Recenze (20)
Evoluce (2011)
Ačkoliv postupný rozklad hmyzáka až na úroveň DNA byl celkem působivý a autor nepochybně miluje Glassovu quatsi trilogii, u tak krátkého snímku musí obraz dokonale fungovat s hudbou v pozadí, aby se dostavil slibovaný "umělecký nevšední zážitek". No a elektronická hudba tady prostě není dost výrazná a zajímavá...
Hanna (2011)
Koukalo se na to dobře, stejně tak jako na všechny Wrightovi filmy a poslouchalo se to ještě líp, páč hudba je chvíli melancholická, chvíli až postpunková - každopádně vždycky výborně ladí a umocňuje spád filmu. Nicméně pointa a i ten samotný závěr mě zdaleka neuspokojily a zařadily tak Hannu do řady filmů, na které se rád podívám znovu, ale koule mi to bohužel (či bohudík) neurve... 70 %
Hačikó - příběh psa (2009)
Film jsem probulel jak želva a přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jsem se skoro hodinu a půl díval na příběh bez děje, který by se dal shrnout do pěti minut a potřeba dojmout diváka je patrná z každého záběru. Ač zrovna J. Allen patří mezi mé oblíbené herečky, tak poetika filmu u mě víc jak na dvě hvězdy nestačí. Sorry. 45 %
V peřině (2011)
No čekal jsem to asi horší :-) Pravda, v letním kině je všechno růžovější, nicméně když to vezmu kolem a kolem tak dívat se na to dalo. Rozhodně je škoda, že film je hudební, protože kromě Lucky tam nikdo zpívat neuměl, jela se dokola stále jen jedna písnička s pozměněným textem a choreografie byla k pláči. Mile překvapila peřinová animace, celkem i herci a neherci a za hlavní výhodu považuji, že film není možné zparodovat. Ač na hranici kýče, dvakrát jsem se zplna hrdla zasmál a párkrát poklepal na čelíčko, takže plus mínus 35 %
Zelený sršeň (2011)
Tak moje druhé 3Dčko a narozdíl od Avatara bych se bez něj tentokrát i obešel. Asi bych měl přestat koukat na trailery, páč jsem měl dneska pocit, že film vidim už podruhý a hlavně počáteční rozvíjení zápletky mi přišlo strašně neobratné a umělé: Jé umřel mi táta -> Á automechanik je mistr bojových umění -> tak budeme hrdinové. V této fázi mi stále neseděli ani herci - když Chou nebyl v akci tak měl stále stejný výraz a Rogenovy hlášky s výslovností zvracející žirafy nebyly. Bohudík sršáň zraje jako víno a s akčními scénami přišel spád, tvůrčí obrození a konečně i trocha humoru. Od scény, kdy se hlavní hrdinové rubou v luxusní vilce už jsem byl plně spokojen. Stejně jako se záporákem :-)
Na kus řeči se zvířaty (2009) (seriál)
Chápu vysoká hodnocení (roztomilá hláškující zvířátka) i odpady (parazitace přírodopisných dokumentů), ale pro mě je to něco mezi - většina komentářů byla totiž dost stupidních a jen málo těch ve stylu rodinné konverzace tulení rodinky: "1: budu dřív u mámy 2: mně to nevadí, aspoň nejsem adoptovavej 1: já nejsem adoptovanej; mami, že nejsem adoptovanej?; mamííí?!?; máma [suše]: oba jste adoptovaný..." Uvidíme co přinesou další díly, ale zatím to je promarněný potenciál... 40%
Vanilkové nebe (2001)
Pro mě typ filmu jaký mam rád. Před pár dny jsem shlédl fantastického Pana Nikdo a přeceňovanou Fontánu, takže jsem měl na co navázat. Naštěstí jsem si nevzpomněl, že film je cover a že předlohu jsem viděl (i když si z ní už skoro nic nepamatuju), takže pointu jsem ještě před koncem neznal. Možná škoda, protože ona pointa byla dost zklamání, i když to spravil závěr na střeše s Russellem. Co se týče hlavních hrdinů, tak Cruise mě nijak zvlášť neupoutal (ostatně jako téměř pokaždé), Penelope byla skvělá (ostatně jako téměř pokaždé) a když Cameron vykulila oči a rozšklebila hubu, vypadalo to, že by byla schopná vyvraždit velkoměsto (konečně nějaký překvapení :-)). Když to schrnu, tak jsem byl po skončení spokojen. 75% Trailer: 90%
Legenda o Červeném draku (1994)
Tak tohle je úlet. Původně jsem myslel, že jdu zkouknout další výpravný kung-fu film a ono jsem se tak nějak dost často smál - ale v tom stylu: to myslej vážně? Ti malí tlustí kung-fu bojovníci, tajný mistr šaolinu, kterej se po odhalení musí nutně představit nepříteli přesně těmito slovy a nejvíc perlila tetka s šipkama. Opravdu charisma Jet Li nestačí na všechno a tady to stačilo na hodně málo... 20%
Transformers: Pomsta poražených (2009)
Nehodlám tento snímek poslat do kytek jen proto, že je to dvojka a tak nějak se předpokládá, že bude výrazně horší. Je sice pravda že zápletka je hodně uměle implementována a v těch super magických předmětech se už člověk ztrácí, ale furt tady z jedničky zůstalo to nejlepší - přes dvě hodiny akční jízdy, Bayovo budování napětí, trio Shia - Megan - Torturo, skvělá hudba a spousty spousty triků. Já jsem se přátelé rozhodně nenudil... 75%
500 dní se Summer (2009)
Pro mě nejlepší film svého druhu od Garden State. Rádoby jednoduchý příběh stojí na skvělém hereckém tandemu, svěží režii Marca Webba (btw jeho video Sida s Nancy taky stojí za to) a podmanivé hudbě. Bohužel i při druhém shlédnutí jsem se nezbavil problémů s častým dějovým skákáním, které samo o sobě přidávalo filmu na zajímavosti, nicméně sem tam sem musel přemýšlet, jestli je to ještě den 123 nebo už jsme skočili na 235ku a tedy v jakém stavu se nachází onen vztah. Jen to a pár detailů mě dělí od pěti hvězd... 85% Trailer: 80%