Reklama

Reklama

VOD (1)

Když Max Mercer zůstane o Vánocích sám, udělá cokoli, aby ochránil svůj domov před vetřelci. (Disney Channel)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (79)

Baron Noktur odpad!

všechny recenze uživatele

Pôvodne som filmu chcel udeliť jednu hviezdičku za celkom originálny nápad, že typickí zlodeji z pôvodných dielov, tu vlastne ani nie sú skutoční zlodeji, no pri písaní toho textu ma tuposť filmu tak nazlostila, že som tomu nemilosrdne napálil odpad. Ujajčaný neznesiteľný ukecaný černoch, afektovaní manželia tváriaci sa ako keby spadli z Marsu, zbesilá rodinka, ktorá sa namiesto vierohodného zhonu z prvého a druhého dielu, len strápňuje na čele s instagramom posadnutým otcom s neznesiteľne vejúcou ofinkou a samozrejme, ten hlavný bod programu, sadlom prerastený malý brav, ktorý kvôli svojej neuveriteľnej retardovanosti takmer prizabije síce afektovanú ale stále nevinnú, vyššie spomenutú, dvojicu manželov. Dej filmu je megatrápnosť, ktorý mení charaktery postáv zo sekundy na sekundu, ako keby sa na scenári podieľali dvaja ľudia s tým, že prvý napísal prvú polovicu filmu a druhý zasa druhú. Koniec filmu je asi ten najotravnejší a najslizkejší happyend v histórii kinematografie, po ktorom som si dal radšej urobiť test na cukrovku, či som ju z neho náhodou nechytil. Totálna sračka na čele s totálne odporným supersmradom, ktorý, keď je doma sám, rád oblieka do ženských šiat. Lúzer debilný. ()

Derek odpad!

všechny recenze uživatele

jednoznačný kandidát na najhorší film roku, i keď tu podľa mňa nejde o film, ale len o "content" výplň pre disney+ službu a film ktorý kanibalizuje na jednom z najlepších vianočných filmov všetkých čias. inak mám rovnaké výhrady ako silentname, ktorý vistihol úplne presne všetko čo je na tomto paskvile zlé... ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Původní Sám doma je nestárnoucí vánoční klasikou. Pokračování s podtitulem Ztracen v New Yorku poté rozhodně ostudu původnímu snímku neudělalo. Což se bohužel poté nedá říct o Sám doma 3, 4 a 5. O těch jde nejslušněji, že jde o pohromy a časem se ukázalo, že navazovat na původní Sám doma prostě není jednoduchá práce. Jasným důkazem je tomu i šesté Sám doma s názvem Home Sweet Home Alone. Kdo zakoupením značky studiem Disney doufal v návrat ke kvalitě, čeká ho bolestivá realita.   Je to dle očekávání příšerné. Archie Yates byl možná velmi roztomilým klučinou v Králíčku Jojovi, role kráčející ve stopách Kevina McCallistera mu ovšem prostě nesedí. Právě i casting Macaulaye Culkina tehdy hrál roli v tom, že se původní Sám doma stalo ikonickým hřejivým vánočním příběhem, kdy je velmi snadné neztratit zájem o Kevinovy opětovné konfrontace s Harrym a Marvem a každé Vánoce se k nim vracet. Tím novým ikonickým rodiným filmem by nejspíš chtělo být i právě Home Sweet Home Alone. Jenomže je to v mnoha ohledech předem prohraný boj.   Režie se chopil Dan Mazer, scenárista Dítěte Bridget Jonesové, ale také režisér komedie Děda je lotr. Prostě tvůrce, který nemá s rodinnými komedii žádnou zkušenost a především zkušenost s vedením dětských herců. Jeho kořeny scenáristy u filmů Sachy Barona Cohena jako Ali G a Borat jsou poté poznat například ve scéně, kdy se malý klučina snaží hrát na Tonyho Montanu s tím rozdílem, že místo spousty kokainu zkonzumuje spousty sladkostí. Asi to mělo být vtipné, citování Zjizvené tváře je ovšem z principu tak trochu zvláštní.   Nejsnesitelnější je Home Sweet Home Alone v momentech, kdy se snaží být alespoň částečně svá. Většinu času bohužel ovšem především variuje původní film. Vybudování ústředního konfliktu mezi Maxem a jeho matkou je v porovnání s původním filmem vyloženě směšné, o poznaní horší je to poté ještě s novou dvojicí zlodějů. Rob Delaney a Ellie Kemper se sice snaží, na Joea Pesciho a Daniela Sterna z původních filmů ovšem nemají ani v rámci charizmatu a ani v rámci zábavnosti. I proto, že se zde pokouší scenárista Mikey Day dát záporákům jakousi formu motivace, která ovšem opět opravdu nefunguje.   Obsazení hlavního hrdiny bohužel přináší spousty problémů. Macaulay Culkin byl sice roztomilý, měl ovšem jasně zrakovým vjemem odvoditelnou i formu rošťáctví. To Archie Yates je pouze roztomilý a jako rošťák působí nevěrohodně. Zpětně poté divák musí ještě více ocenit scénáře Johna Hughese k původnímu Sám doma. I zde sice hlavní dětský hrdina prováděl rošťárny a využíval potenciál dítěte v momentě, kdy zůstává sám doma, skrze příběh ovšem postupně přicházeli témata síly rodinných pout a toho, že si nejvíce vážíme teprve toho, co ztratíme.   I separátní linka matky v podání Catherine O’Hare má v původním filmu neskutečnou sílu, zde je ovšem matka hlavního hrdiny v podání Aisling Bea využívaná jen pro vtipy, které mají být vtipné, protože má matka pochopitelný panický strach o své dítě. Příběh Home Sweet Home Alone v sobě nemá žádné emoce i přesto, že se snaží, aby ty emoce obsahoval. Ovšem o ty emoce se snaží tak neskutečně neschopným způsobem, že je to vlastně celé strašně k pláči.   Od začátku je jasně nastavené, že nás úplně nečeká to samé, především v rámci práce se záporáky. Celé se to poté v závěru snaží o strašně dojemné finále, které je ovšem v rámci emocí naprosto prázdné, protože nic z toho vlastně nedává pořádnou váhu. O jistý závan nostalgie se poté tvůrci pokouší i návratem postavy Buzze McCallistera v podání Devina Ratraye, i jeho cameo je ovšem vlastně navíc a vůbec by ve filmu nemuselo být. A je navíc využito i k jednomu momentu, který by v rodinném filmu jednoduše neměl co dělat.   Zajímavé je také pozorovat, jak se změnil přístup. V prvních dvou dílech Sám doma si člověk může užívat, jak si Kevin McCallister maže dva lupiče na chleba, protože to jsou očividně zlí kriminálníci, kteří si nic jiného nezaslouží. Jenže Jeff a Pam jsou pojati jako lidé s poměrně lidskou motivací a když tedy dojde na to, že se i oni dočkávají od hlavního dětského hrdiny značné dávky utrpení, spíše než vtipné je to spíše vyloženě zlé. A v průběhu se vlastně často může v hlavě divákovi vyskočit otázka, zda ve finále není hlavním zlem ten krutý chlapeček s tváří neviňátka.   Hudba Johna Debneye je poměrně unylá a v závěru, kdy se snaží částečně čerpat ze soundtracku Johna Wiliamse z původního filmu je už jednoduše urážlivá. Řemeslná stránka poté působí do značné míry odbytě a levně a jde o jednoduchou otázku toho, že vše dobré na Sám doma zemřelo v roce 1992.   Já vlastně ani pořádně nevím, proč Home Sweet Home Alone dávám alespoň nějaké plusové body. Asi proto, že jde o lepší film než Sám doma 4 a 5, který se svými kvalitami vyrovná alespoň Sám doma 3. V případě těchto dvou filmů jde pak jen o volbu mezi kapavkou a syfilis. Masochisté si budou moci vybrat, zbytek radši půjde o kus dál. A doufat, že už se nikdo nikdy na úspěch původního Home Alone nebude snažit navázat. V tomto případě jsem osobně radši optimista než realista....... () (méně) (více)

silentname odpad!

všechny recenze uživatele

Premýšľal som nad tým čo spraviť. Pretože istým spôsobom som zhodnotil, že sú tu dobré elementy, ktoré film v sebe má, ale sú tak neskutočne zakopané všetkým tým zlým, že to stratí všetko čaro, čo to mohlo mať. Na traileri ma osobne prekvapila jedna vec. Nerozumel som, prečo do role zlodejov dali celkom sympatických hercov. Nešlo mi to do hlavy. Teraz, keď som film videl som to pochopil. A tu je kameň celého úrazu. "Home Sweet Home Alone" sa totiž rozhodol, že urobí úplne opačný film, ako sme tu mali počas prvého "Home Alone". Takže napriek tomu, že toto v traileroch nie je, je potrebné si to povedať, lebo na tomto celý film padá. Ellie Kemper a Rob Delaney nie sú reálne žiadni zlodeji. Jediné o čo im ide je zobrať z domu Maxa niečo, čo si myslia, že im ukradol on. A to niečo, im môže pomôcť v ich nezávideniahodnej situácii. Pravdou je, že všetko čo sa deje okolo nich je podľa mňa sympatické. Pôsobia príjemne, je vidno, že majú radi svoje deti a snažia sa nejakým spôsobom vyriešiť svoj problém. A keď sa naskytne riešenie, tak to sa niekde stratí. A vznikne z toho veľký film plný nedorozumení, ktoré vyústia v tradičné finálne plného nástrah a boja medzi chlapcom a dvoma (v tomto prípade) "zlodejmi". Problém ale je, že kým v prvom a druhom "Home Alone" to bolo vtipné (nakoľko Harry a Marv boli skutočnými zloduchmi), tak sledovať Pam a Jeffa v tejto situácii skutočne miestami bolí. A cítil som počas toho len obrovskú ľútosť voči nim. Lebo toto si skutočne nezaslúžili. Keď si to ale vezmeme, celý film sa dal vyriešiť za 20 minút. Stačilo urobiť 2 veci. Vymeniť dialógy, ktoré museli film posunúť smerom k tomu celému nedorozumeniu, a dať možnosť, aby spolu mohli Jeff a Pam s Maxom reálne hovoriť a vysvetliť mu celú situáciu. Miesto toho sme museli byť svedkami, ako skutočne prešli poriadnym fyzickým peklom, ktoré miestami mohlo byť smrteľné. Neviem komu tento film odporúčať, je to skutočne veľmi škaredý vianočný darček, Disney absolútne nemajú cit pre tento druh komédie a tie "easter eggs" sú neskutočne rušivé a dokopy celý čas len odpútávajú pozornosť. A aby som už skutočne dorazil tento film posledným úderom tak poviem, že Maxova rodina je skutočne hrozná. Jeho otec je príšerný, jeho argumenty hrozné... a Aisling Bea... ako jeho matka na tom nie je vôbec o nič lepšie. Filmová tragédia a jeden z najhorších remakov (alebo sequelov?), čo som kedy v živote videl. Nie je to ani len komicky zlé, ako to bolo v prípade "Home Alone 3". Je to len čistý otras. Hodnotenie: F ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Není nic horšího, než šlápnout na kostku Lega.." ;) Nedokážu si vybavit jiný biják, který by se tak zoufale a urputně snažil citovat klasiku, jíž vlastně stejně zoufale parafrázuje.. Nicméně navzdory zdejším výkřikům je nutné si uvědomit, že Columbusův Home Alone byl ve své podstatě rovněž poctou, totiž poctou slapstickovým komediím.. Neskutečně bizarní snímek, zároveň stejně tak špatný jako zajímavý a vynalézavý, který lze samozřejmě velmi snadno vyhejtovat.. Ale jednoduše řečeno, tohle rozhodně není 58. nejhorší film ever ani náhodou !! ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama