Režie:
Brad SilberlingKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Nicolas Cage, Meg Ryan, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore, Robin Bartlett, John Putch, Kim Murphy, Elisabeth Shue, Alexander Gould, Amy Brenneman (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Anděl Seth se svěří příteli, že lidem závidí schopnost prožívat radost i bolest, vnímat chutě či doteky. Zanedlouho má pocit, že ho lékařka Maggie Riceová, která na operačním sále marně bojuje o život pana Balforda, na okamžik zahlédla. Jeho pokusy uklidnit ji ani dotyky však žena necítí. Seth stále sleduje Maggie, která se nepřestává trápit nešťastnou operací. Jednoho dne ho ale žena zahlédne, a dokonce ho osloví. Oblíbeným místem andělů je knihovna, a právě tady se Maggie opět setká se Sethem, jenž ji upozorní na svou oblíbenou pasáž v Hemingwayově knize. Stráví spolu příjemné chvíle, které Maggii přinesou tolik potřebný klid na další operaci. Pacientem má být poživačný pan Messenger, který k Sethově překvapení vycítí jeho přítomnost a řekne mu, že se ještě nechystá zemřít. Také býval andělem, ale z lásky k současné manželce se rozhodl být člověkem… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (507)
Město andělů je pěkný a zajímavý příběh, byť ne originální, který většinu diváků od začátku chytne, zaujme a snad ke konci i dojme. Nicolas Cage se svoji role zhostil dobře podobně jako Meg Ryan. Oběma lze jejich emoce věřit. Přestože se mi snímek líbil, nedokázal mě dojmout a "rozsekat" natolik, abych mu dal plný počet. Můj dojem je na necelých 4*. ()
Tenhle film mě rozžhavil do běla. Prvně jsem nechápala Nicolase, pak jsem nechápala Meg, pak jsem zase nechápala Nicolase a pak, když jsem se uklidnila, po nějaké době jsem nechápala už vůbec nikoho. Proč se proboha na něco dívám 114 minut, když pak mám chuť tu televizi prohodit oknem. Skutečně, zážitek jen pro silné nervy. ()
Mesto anjelov nemá antiutopický podtext, ako jeho tematicky podobný originál zo Západného Nemecka. Nestrhne formálne, útočí na túžby a potreby ľudskej blízkosti. Nepojednáva o zmysluplnejších úvahách, skôr nahliada k zástave času, precitnutia okamihu. Úloha "mesiáša" pripadla Cageovi, ktorý do tváre ako nepodarený anjel skutočne vyzerá, herecky je to o pár kategórii slabšie. Stačí sa mu pozrieť do očí a vidíte tú jeho maximálnu úzkosť predania pomocných posolstiev sťa romantickej idylky a súcitu. Ani obrazová hypnóza multimiliónových štúdií ešte nezabezpečuje pečlivo strážené atmosferické zázemie typické pre poctivo budovanú drámu. Takisto aj nebovolajúce zvuky a celkový dojem sa kĺže jednoduchšou story, v takom tom rámci slušného priemeru. Nádej-tragika, aby bol divák v strehu. Mám skôr dojem, že takéto násilné zvraty v konečnom dôsledku viac ubližujú a ako vyvolávajú katarziu. Ak však potrebujete vypnúť a svoje myšlienky kamsi nasmerovať (ako Meg), tak je to celkom fajn. Pre mňa aspoň za pesničku Iris. ()
Z béčkového námětu, se podařilo vyprodukovat mnohem více, než se na začátku zdálo. Navenek se film tváří jen jako obyčejně romantické drama, ale uvnitř je to mnohem více než povrchní a slabý film. Ve mně zajisté stopy zanechal. Do dvou hlavních rolí jsou obsazeny vskutku hězdy. Ikdyž by se našlo spousta dalších vhodnějších párů pro tyto role, tak Meg Ryan a Nicolas Cage mají v sobě cosi nepopsatelného, krásného. Musím se přiznat, že jsem byl opravdu okouzlen hereckým podáním. Příběh je často podávám divákovi na zlatém podnosu až jsem se roztékal blažeností. Sled obrazů bez jediného mluveného slova nepotřebuje nic dodávat. Jasné a pochopitelné vyjádření myšlenky tím nejfilmovějším způsobem. ()
Pre mňa výnimočný film. Jednak kvôli Meg Ryan, ktorú považujem za krásnu ženu a skvelú herečku - v jej podaní aj úplne banálne vety znejú presvedčivo a zvodne. Potom kvôli Nicolasovi Cageovi, ktorý určite nepatrí medzi prototyp romantického herca a tu bol skvelý. Hlavne to bolo ale celkové poňatie príbehu, ktorý bol síce veľmi jednoduchý, ale poňatý veľmi citlivo. Jeden z najkrajších romantických filmov, kde nechýba krásna hudba. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (26)
- Dialog mezi Sethem (Nicolas Cage) a Maggie (Meg Ryan) – „Pojďme někam.“ „Kam?“ „Je mi to jedno.“ „Co budeme dělat?“ „Cokoliv.“ – je identický s dialogem mezi Randym (Nicolas Cage) a Julií (Deborah Foreman) ve filmu Dívka z údolí (1983). (HellFire)
- Scenáristka Dana Stevens komentovala výber prostredia Kalifornie namiesto Berlína z predlohy Nebo nad Berlínom: „Los Angeles je metaforicky reprezentatívnejšie pre Ameriku ako ktorékoľvek iné mesto... Má každú osobnosť a páči sa mi myšlienka anjelov, ktorí sú medzi všetkými týmito rôznymi etnickými kultúrami.“ (Arsenal83)
Reklama