Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 062)

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Vaughn jako režisér dělá co může, aby z hloupého scénáře vytvořil něco koukatelného. První půlka je dost děsná, akční scény zajímavé jen neustálým "problikáváním" z Rockwella na Cavilla, což začne být po chvilce otravné. V druhé půlce se to i přes sérii "povinných" zvratů zlepší a scéna s barevnými kouřovými granáty je skvostná a dá vzpomenout na nejlepší Vaughnovy scény jako vybuchující hlavy v Kingsmanovi a to, jak Hitgirl likviduje gangstery v Kick-Assu. Takže Vaughnovi skoro vše odpustíte. Hned poté ale, ve snaze přijít s další efektní akční scénou, následuje bruslení v rozlité ropě, kdy zřejmě nikomu nedošlo, že je to úplný nesmysl. V hereckém obsazení je řada skvělých menších rolí, trochu oplácanější B.D. Howard je taky fajn, jedině Sam Rockwell by si zasloužil vyměnit za někoho míň nudného (ale chápu, že to byl do jisté míry záměr). Dále, Vaughnovy filmy se vždy vyznačovaly skvělým výběrem písniček, ale tady zazní hned 3x (!) "nová" píseň od Beatles feat. Umělá inteligence (čili nic trapnějšího snad vybrat nešlo). Když to shrnu, do kina nutně nemusíte, ale na VOD to bude patřit k tomu lepšímu.

plakát

Ceny české filmové kritiky 2023 (2024) (pořad) 

S výsledky relativně spokojenost, pokud nejste Douglas (snad kromě Přišlavnoci, ale furt lepší než Bratři), ale ten galavečer... Tvůrci dělají vše proto, aby se koukalo co nejmíň lidí. U té kulturní vložky jsem přepnul na skoky na lyžích, a trvalo asi pět skoků než to skončilo. A Peková je stejně nesnesitelná i ve skutečnosti (myslel jsem si, že ve filmu to hraje). Představení nominovaných filmů skoro žádné, ale na trapné vtipy se našlo času dost (pořad měl přes hodinu a půl, přestože má oproti Lvům půlku kategorií). Prostě Český Lev 2.0, aspoň že ty výsledky jsou o něco kompetentnější.

plakát

Game Story (2024) (seriál) 

Je super, že si nějaké mainstreamové médium všimlo, že existují počítačové hry, že je to miliardový průmysl a zároveň plnohodnotný umělecký obor, a že Češi jsou v tom dobří. Takže ČT vytvořila (fanfáry!) deset čtvrthodinových epizod a ještě je uklidila jen na iVysílání, aby na to náhodou někdo nenarazil jen tak při přepínání programů. Téma by si zaloužilo mnohem delší stopáž jako jiné obory, které ČT dokumentuje, ale aspoň něco. Už tak krátká stopáž je dále ředěna spoustou prostřihů na zcela nesouvisející záběry, což mělo asi být vtipné, ale většinou to šlo úplně mimo mísu. Uchechtl jsem se jen u Václava Bendy dělajícího "éééééé". Takže seriál lze vnímat jen jako "úvod do problematiky", a pokud vás zajímá, co ti zajímaví lidé povídali, musíte si o nich najít sami další pořady na Youtube. Co se naopak povedlo, jsou archivní záběry na protagonisty, kteří v seriálu vystupovali nebo o nich byla aspoň řeč. Po 30 letech jsem tak poprvé viděl "živého" Jana Eislera, ne jen na fotce. Výběr her a tvůrců je reprezentativní, i když pár důležitých her chybí. Musím se ještě zastavit u propírané poslední epizody, která kromě übertrapného názvu působí dost "na sílu" a do seriálu nezapadá. Při vší úctě k vystupujícím slečnám si pozici vedle Vávry, Dvorského či autorů Factoria a Beat Saberu se svými studentskými projekty, které nikdo nehrál, nezaslouží. I moje žena, která hry nehraje, ale seriál ji bavil, na konci prohlásila, že ji žádná z těch holčičích her nezaujala.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Narozdíl od jiných uživatelů jsem četl knihu, takže můj komentář je erudovanější než jiné:)_____Výsledné hodnocení je průměrné, ale když uvážíte, že to vlastně není sci-fi (nejvíc sci-fi je představa, že by Česká republika vyslala do vesmíru loď s lidskou posádkou), ale festivalové intelektuální podobenství, takový Terrence Malick ve vesmíru s pavoukem, které bylo předhozeno nepřipravenému plebsu s předplatným Netflixu a očekávajícímu Star Wars se Sandlerem, je výsledných 57% ještě dobrých. Je vidět, že si s tím Netflix nevěděl moc rady, zveřejnil to až po několika letech od dotočení (točeno v ČR ve stejnou dobu jako Gray Man, který měl premiéru v červenci 2022) a všechny nejlepší záběry dal do traileru.____Proč tedy i já hodnotím průměrně? Nejprve odbočka ke knize: Kniha je taky průměrná a ne moc záživná. Kdyby ji Kalfař napsal v češtině, v USA by jistě nevyšla a žádný film by nebyl. Samozřejmě to taky není sci-fi. To, co uvidíte ve filmu, je ale jen půlka knihy. Druhá půlka jsou rozsáhlé flashbacky sahající až do Jakubova dětství. Taky je v knize spousta banálních zajímavostí o Česku a české historii (je vidět, že byla psána hlavně pro americké Američany)._____ A co z toho zbylo ve filmu? Skoro nic. Leccos naznačovalo vypuštění slova Bohemia z názvu, ale nejen to, ve filmu zbylo z Česka jen toto: 1) české nápisy v lodi, vlajka na skafandru a poletující pytlík Bonparů 2) slova CzechConnect, Bomba, Ferda 3) jméno Procházka, které nikdo z herců neumí vyslovit (nechápu, když už byli ve štábu Češi, proč se nikdo neozval a neopravil je). Flashbacky zabírající půlku knihy jsou zde zredukovány na větu "Můj otec byl donašeč pro stranu". Je otázka, proč se vlastně film točil v Česku, když tu žádné pořádné záběry na Česko nejsou a 75% filmu se odehrává v lodi a 24% v jiném interiéru. Sandler i Mulliganová působí unaveným dojmem, a role Mulliganové je dost mlčenlivá (10 vět max.). Nejlepší na filmu je tak Paul Dano jako Hanuš a hezky dojemný konec. Tenhle film asi Českou republiku neproslaví, škoda.

plakát

Noční koupání (2024) 

Nic naplat, z bazénu prostě strašidelnou věc neuděláš (někteří režiséři by to možná dokázali, ale rozhodně ne noname McGuire). "Strašidelnost" je tu znázorňována podvodní kamerou natočenou vzhůru a občasnými lekačkami. Ale největší fail prostě je, že ve filmu není Nightswimming od R.E.M.. To se přímo nabízí dát do nějaké scény, kde topící se postava bojuje o život, bylo by zaděláno na kultovní scénu:(

plakát

Oscar 2024 (2024) (pořad) 

MOGA - Make Oscars Great Again se letos konečně splnilo. Nejen že byl letošní ročník co se týče filmů nejvydařenější co pamatuju (kromě Maestro), ale vesměs i vítězové mě potěšili. Samozřejmě bych byl nejraději, aby vyhráli Chudáčci, ale na to jsou holt příliš kontroverzní. Za vítězství Emmy Stone jsem fakt rád, zvítězil nejlepší výkon a ne politika. Stejně tak Chlapec a volavka a zvuk pro Zónu zájmu. Samotné předávání pěkně odsýpalo (pravda viděl jsem až ráno verzi bez reklam a písně jsem přeskakoval), vtipům Jimmyho Kimmela jsem se několikrát zasmál a z předávajících nejvíc potěšila Dvojčata:) Tahle laťka se bude těžko překonávat.

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Nelze se ubránit srovnání s čínskou verzí. Každá má svoje klady a zápory. Největším kladem téhle je, že je mnohem svižnější. První knihu sfoukne ne za osm, ale dokonce za pět dílů (čínská za 30). Daní za to je mnohem větší zjednodušení a víc změn v příběhu. Bohužel i přes značně kratší stopáž jsou i zde zbytečné odbočky. Oproti knize jsou zde jiné postavy (nejen národností, což by nevadilo, chápu, že mezinárodní publikum nechce koukat na samé Číňany) a některé jsou dokonce navíc. Stejně jako čínská verze se to nevyhnulo obsazování modelek do rolí špičkových vědkyň, což nepůsobí zrovna věrohodně. Docela nečekaným rozhodnutím je, jak jsem již uvedl, že první kniha končí již pátým dílem, který je tak předčasným vrcholem série, a zbylé tři díly jen naťukávají začátky druhé a třetí knihy (které se odehrávají částečně paralelně). Tím se tvůrci částečně připravili o pořádný cliffhanger, ale budiž. S tím souvisí i to, že zatímco v dalších dílech knihy se většina postav vymění, tady se pokračuje s těmi stejnými, které přebírají role úplně jiných knižních postav. Opět, chápu, že divák nechce, aby se v seriálu moc měnily ksichty, ale působí trochu divně, když každý člen party kamarádů najednou dostává různé důležité funkce spasitelů lidstva. Jsem zvědav, co s tím udělají v dalších sériích, které se mají odehrávat o stovky let později. Druhá a třetí kniha jsou mnohem lepší než první, tak by to chtělo moc to nepřehánět se změnami. Asi se víc těším na druhou čínskou sérii, ale u obou se děsím rozpočtu, který, pokud nebude značně navýšen, nebude na důstojné zpracování druhé a třetí knihy stačit. I americká verze vypadá poměrně lacině a triky ve scéně přeříznutí lodi vypadají hůř než u Číňanů. I přes všechny výtky je to ale zábavný seriál, primárně ale díky kvalitě předlohy.

plakát

Ronja, dcera loupežníka (2024) (seriál) 

Místy se to i vyrovná legendárnímu švédskému filmu z osmdesátek. Bohužel je příběh rozmělněn vedlejšími zápletkami a postavami a těch šest dílů je jen půlka knihy!!! To jsem bohužel zjistil příliš pozdě, jinak bych si sledování rozmyslel. Nejlepší na seriálu je představitelka hlavní role Kerstin Linden, která má charisma na rozdávání a určitě z ní vyroste hvězda. Btw... Netflix se svým hodnocením "13+ násilí, nahota, jazyk" pobavil.

plakát

31. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2023 (2024) (pořad) 

Předávání bylo zvládnuto asi nejlépe za poslední dobu. Docela to odsýpalo, žádné trapné komické scénky, úvodní noir koláž se povedla, a Eben je prostě vtipný profík. Nápad s kouřem pobavil, byť moc nefungoval (pomyslel jsem si, že lepší by bylo propadlo, a Eben mi četl myšlenky a na konci to řekl nahlas). Nejhorší tak byl křečovitý projev Kaščejevové, kterou musel z pódia vyhánět režisér (i když by se dalo s obsahem souhlasit, dalo se to říct i ve třech krátkých větách). Výsledky: po úplně tragických nominacích  (paběrkování #annyismissing a TondySlávky, a naopak 15 nominací pro průměrné Bratry) začali sošky získávat vesměs akceptovatelní vítězové, takže jsem začal doufat, že Bratři půjdou domů s prázdnou, a pak bác ho - cena za Nejlepší film. Takže nejlepším filmem je film, který nemá ani nejlepší režii, ani nejlepší scénář, ani nejlepší herecké výkony, ani nejlepší kameru, ani nejlepší střih, ani nejlepší zvuk, ani nejlepší hudbu, ani nejlepší kostýmy, ani nejlepší scénografii..."akademici", potlesk!

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

V zásadě velmi podobné filmu Tetris, akorát o počítačové hry se zajímám hodně a o basket vůbec. Takže jsem čekal, že se budu nudit a trpně čekat na povinný titulek na konci o tom, kolik Nike vydělala milionů a Jordan se stal nejslavnějším košíkářem všech dob... ale překvapivě mě to bavilo celé. Takže to znamená, že Affleck je fakt dobrý režisér!