Tosim

Tosim

David Čuřík

okres Blansko
Jeden svět nestačí.

homepage
ICQ: 213-069-374

2288 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 13.4.2017  18:27

    "Staří" Singerovi X-Men mě bavili méně pro nedostatek většího nadhledu, Rattnerovy jsem už neviděl. Z těch novějších jsem uchcával z První třídy, dost mě zklamala Apokalypsa. Wolverine je tohle můj první a je potřeba dodat, že na pilu reality i přehánění tlačí tvůrci poněkud moc, takže Logan musí být pijan a člověk, který nevěří v budoucnost, ideálně když sem tam schytá nějakou tu ránu, na druhou stranu je to furt statečnej bijec, takže je potřeba předvést pořádná jatka. Špatné to není, ale také to není něco, co by mě zatlačilo do sedačky hlubším přístupem k postavám nebo vyprávění jako takovému (ať už se to týká filmu samotného, nebo celého univerza X-Men). 70%.

    • 7.4.2017  14:33

    Krobotová a Taclík jsou holt roztomilý. Člověka tyhle partnerské trable stejně baví, když se na ně dívá, i když je zná na vlastní kůži. 70%.

    • 7.4.2017  14:04

    Ta vykrádačka hudby Vladimira Cosmy mě dost štvala.

    • 6.4.2017  10:04

    Krasosmutnění.

    • 3.4.2017  15:42

    "Žádný finančník bez humoru nám neříkal co je, nebo není vtipné."

    • 3.4.2017  15:39
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Vztahovka pro mladé a jednadvacáté století, forma mě nadchla, uvidíme, jak se na to budu dívat za několik let.

    • 3.4.2017  15:37

    Na mě to bylo příliš fantastické, dík za ten humor, který spoustu věcí vyvažoval. 70%.

    • 30.3.2017  17:19
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    ***

    Dva okruhy témat v naší televizi roky hrají prim - lékařské prostředí a detektivky. Jsem rád, že aspoň to druhé se pomalu, ale jistě dostává na (minimálně) evropskou úroveň. Pořád netuším, kdo Tomáš Bombík je, ale po Mordpartě je vidět znatelný posun nahoru (jistě je to Peterem Bebjakem). Co mě mrzí, je, že psychologičtější momenty ve vyprávění byly jen tak nahozeny, popřípadě neřešeny, ke slovu se ale dostala témata, která jsou omílána furt a už to štve - korupce, mafiánský kapitalismus, nevěra, brebera. Škoda! Jo a vynikající hudba Juraje Dobrakova!

    • 30.3.2017  17:10
    Četníci z Luhačovic (TV seriál) (2017)
    ***

    Filmovější, než Humoresky, což se mi líbí, s velkou spotřebou velitelů, což mi připadne prdlé. Ze začátku byla detektivní linie slabá, pak se to začalo zlepšovat, nejlepší byla epizoda Bestie. Občas řeší seriál dost současné vztahové problémy, což mi připadne vzhledem k době, ve které se to odehrává, nepřiměřené. Zcela výborná a drsná je naopak akcentace první světové války. Ale jo, šlo to, rozhodně jsem čekal větší vykrádačku četníků o Arazímovi a spol., tohle nemá cenu seriálu vyčítat, jde víceméně vlastní cestou.

    • 30.3.2017  16:46

    Zdařilý návrat Mela Gibsona (také podle mého názoru své pokání má již za sebou), v němž není nouze o zajímavé režijní nápady, v druhé části z války. Jen kdyby část první, která vypráví o okolnostech, které formovaly Dossův charakter, nebyla tak primitivní a přímočará, šel bych s hodnocením možná i výš. Potešili Hugo Weaving a Vince Vaughn ve vážné roli.

    • 23.3.2017  18:51

    Ten Zábrana z toho přímo čiší! "Noc nevěry má svý markéry. A udavačky, ručně vyšívaný zástěry. Zaplatím rundu a pak ti vylížu kundu."

    • 23.3.2017  18:21

    Obermannová píše podle klišé, tuhle podprůměrnou historku jsme viděli mnohokrát jinak a lépe. Aspoň, že ten realistický konec to trošku vytáhl.

    • 23.3.2017  18:18
    Masaryk (2016)
    ***

    Typickej vyhajpovanej produkt. Neřešme to, že tvůrci Masaryka našli kličku v pravidlech ČFTA (fakt byli tak posraní z letošní konkurence?), fakta jsou taková, tohle je řemeslně slušně zvládnutej českej biják, ale většinu cen bych dal někomu jinému. Roden válí, Kaiser odvádí svůj standard, Jašków je na pár minutách v roli Moravce charismatičtější, než deklamace Landy v Českém století. Kamera, hudba, výprava, vše na jedničku. Ševčíkův Normal jsem žral, od té doby jsem se na něj nepodíval, asi ze strachu, že byl horší, než jsem ho tehdy vnímal. Dalšími scénáristy byli v současnosti populární Petr Kolečko a můj oblíbený spisovatel Alex Koenigsmark, který před pár lety zemřel. Dost nesourodá trojice, ani jednomu z nich se mě nepodařilo strhnout některou z dějinných událostí. Jestli to nebude tím, že jde o další dílo, které zobrazuje některé principy z našich dějin, s konkrétními událostmi ale nakládá velice volně. Olga Hepnarová nebo i moje milovaná (a většinou nenáviděná) Učitelka mě dostaly víc.

    • 23.3.2017  18:08

    I když King Kong na to jde jinak, než nová Godzilla, relativně se mi líbil. Triky a kamera, boj člověka s přírodou, něco, co chce lidstvo zničit pro svou vlastní velikost - tedy zbytečně. Tohle nebylo ale dostatečně rozvedeno, co mi vadilo nejvíc, byla až přepálená akce a množství zpomalovaček. Ale zase jsem nepoznal, kdo bude sežrán! Nevím, jak dopadne boj lidoopa s ještěrkou, ale tenhle snímek mě aspoň navnadil. 70%.

    • 23.3.2017  18:01

    Pachl opustil svoje tradiční vody detektivního žánru, aby vytvořil životnou i melancholickou atmosféru nastupujícího socialismu i manželského stereotypu.

    • 23.3.2017  17:54
    Hospoda (TV seriál) (1996)
    **

    Jedna z posledních prací Jaroslava Dudka pro komerční televizi. Ladislav Potměšil mezi Discopříběhem a Ordinací. Žádná tragédie to není, čert ví, proč pak Dr. Železný už nechtěl, aby nova nějaké další seriály točila. Česká hospoda, české alibistické prostředí, prostředí mužů - charaktery jsou zajímavě rozdány - dva vzdělanci, dvě lopaty a dva sanktusáci. Dřív se mi to líbilo víc, škoda, že autor nevytvořil i nějaké aktivnější ženské postavy, ale zase, klobouk dolů, pokud Jiří Drejnar psal všechny epizody skoro sám. Některé bizarní historky mají až švandrlíkovské ladění. Zajímavé jsou hostující hvězdy - od Marka Ebena, přes mladé, tehdy neznámé herce (Dolanský), nebo naopak dřívější známé (Pavel Mang) až k Jiřímu Macháčkovi, nebo k jednomu v součanosti nejzaměstnanějšmu filmovému scénáristovi (Marek Epstein!) 50%.

    • 13.3.2017  16:51
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ****

    Na Svět pod hlavou jsem se neskutečně těšil a pak byl dost zklamán, když jsem zjistil, že je převzatý. Od těchto tvůrců jsem skutečně čekal něco víc původního. Po prvním zmateném, druhém detektivně chabém díle začalo být vyprávění hutnější. Pro hlavního hrdinu to začíná být osobnější v rodinné i profesní rovině, normalizace je špinavá a díl 7 - 9 připomíná opravdu ty drsné kriminálky. Ano, časové paradoxy jsou nezvládnuté, díl poslední příliš rychlý (osobně bych byl rád, kdyby Filipovi vyřešení zabralo třeba dva, tři), ale přístupem k minulosti a stylem zpracování mi seriál zkrátka a dobře konvenoval v osobní rovině. A v neposlední řadě mě přivedl ke knihám Ondřeje Štindla. Je nutné počítat vše. 70%.

    • 13.3.2017  16:29

    Přemýšlím, co by asi Tomáš Hoffman jako recenzent Cinemy o Bezva ženské blahé paměti napsal... Tenhle film je v podstatě zázrak - je to romantická komedie z prostředí vesnice, je česká a skutečně se jí vyhnuly všechny atributy, které u nás takové snímky mají - podbízivost, jednoduchý humor, možná ta idealizace venkova tam trochu je. Potud je všechno v pořádku. Jenže ten film je tak klasický a nudný, i na žánr, který reprezentuje, že mě na něm vůbec nic nepřekvapilo a já se prozíval až ke konci. Pozitivní a negativní věci se sešly v jednom snímku, z nich vzniklo padesátiprocentní hodnocení.

    • 27.2.2017  15:44
    Bába z ledu (2017)
    ***

    Na snímku mě nejvíc lákalo spojení Bohdana Slámy a Pavla Nového, které bylo nakonec nejméně zajímavé, Nový nepředvádí nic zvláštního, je sám za sebe, prostě JE. No a dál? Sláma jako vždy sociální, tenhle jeho poslední film je na rozdíl od minulých excentrických Čtyř sluncí velice minimalistický, stačí gesto či věta a divák musí dávat pozor. Moje chyba, čekal jsem asi něco jiného, více dějového, méně formanovského a "novovlnného." Ve výsledku je film vlastně o charekterní ženě a její osamělosti. Vše, co na mě působilo méně, vynahrazovali Neužil a Daniel v rolích synů. Na Švejka se i přesto těším!!

    • 27.2.2017  15:30
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    ***

    Je mi strašně líto, že nemůžu dát vyšší hodnocení. Líbí se mi, že vyprávění bylo ohraničeno dvěma okupacemi, které zničily životy dvěma generacím, je mi sympatické, že seriál zkoumá osobní a profesní hranice, které umělec může či nemusí prolomit při své profesní kariéře, ale v tom hlavním seriál selhává. Nejde o problém, zda by Vávra poplácával Štěpánka po tváři, ani to, že byly vytvořeny fiktivní postavy, kolem nichž se točil děj, i to, že je historie občas přizpůsobena, by se dalo za určitých okolností pochopit, ale jen za jediného předpokladu - že tyhle všechny věci poslouží celkovému záměru, vyznění a ozřejmí to, co chtěli tvůrci říct a to se tady nestalo. Fiktivní záležitosti buď úplně zapadly, nebo lidi mátly, popřípadě naštvaly (často neprávem), ale nijak zvlášť Bohému neozvláštnily. Mé naděje, vkládané do scénáristky Terezy Brdečkové (která má celkem sympatické rozpětí činností, přes televizní pořady, k práci na filmových festivalech až po to, že je dcerou Jiřího Brdečky, takže k filmu má blízko), byly asi příliš vysoké.

    • 27.2.2017  14:12

    Docela bych si dokázal představit, že to je vyprávění o novém superhrdinovi, zvaném Účetní, jehož Achillovou patou je autismus. Pak by se dala natočit i minisérie, nebo seriál, ve kterém by všechny zvraty nepůsobili jako veletoč. Jinak ovšem všechno šlape, od akce, přes Afflecka, kterému tenhle typ role bez debat sedne, až třeba k Johnu Litgowovi, kterého jsme v pořádné roli neviděli snad od Dextera. 90%.

    • 16.2.2017  15:18

    UDĚLALY TVOJE SKUTKY Z MINULOSTI TVŮJ ŽIVOT LEPŠÍM? Na snímku nejsou těžkosti jeho vzniku vidět. Film pečlivě zobrazuje cestu člověka k náckovství a zpět a samozřejmě je na něm vidět, že chce být (v dobrém smyslu toho slova) výchovným, proto občas ty patetické a zpomalené a zkratkovité pasáže, holt, někdy to vadí méně a občas víc. Proto bych to za sebe viděl tak na 90%, i přes tu skvělou dramatickou roli, kterou příběh nabídl Beverly D'Angelo.

    • 16.2.2017  15:01

    Čekal jsem sevřenější příběh, škoda, že je snímek pouze slepencem scének bez napětí, vyjma poslední akce s prodejem drog a následným podfukem. Jistě, i když film nekárá, rozhodně od drog odradí, ať už se nálada pohybuje od vyšinutého štěstí, přes hovna stříkající z prostěradla na všechny kolem, až ke smrti kojence, všechno z toho je zkrátka špatně. Užil jsem si nejrůznější citace - odjezd vlaku jako z Tenkrát na západě, přechod přes přechod jako Beatles a podobně.

    • 9.2.2017  16:11
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    ****

    Prušinovský & Kolečko a jejich největší klamání tělem, jaké jsem kdy zažil. Ne, první dva díly vtipný nebyly, za to se nám pokusily zobrazit něco z naší současnosti. Přiznávám - moc se mi to nelíbilo, než v díle třetím humor trochu nabyl a já pochopil, že pokud tvůrcům nešlo přímo o satiru, tak aspoň o zobrazení nejrůznějších lidských typů, což se jim potom vedlo taktéž dobře. Že je seriál sprostý? Tak ať. Absolutně jsem netušil, kam vše směřuje a na konci jsem byl tak spokojen, že jsem chtěl udělit hodnocení nejvyšší, ale nakonec to neudělal, protože to by byl příliš velký skok. Velké díky za fantastického Martina Hofmanna a po letech důstojně komediální roli pro Petra Nárožného. 90%.

    • 9.2.2017  15:37
    Druhý dech (TV seriál) (1988)
    *

    Seriál, který minul svou dobu o deset let (kdyby to natočil Evžen Sokolovský prakticky v interiéru, mohl by to být větší guilty pleasure), zobrazující, jako jiné socialistické seriály, stěžejní odvětví té doby (inženýři, samoobsluhy atd). Snad zde vznikala Pelantova vášeň k přírodě (Ranč u zelené sedmy), nicméně mi soudruhování a zemědělská terminologie, kam se podíváš, relativně nevadila. I Abrhám mi přišel standardní. Nejhorší byla srandovní kreace Slovenky v podání Veroniky Žilkové, ale hlavně dva zásadní zvraty, které jako vícero věcí vařily z vody - krádež jogurtů v obchodě a smrt jedné ze stěžejních postav při blboučké televizní soutěži. To byla ta nejsilnější k(r)áva!!

    • 9.2.2017  15:07
    Dynastie Nováků (TV seriál) (1982)
    **

    PRO MODROU ARMÁDU COKOLIV. Scénáristé Chalupářů úplně změnili prostředí a napsali seriál o socialismu, jaký by měl (nebo snad chtěl?) být. Všeho je dostatek, nic není problém a např. postava, kterou hraje Josef Somr, sice krade benzin, ale je autorem zlepšovacích návrhů, takže se to asi nějak vyrovná. Přesto se u toho pobavit dá (zvlášť Josef Kemr je neodolatelnej), jen by Radek Brzobohatý mohl méně říkat slovo "šlendrián." Tak na 30% bych to viděl, jako kulisu k jiným činnostem. Však to znáte.

    • 2.2.2017  15:11
    Spojenci (2016)
    ***

    Takhle uondaný snímek jsem už dlouho neviděl. Ani válečný, ani drama, emocionálně chladné, vše na půl cesty, snad jen Alan Silvestri občas složí nějaké to životné klavírní sólo.

    • 30.1.2017  15:40
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Holt každý máme svoje vzlety a pády a i když mě kolega, se kterým už dlouho můžu cokoli kolem filmu probrat, nazval fanatikem, spíš bych to předefinoval na skalního fanouška, jenž už se nějaký ten pátek k režisérovi, který mu dlouhá léta mluvil z duše, opatrně vrací. Kromě žánru, retrospektivního vyprávění, způsobu záběrování a roli pro Shyamalana mi tenhle film žádné jeho kousky nepřipomíná. Jenomže toto je trochu slepá ulička, protože konec může být brán jako škující pointa, jež mě (a dívám se, že nejenom mě) vedla k úvahám o režisérově dávné úvaze o pokračování komiksového filmu. Největší slabiny snímku vidím v dlouhém představování Kevinovy duše a v katarzi, kterou jsem si představoval trošku silnější. Po Rozpolceném může následovat cokoli, takže se nechme překvapit.

    • 30.1.2017  15:17

    Typicky česká romantika. Muž vašich snů je developer, knihkupectví funguje bez větších ekonomických problémů (jako všechno) a napsat a vydat úspěšný román je bez předchozích zkušeností tak snadné! O stereotypním zobrazení určitých lidských typů ani nemluvě. Snímek lehce zachraňuje fakt, že jsem se hodně často smál. Upřímně.

    • 30.1.2017  14:55
    Vinnetou (TV seriál) (2016)
    **

    Řekněme si to na rovinu, Brice ani Barker mnoho hereckého talentu neměli, vynahrazovali to (zaslouženě) vizáží a směšný, občas až nelogický odklon od knižních mayovek (která začíná naprosto odlišnou vizáží hlavních hrdinů, když už jsme u toho) a celkově filmařské lapsy mnozí odpouštějí proto, že je zachvátila nostalgie. Jenomže ta, pokud k ní není přizván rozum, je cestou do pekel. Skláním se před komentářem uživatele NinadeL a jiných, kteří se nebrání napsat to na rovinu, s hodnocením dvou zbývajících částí ale souhlasit nemohu. Začátek fakt šlape - herečtí představitelé jsou vybráni s citem (mým favoritem je vtipný, přesto ale respektovatelný Sam Hawkens), někdo jako Philipp Stölzl umí i v RTL z obrázků rozhodně vytřískat maximum, vyprávění až na čestné výjimky nejde proti duchu Mayových románů. Po prvním díle se naserete, když Mirka Spáčilová vytahuje nesmysly o socialismu (Mayovy knihy dost často sociální byly, nuzné poměry svého dospívání zmiňoval často, co by asi Mirka řekla na Supy Mexika, kde Vinnetou a Old Shatterhand zachraňují před arcilotry bratry Meltonovými skupinu polských dělníků, kteří jsou nuceni v otřesných podmínkách těžit měď). Dál vás naštve, když Ondřej Neff, údajně čtenář knih, píše něco v tom smyslu, jako že je film propagací současného multikulturalismu, jako kdyby zapomněl, že tento legendární příběh o respektu mezi národy je skoro sto padesát let starý. Nebo neví, že se Kara ben Nemsí bratříčkuje i s muslimy? No co už, mnohem horší je, že díl druhý je hodně hodně očesanou verzí košatého Pokladu ve Stříbrném jezeře (aspoň něco) a kromě potrhlého profesora (typická postava z mayovek) a lehce sadistického mexického bandity (jehož fascinace převtělováním je ovšem dost trapná), nemá moc co nabídnout. Příběhy postav pokračují kontinuálně přes tři Mayovy příběhy dál (což by nevadilo), horší je, že se odkloňují jak od příběhů knih (vztah Old Shatterhanda a Nšo-či), tak logiky (proboha, proč musel mít Santer otce Maria Adorfa, velkopodnikatelského petrolejáře?) Vyjmenovávat jednotlivé je zbytečné, co se týče záverečného filmu, je debilní skoro úplně všechno. Zajímavé je, že do toho šli tvůrci se sloganem "Každá generace má svého Vinnetoua" a snahou se odlišit, ale zároveň si nechtějí znepřátelit úplně všechny (lokace v Chorvatsku, přítomnost ikonických Böttcherových skladeb či účast Marie Versini a Gojko Mitiče). Nevím, zda je vlastně v době quality TV natočit mayovku vůbec možné, ale tvůrci v případě nového Vinnetoua došli ve spojení mezi klasickým a novým na půl cesty. Pokud bude po padesáti letech mayovka pro další generaci, já už u toho nebudu. No nic, je čas vrátit se ke knihám. A rozumné nostalgii taky, přece mě znáte!

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace