Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
Hodně zajímavý film aneb celkem drsná sonda do každodenní rutiny newyorských saniťáků. Chvílemi jsem měl pocit, že sleduji spíše další videoklipovitou smršť Tonyho Scotta, než film režiséra, který si v poslední době tak oblíbil DiCapria - Martina Scorseseho. Byl to vážně hodně neobvyklý snímek a již teď mohu se skálopevným přesvědčením říci, že se k němu nikdy nevrátím. To ale rozhodně není myšleno jako zápor. Nevím, zda bych to unesl, protože takovou depresi jsem naposledy viděl snad v Rekviem za sen, a celé se to navíc odehrává v noci! Tento film má sice trošku jiné zakončení než zmiňovaný Aronofskeho klenot, ale i tak se jím smutek táhne a jde z něj cítit na míle daleko. Tak daleko, že pochybuji, jestli by to ke mě Cage stihnul, a jestli ano, určitě by mi nepomohl... ()
Scénář: Paul Schrader. Kamera: Robert Richardson. Hudba: Elmer Bernstein. CITÁT - Takže jestli tomu správně rozumím, vy jste si cpal do žil jed. A teď, když zase konečně dýcháte, už se nemůžete zase dočkat, až si budete moci koupit novou dávku. Mám k vám jednu prosbu. Mohl by jste příště přestat dýchat v jiném městě?.......... ()
Halucinogenní, cynický drasťák z doby, kdy Nicolas Cage hrál ve skvělých filmech režisérů, kteří ho dovedli ukočírovat, a nebyl modlou příznivců bizarních podívaných. Docela se mi po té době stýská. Cage je tu totiž vážně perfektní, každý pohled do jeho vyčerpaných psích očí stojí za to a Scorseseho režie vytváří velmi zvláštní, až magickou atmosféru nočních směn, kdy otupělí saniťáci jezdí od případu k případu, snaží se (moc) nemagořit a upouštějí páru. Kdyby se sanitka hlavního hrdiny cestou setkala s taxíkem Travise Bickla, vůbec bych se tomu nedivil, protože tenhle film se odehrává v tomtéž vesmíru jako Taxikář. Jedna nezapomenutelná scéna za druhou, výborná hudba a pocit, že to celé je ne moc příjemný sen, ze kterého se vzbudíte zpocení a chvíli si musíte zvykat na realitu. ()
Scénář: Paul Schrader .. The point is, everybody go through a stretch where folks gonna die on you, Just don't meditate on it. _ Skvělá hudba (takřka všudypřítomná a samé Martyho oblíbené vypalovačky), výtečná kamera, perfektní noční atmosféra a spousta monologů jednoho duševně stonajícího saniťáka. Obsah tak výživný není, ale díky nápadité režii odsýpá ve svižném tempu. Nic, co bych si zařadil do Scorsese TOP, ale dobrý film rozhodně. 75%. ()
Noční ulice devadesátkového New Yorku, Paul Schrader, tentokrát to všechno navíc na materiálu Kodak Vision 320T (všechny filmy, co milujete z konce 90. let, jsou natočený na tomhle - obrovské rozlišení + obrovská zrnitost). Scorsese tu pod množstvím epizodek vedlejších postav a různých fórků trochu zapomněl o čem vlastně vypráví, což ale sedne k povaze ústředních postav a vlastně i k tomu, čím ten film vlastně je. Navíc to má spoustu scén takový tý cool rozervaný existenciálnosti ve který Nicolas Cage v bezdomovecký komunitě shání kafe místo toho, aby se staral o pacienta. ()
Galerie (96)
Zajímavosti (16)
- Defibrilátor sa nepoužíva k oživovaniu pacienta bez pulzu, ale naopak na vyrovnanie chaotického, nepravidelného alebo príliš rýchleho srdcového rytmu. Je to tiež jeden z najčastejších filmových omylov. (BlackTom)
- Dôvod, prečo chcel Martin Scorsese aby Paul Schrader napísal scénar, bola jeho predstava, že iba Schrader vie najlepšie napísať scenár o nočnom New Yorku. (Flipper)
- Natáčelo se od 15. září 1998 do 7. ledna 1999 v New York City (New York, USA). (BMW12)
Reklama