Reklama

Reklama

Siréna od Mississippi

  • Česko Siréna z Mississipi (více)
Trailer 1
Drama / Mysteriózní / Romantický
Francie / Itálie, 1969, 123 min (Alternativní 119 min)

Cesty lásky bývají nevyzpytatelné a neznají hranic. Mladý pěstitel tabáku továrník Louis (Jean-Paul Belmondo) očekává na tichomořském ostrově svou neznámou nevěstu, Julii, kterou však po cestě zaoceánskou lodí zavraždila podvodnice Marion (Catherine Deneuveová). Marion je krásná a Louis jí okamžitě podlehne a bezmezně se do ní zamiluje. Marion si počíná velmi obezřetně a brzy získá přístup ke všem Louisovým penězům, se kterými prchne zpět do Francie. Louis je odhodlán ji najít a pomstít se. Ale láska zničí jeho odhodlání. Snímek o velké bláznivé lásce byl Truffautovou poctou jeho velkým vzorům Jeanu Renoirovi a Alfredu Hitchcockovi. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (122)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je to trošku něco jiného, než jsem byl u Truffauta zvyklý. Je známé, že Truffaut miloval hitchcockovy filmy, a tento snímek je takový pokus navázat na jeho styl. Bezesporu se mu to daří více než dobře. Z počátku skoro až romantické setkání muže a ženy, kteří se seznámili na inzerát, se pro zámožného muže (Belmondo) postupně mění v noční můru, aby se po krátkém čase opět změnila v okouzlení tajemnou femme fatale... Truffaut je mistr mezi režiséry a dokázal vykouzlit napínavé a hodně propracované drama, nicméně jsem byl trošilililinku zklamaný otevřeným koncem. A abych se přiznal, tak jsem celou dobu nemohl pochopit, proč se Loius tak šíleně zamiloval do Julie / Marion Vergano (po tom všem, co mu provedla)... Ale láska je věc iracionální, takže tohle bych zase tak moc nerozebíral..:-)) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„O hajzla míň!“ Truffautova snaha o syntézu vícero žánrů s sebou nese velmi nemilý přechod od precizního krimi thrilleru k tuze nevěrohodnému melodramatu. Uctívání klasických milostných románů (a románů obecně) se všemi jejich výlevy emocí a naivní, zcela vážně míněnou vírou v čistou lásku příliš nekoresponduje s hravou, jako vždy mile nadsazenou režií. Filmařské postupy z děl Truffautových učitelů (celý film je věnován Jeanu Renoirovi), nenápadné náznaky budoucího dění (opakovaný motiv klece, do které se oba milenci symbolicky zavírají) dávají při zapojení knih (mj. Šangrénová kůže od Balzaca) i kreslených komiksů (rozkošně cynické užití stripu ze Sněhurky) dohromady snímek mimořádně inteligentní, který se svými postavami nakládá všelijak, ale vždy stojí na straně diváka. Potěšující, třebaže to nijak nekompenzuje bolestně zjevnou absenci děje v druhé polovině. 75% Zajímavé komentáře: sportovec, agathon ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Jakkoli mě Francois Truffaut zklamal svojí Nevěstou, co byla v černém, svým příštím filmem si u mě vše vynahradil. Tentokrát mu stačilo pouze pár herců a několik zajímavých lokalit pro děj. Ostrovní záběry dýchají exotikou, Francie je prostě Francie a chladné Švýcarské alpy působí mrazivě a romanticky zároveň. A takový je vlastně i celý tento film. Jean-Paul Belmondo zvládl jednu ze svých nejnetypičtějších rolí na výbornou. Tajemná kráska Catherine Deneuve byla naprosto úžasná. Nikoho jiného bych si v obou rolích neuměl představit. Siréna od Mississippi vypráví o všech úskalích nejkrásnějšího lidského citu jménem láska. Spalující, chladná, vášnivá. Chercher la femme. Nevím jak vy, ale já bych té až neskutečně krásné Catherine rovněž podlehl. A rád. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Truffautova další studie milostného šílenství s výtečnou dvojicí Belmondo - Deneuve. Hitchcockovské reference zahrnují taky Psycho, ale víc spíš Vertigo či Marnie. Když je podle Truffauta muž beznadějně zamilovaný, objektu jeho posedlosti projde naprosto všechno - a jeden by mu to i věřil. Každopádně podivný a silný film. 90% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Otevřeně řečeno, s tímhle kouskem mám opravdu problém... Francois Truffaut je můj oblíbený režisér a jeho režie konec konců ani v tomhle případě není zklamáním. Herecké obsazení je luxusní, Jean-Paul Belmondo i Catherine Deneuve jsou hvězdy první velikosti a už jejich pouhá přítomnost na plátně je přínosná. Navíc ani nehrají špatně. Co mi ale vadí, je scénář, resp. základní námět. Tohle melodrama s kriminální zápletkou má totiž značně nedůvěryhodný půdorys, je to vykonstruované až běda. Snímek je evidentně zasazený do doby svého natáčení, tedy konce 60. let, kdy vrcholí sexuální revoluce, technologie rychle zkracují vzdálenosti a spojují lidi z druhého konce planety, vrcholí budování konzumní společnosti, no a v téže době si úspěšný podnikatel vymění několik dopisů se zcela neznámou ženou a domluví s ní sňatek, aniž by se s ní kdy předtím setkal. To si ani nezavolají, aby mohl poznat zabarvení jejího hlasu? Kdyby se příběh odehrával v roce 1900, nemám s ním problém, ve 30. letech - dejme tomu - ale takhle? Poté, co muž zjistí, že byl okraden o všechny své úspory a jeho skutečná snoubenka zavražděna, neuvěřitelnou náhodou se potká s onou podvodnicí a pak stačí jeden krátký rozhovor završený větou: "Stále tě miluji," aby té ženě odpustil a přes její kriminální minulost plánoval společný život, ba co víc, byl ochoten pro ni vraždit a ztratit veškeré své postavení. Prostě mi to celé skřípe a nevěřím tomu ani za mák. Tři slabé hvězdičky za režii a herecké výkony. Celkový dojem: 50 %. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (17)

  • V názvu filmu se slovo „Mississipi“ píše s jedním „p“, protože odkazuje na název lodi Messageries maritimes, z níž Marion Vergano (Catherine Deneuve) vystoupila a která se takto píše (starý francouzský pravopis americké řeky). Ve francouzském názvu románu Williama Irisha, jehož děj se odehrává v New Orleans, se slovo „Mississippi“ píše se dvěma „p“ a označuje řeku. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama