Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Jazzzz 

všechny recenze uživatele

Tento film je každopádně originální, doba po kterou se točil se na něm dosti zle podepsala a kdyby si s natáčením dali trochu víc práce a natáčeli ho proto, aby stvořili dobrý film a ne proto, aby se dostali do nějaké knihy rekordů mohl z toho být film mnohem lepší. Někdo možná nazve film nudným, ale podle mě má dobrou atmosféru a doplnění hudbou Dana Landy této atmosféře jenom napomáhá. Bohužel musím přiznat, že tento film nepatří k těm na které se budete dívat opakovaně, jednou maximálně dvakrát a myslím si že více ne. ()

maverick10 odpad!

všechny recenze uživatele

Kde nic neni, ani smrt nebere. Sceny se toci v kruhu, jeden snimek jako druhy je k zblazneni stejny a parkinsonova ruka pana osvetlovace, zapricinila nesymetricnost mych ocnich panenek. Filmova, resp. muzikalova hudba je asi to jedine s kladnym znaminkem. To ostatni bych hodil do pytle na odpadky a zakopal hodne hluboko, jeste niz, nez jsou ulozeny ceske poklady typu Playgirls ci Byl jednou jeden polda. . . ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Do kina bych s tím nelezl, pane Brabec, jako filmový přepis legendy mizerné, ovšem jako zachycení nálady silvestrovské noci a pokus o experiment celkem uspokojivé. Co jsem měl možnost od Brabce na vlastní uši slyšet, zamýšlel to právě tak - chtěl zachytit to genium loci silvestrovské Prahy, kdy lidé na ulicích propadají nezřízenému veselí, rozbíjejí flašky o zem a prudí s rachejtlemi. To mělo podle jeho slov v podstatě zosobňovat hřích, ukázat stádní chování člověka, který při masových akcích ztrácí zábrany. Ale právě tu zásadní část Brabec do filmu nedostal, kvůli selhání techniky, kdy se zasekl pás v kameře, první popůlnoční hodinu proto nenatočil. Potom je teda nasnadě otázka, proč NEHOTOVÝ FILM vlastně nasazoval do kin (??). Ale i tak mně to docela bavilo, protože mám rád odvážné filmové experimenty. Bavilo mně to svícení jedinou (!!!) lampou v trysku a hutná atmosféra nechybí, žádoucí zima a nevlídno z filmu přímo čiší. Pouze Jákl je tak herecky marnej, že byl jeho hlas dokonce předabován, ale to se asi nikde nedočtete (Brabec to přiznal po mém dotazu pří projekci na LFŠ:o) ) Resumé: na jedno zkouknutí docela zajímavé, ale jak říkám, návštěva kina by byl zbytečný luxus. ()

Davson 

všechny recenze uživatele

Ano, tento film byl natočen za 24 hodin a dostal se tak do Guinessovy knihy rekordů. Ovšem, stálo to za to? Na co je film, který sice drží světové prvenství, ale je nudný a neuvěřitelně špatný? Tady se skutečně potvrdilo staré rčení: "Práce kvapná, málo platná." Roztřesená neustále kmitající kamera (to jako kdyby to točil náhodný chodec svou osobní kamerou, Brabec asi naprosto zapomněl na svou původní profesi), podivný scénář, naprosto nedostačující ochotnické herecké výkony a (pro mě) děsně iritující jeden reflektor osvětlení. Jediné co se mi líbilo je hudba od Daniela Landy, kterého mám rád a proto ta 1*. Mimochodem, sám Landa by se v roli Krysaře vyjímal daleko lépe než dřevěný necharismatický Jákl. ()

Fawkes 

všechny recenze uživatele

Od režiséra Brabce se mi nejvíce líbila jeho Kytice. Tu natočil opravdu úžasně. Co provedl s Májem bylo otřesné, ale¨pořád to bylo lepší než tohle. Tato napodobenina se vůbec s Krysařem nedá spojovat, totální odlišnost děje, totální odlišnost prostředí a doby a udělat z toho muzikál další mizerný nápad, stejně jako vybrat Prahu pro město Hameln. Hudba Daniela Landy je pěkná, hodila by se ale víc do lepšího zpracování, tady si u mě vysloužila aspoň tu jednu hvězdičku. Velká škoda je i dvou hlavních herců, protože si myslím, že se pro své postavy hodili, to jim však pokazila modernizace doby a vše okolo. Opravdu, nebýt té hudby, byl by to odpad. (20%) ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)

Reklama

Reklama