Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 652)

plakát

1890 - Démon z Tiesňavy (2017) (epizoda) 

Je opravdu srandovní, kolik neoriginálních až vykrádačských momentů první díl nabídne, aby vypadal jako tzv. "quality TV." Být to ironie, tak možná jo, ale ztrácet čas takovýmhle nudným mramoserovým seriálem nemá cenu. 30%.

plakát

Sněhulák (2017) 

Já čumím jako blázen. Nestává se často, aby na mě film zapůsobil opačně, než na zbytek světa a tohle je po dlouhé době případ takového snímku. A v podstatě nevím, co mám napsat, aby jen nevyvracel negativní názory ostatních. Sněhulák prostě měl všechny atributy severské detektivky, tak, jak je mám rád, takže jsem neměl problém si ho užít, i když samozřejmě s některými výtkami souhlasím (zkratkovitost vyprávění, pachatel ve finále působí jako neschopák). A to si prosím myslím, že knižní Nesbø není nijak zvlášť úchvatný, četl jsem Netopýra a ten mi připadal jako samé klišé. Tady ale ne!

plakát

Vzteklina (2018) (seriál) 

Tak to ne, přátelé, žádnou severskou záležitost to nepřipomíná, jen proto, že je to detektivní a občas se objeví ponurý záběr na přírodu. Tenhle seriál je veskrze český svým obsahem a na evropské úrovni formou. No a to je všechno, respektive, není to málo, zatím jde sice pořád o jednu z prvních vlaštovek, ale jsem tomu rád. Škoda, že vyprávění o vzteklině se tak očividně změní ve vyprávění o historii a současnosti Šumavy, nebylo by marné udělat seriál buď o jednom, nebo o druhém, anebo ty dvě linie lépe skloubit. Jinak ale nemám větších námitek.

plakát

Dívka za zrcadlem (2018) (TV film) 

Andrea Sedláčková na cestě od složitých mezilidských vztahů k těm nejjednodušším. Myslím, že po deseti letech už nebylo třeba se k osudům Renáty Soukupové vracet. A zajímavější by bylo vidět ten snímek, který byl natáčen, vypadal mnohem osudověji a dramatičtěji, než tento. Škoda, že paní režisérce nevyšli ti Zbabělci a doufám, že v podobném duchu se neponese její román Každý něco tají, který se právě chystám číst.

plakát

Zloději zelených koní (2016) 

Žádná ze složek filmu vyloženě neskřípe, ale ani výrazně neuchvátí. Navíc nijaký konec, který jako by evokoval, že přijde další díl a bude pokračování, je dost mimo. Hájíčkovu psychologickému, hutnému stylu se snímek nepřiblížil ani náhodou. 50%.

plakát

Prezident Blaník (2018) 

Některé narážky zestárnou a lidé jim za pár let nebudou rozumět, jiné přetrvají, protože jsou prostě obecnějšího rázu - například Miloš Zeman jistě není ani první, ani poslední, kdo vyznává "kreativní práci s ústavou." Problém celovečerních verzí seriálů je tradičně v tom, že divákovi připadne, že sleduje více slepených dílů za sebou, takže i Prezident Blaník by potřeboval zkrátit. Potěšující je, že hlavní trio postav bylo rozvedeno více do hloubky, i když pořád jen v tom komediálním rozměru. 90%.

plakát

Podfu(c)k (2000) 

Ritchieho dva základní filmy jsem doteď neviděl, začal jsem Podfujkem. Je zajímavé zjistit, že Ritchie točí stále podobně - zrychlovačky, zpomalovačky, dějové zamotávačky, ať točí film o podvodníčcích, "adaptaci" AC Doylea, nebo anglickou legendu. Tohle je klasický gauneří snímek, než přijde na řadu humor, zvlášť scény se psem a černošskými neschopáky byly v tomto smyslu povedené. A závěru, kdy se všechny dějové linky střetnou, už není skoro co vyčíst. 90%, nakonec.

plakát

Instalatér z Tuchlovic (2016) 

Přestože je Kohák nyní zbytečně všude, tady mu to sedne, protože je umírněný a moc nemluví a když, jen v holých větách. I jinak je film strašně jednoduchý, je vám jasné, jak dopadne. Na druhé straně je ve filmu pár postav, které zmizí a když se na ně instalatér ptá, vyřeší se jejich osud otázkou "Ty to nevíš?" a ústy jiné postavy se divák dozví, co se jim stalo. Pořád je to ale stokrát lepší, než to, co Vorel předvedl ve filmu Ulovit miliardáře (Vejšku a Cestu domů jsem neviděl, protože jsem byl otřesen, ale chtěl bych je vidět, jelikož podle reakcí nedopadly tak špatně). 50%.

plakát

Přání k mání (2017) 

Velmi příjemné překvapení. Nekřečovité, zábavné, navíc je potěšující vidět Vítězslava Jandáka po trapčení v politice v pořádné roli. Vizuálních nápadů jako blázen, což je možná škoda, bylo by lepší dělat věci z větším rozmyslem, ale aspoň to zakryje, jak je snímek dějově řídký. Plusy filmu doplňuje netradiční pár Čvančarová a Myšička, kteří si spolu normálně nezahrají. Opatrných 70%.