ladd v kategorii herečka ve vedlejší roli a Robert Getchell v kategorii původní scénář již tak úspěšní nebyli. (contrastic)
  • Výrazný úspěch dosáhl film na předávání cen BAFTA. Snímek byl oceněn cenami pro nejlepší film, nejlepší herečku (Ellen Burstyn), nejlepší scénář (Robert Getchell) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Diane Ladd). Neúspěšně také bojoval o ceny za nejlepší režii (Martin Scorsese), největší objev (Martin Lutter III) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Lelia Goldoni). (contrastic)

Reklama

Reklama