Recenze (33)
Annabelle 2: Zrození zla (2017)
Možno bola chyba ísť na dva tohtoročné horory za sebou, lebo človek sa nevyhne porovnávaniu.. A ak som pri čerstvom It bol aspoň trochu spokojný s prevedením, tu mám pocit, že som mohol stráviť čas lepšie. Väčšinou to pozorujem na sebe tým, že si začnem vymýšľať vlastné pokračovanie načrtnutých situácií - to už mi modzog posiela signál, že ani ho nezaujíma to, čo vyprodukovali autori. A tu treba povedať, že hoci mali pred sebou možnosť urobiť prequel lepšie, než pôvodný snímok, nestalo sa tak. Strašenie bolo prakticky obmedzené na použitie stíšenej hudby a potom "vybafnutie niečoho" (vždy podľa situácie) za doprovodu hluku, s následným rýchlym vyriešením situácie a opakovaním po zvyšok filmu. Príbeh lacný, predvídateľný. Psychológia nefungovala. Skrátka, neoslnilo.
To (2017)
Nemôžem si pomôcť, ale podľa šumu okolo filmu som čakal niečo viac.. A hoci nie som primárne fanúšik tohto žánru, celkom som sa tešil do kina na tento snímok. Začalo to dobre, dokonca zbúralo nejaké tie klišé už úvodom a potom to nabralo na obrátkach do niečoho medzi teenage komédiou a hororom v jednom. Nebolo treba priveľa dôvtipu, aby si človek nedomyslel ako jednotlivé situácie skončia, doslova opakovanie zvukového motívu hudba, 4 sekundy ticha, hluk a "strach" pomáhali odhaliť vraj hororové prvky. Celkovo som sa však nenudil, napriek všetkému, takže pre mňa je to tak na polovičné hodnotenie - film, ktorý nemusí každý nevyhnutne vidieť a tiež film, ktorý neurazí.
Kruhy (2017)
Jediná vec, ktorá je na tomto filme strašidelná, je fakt, že mu niekto dokáže dať v hodnotení viac.. (no nech som fér a zohľadním presne 0 prekvapivých momentov) ..než odpad! Ďalšia recyklácia známeho námetu, zasadená do prostredia čerstvých vysokoškolákov, ktorí nevedia čo od nudy robiť, tak sledujú divné videá, obetujú sa za lásku, vykrádajú známe koncepty iných hororov.. V ostatných komentároch už bolo povedané asi všetko. Nabudúce budem radšej sledovať schnúť farbu na stene. Garantované väčšie napätie a dejové zvraty, než pri tomto filme. No a najhoršia na všetkom je posledná minúta. Táto katastrofa bude mať takmer určite pokračovanie.
Lepší spánok: Verejnoprávna služba s Andrejom Bičanom (2014) (pořad)
Najlepšie, čo som tento rok videl v TV!
Gulliverovy cesty (2010)
Hlavný hrdina nesklamal, film sa dá pozrieť nenásilne, po pár týždňoch si nebudete pamätať ani scénu a upadne do zabudnutia. Ako všetky ostatné. (Ale za jednorázové pozretie stojí.)
Napola: Hitlerova elita (2004)
Nemecká vojnová klasika, ktorá nám hovorí, že ani Nemcom sa nežilo v dobe vojny najlepšie. A že vymývať mozgy sa masovo skutočne nedá, pokiaľ všetci nepodľahnú davovej psychóze.
Na vlásku (2010)
Dlho som premýšľal, či dám 4* alebo 5*, no keďže už aj len zmienka o Pascalovi ma dokáže aj s odstupom času pobaviť podobne, ako Donkey zo Shreka alebo veverička z Doby ľadovej, zaslúži si plný počet.
Život Davida Galea (2003)
Príjemne pomiešaný sled udalostí, vďaka ktorému film drží v miernom napätí aj keď je už "po všetkom".
Flintstoneovi (1994)
Keď porovnáme film a seriál, ide o prepadák. Keď porovnáme tento film s mnohými inými výtvormi, dostaneme priemerne vtipnú rodinnú komédiu s príjemnými narážkami na dobu kamennú.
Naboso (2005)
Jedna hviezdička ide za neotrepanú Hallellujah, druhá za jedinú vtipnú scénu, kedy som sa smial. Téma tisíckrát videná, s reálnymi prejavmi psychických problémov to málo len okrajovo spoločné črty, prvoplánovosť sršala z každej sekundy. A ak má takto vyzerať komédia, tak nás Pán Boh ochraňuj...