Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (271)

BigDeal 

všechny recenze uživatele

Žáner film- noir sa mi naozaj pozdáva, monológy hlavného predstaviteľa som si vychutnal, rovnako aj temnú atmosféru, no Fred MacMurray mi do role nesadol (sám neviem prečo). Stále teda čakám na nejaký dokonalý noir, ktorý by mi doslova vyrazil dych, pretože pre mňa to ešte nie je dostatočne čierne a depresívne. Možno by to chcelo viac monológov, či väčšiu neschopnosť riešenia situácie, pretože takto ma úplne uspokojilo len pár scén a posledných 15 minút. 85% ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Natočeno podle novely "Double Identity" Jamese M. Caina. Hudba - Miklos Rozsa. Kamera - John Sertz. CITÁT - Los Angeles 16. července 1938.......... Naprosto povedené je scéna okolo 22 minuty, kdy se hlavní hrdina zastavuje autem na jedno pivo. Doprdele, to byl život. Příběh vlastně začíná na konci - to není spoiler. Tak prostě funguje většina Noirovek. Hlavní hrdina nám pak vypráví, jak došlo k situaci, právě viděné na počátku příběhu. CITÁT - Tak jsme jen tak seděli a ona začala zlehka plakat, jako když déšť dopadá na okno........... Příběh pojišťovacího agenta, který se zamiloval do vdané ženy. Ta žena zrovínka chce zabít svého manžela a ještě by na tom chtěla vydělat. CITÁT - Musí to být dokonalé........ Tak moc jsem téhle dvojici fandil, až jsem málem při jedné scéně dostal infarkt - nebudu psát kdy ani kde, to by spoiler byl. CITÁT - Byla to chůze mrtvého muže.......... Černobíle natočený příběh, který se zakládá na napětí, vyšetřování vraždy a obsáhlém dialogu. Nejdůležitější je sledovat zvraty, domněnky a realitu. Co se mohlo a nemohlo stát a hlavně jak to doopravdy bylo. CITÁT - Vražda není nikdy dokonalá. Dříve nebo později se něco pokazí......... Tak si nasedněte do tohoto rozjetého vlaku směr hřbitov a kochejte se, ten příběh za to určitě stojí. ()

Reklama

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Billy Wilder fakt umí, přesvědčuju se o tom stále víc a víc. Trochu mě zneklidňuje, když tu čtu, že to bylo podle skutečné události, tím se příběh stává ještě mrazivější. Přitom zápletka působí banálně- žena se chce zbavit manžela, využije pojišťovacího agenta a spáchají zločin, o kterém se domnívají, že je dokonalý. Pro penízky, samozřejmě. Ale to, jak to Wilder podal, vás vtáhne do černobílého dění a krom toho, že se mi Barbara Stanwyck nepozdávala jako la femme fatale, to nemá chybu. Hned po obou hlavních pachatelích, pardon postavách, se mi líbil likvidátor (bacha, to je pozice v pojišťovně) pan Keyes, který přešetřuje veškeré případy vyplácení pojistek a odhaluje nepravosti s takovým zanícením, s jakým skladatel komponuje svůj majstrštyk. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdina, nejspíš kříženec Humphreyho Bogarta a Lee Marvina, nakonec nedoplatí na chybu ve svém zdánlivě bezchybném plánu a dokonce ho ani nepřechytračí femme fatale, ale srazí ho do kolen kancelářská krysa v podobě Edwarda G. Robinsona (nic ve zlém). Důraz na zdánlivě nepodstatné detaily (ohnutý koberec) a napětí po většinu stopáže, to je to, co jsem u Billyho Wildera zatím nepoznal, ale snad budu mít možnost vidět i další jeho podobně laděné kousky. I přesto pro mě ale vrcholem žánru zůstávají Kubrickovo Zabíjení a Wellesův Dotek zla, natočené o dekádu později. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Fantastický thriller, pri ktorom sa na rok výroby pozerám s údivom. Literárna predloha a založenie na skutočných udalostiach dáva príbehu ešte väčšiu uveriteľnosť. Prehnitá Barbara Stanwyck exceluje. Dej je pútavý, strieda zápletky a môžeme v ňom vidieť rozmanitosť nápadov. To platí pre kriminálnu dvojicu, ktorá ukuje zaujímavý plán, ako aj pre ich odhalenie. Zakončenie filmu je dokonale vycibrené pre oko diváka, v pôvodnom literárnom príbehu totiž Neff skončí v plynovej komore. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (46)

  • Dveře v bytě Waltera Neffa (Fred MacMurray) se otevírají na nesprávnou stranu. Ve skutečnosti by se měly v souladu s protipožárními pravidly otevírat dovnitř do bytu a ne ven do chodby. Billy Wilder to samozřejmě věděl, ale kvůli scéně, kdy se Phyllis (Barbara Stanwyck) schovává za dveřmi na chodbě, nemohl zobrazit otevírání dveří správně. (liquido26)
  • Když ve filmu poprvé vidíme Waltera (Fred MacMurray) líbat Phyllis (Barbara Stanwyck), na Walterově ruce můžeme spatřit snubní prsten. Fred MacMurray byl ženatý a postprodukce si toho nevšimla. (Kulmon)

Reklama

Reklama