Recenze (100)
Sólokapr (2006)
Po Match Pointu zase trochu víc autorský a odlehčenější, nadsázkou protkaný, snímek. Scarlett má o dost jinou roli, než minule, přesto je v ní skvělá, uvolněný playboy Hugh i komediální Woody pak výtečně doplňují hlavní herecký trojlístek. Tento snímek je oproti Match Pointu jako nepasterizované pivo: lepší, když se zrovna pije, ale nevydrží tak dlouho. Celý článek zde.
Válka Bohů (2011)
Po stránce příběhu, jeho vyprávění a snahy o velkolepost to spíše selhává, brilantní vizuál, který je opravdu nabitý nápady, na to však brzy dává zapomenout. Výtvarné orgie zastiňují i Cavilla s Rourkem a snad jen Evans mi přišel jako v roli mu šité na míru. Celkový dojem více než dobrý, i když kvality jednotlivých aspektů filmu jsou dost v nerovnováze. Celý článek zde.
Match Point - Hra osudu (2005)
Na Woodyho Allena jde o film, který je točený z překvapivého odstupu, přičemž z mého pohledu to je vcelku plus. Místo autorského projevu tak má větší roli sám silný příběh, který hovoří o obecném problému nesnadných životních voleb, krajních situací a úlohy štěstí, a který je navíc bravurně a dynamicky vyprávěn. Vše podtrhuje skvělá volba herců: Brian Cox opět nezklamal, ale Scarlett Johansson a Jonathan Rhys Meyers přímo září. Celý článek zde.
Warrior (2011)
V tomto filmu se nikde příliš netlačí na city a sotva by se dal nazvat přeslazeným, je však přesto dojemným. Drama dvou bratrů a jejich otce nabývá neskutečných hloubek, což je podtrženo skvělou režií a perfektními hereckými výkony (hlavně Hardy je grandiózní!). Při (četných) soubojích zatínáme pěsti napětím a nevíme, komu fandit dřív. Třemi slovy: skutečně velkolepé představení! Celý článek zde.
Fighter (2010)
Sociální drama o dvou bratrech, z nichž jeden je silným boxerem, který se však musí naučit si dupnout, a druhý vyšeptalou troskou, která se musí sebrat a udělat správnou věc. A o pár dalších věcech... Vše podtrhují kvalitní herecké výkony hlavně ústředního dua (Bale je opravdu neuvěřitelný) a napínavá režie soubojových i dialogových scén. Celý článek zde.
Templář (2011)
Znamenité herecké obsazení, na omezený rozpočet překvapivě velkolepá výprava a celkově dobře gradovaný příběh o hrdinství. Přál bych si víc takovýchto filmů o středověku, dobývání apod. Takže snad jedinou vadou na kráse (byť hlavně ze začátku dost znatelnou) jsou někdy dost chaotické souboje, v nichž jako by kameraman místy nejen zběsile běhal po bojišti, ale ještě měl k tomu epileptický záchvat. Celý článek zde.
Sherlock Holmes: Hra stínů (2011)
Rovnako skvělé jako jednička, v lecčems snad i lepší. Co jsme měli rádi (stylovost 19. století, pan Downey, dobrá akce, řízný děj) to je zpět, ovšem zase trochu jinak a ovšem zas skvěle. Nevím moc, odkud by mohla čerpat náměty příp. trojka, přesto bych ji rád uvítal. Celý článek zde.
Hard Boiled (1992)
Skutečně vrchol tvorby Johna Woo a jeden z vrcholů akčního filmu vůbec. Přestřelky jsou rozmanité, plné nápadů a vtahující už jen samotnou řemeslnou dokonalostí. Funguje navíc i vyprávění děje mimo akci, charaktery jsou sympatické a vše odsýpá. Celý článek zde.
Blesk (2011)
Sledování tohoto snímku mě navzdory negativními recenzemi vytvořeným očekáváním bavilo. Postav je dost, nejsou nikterak ploché, člověk jim věří osobní starosti, výčitky minulosti i kamarádskou chemii, zároveň však dovedou (zejména tedy Statham) přecházet do drsné polohy. Záporák není sice tak rafinovaný, jako bývalo zvykem v kupř. hannibalovských filmech, přesto díky chorému ztvárnění Gillenem působí opravdu nebezpečně. Celý článek zde.
Umučení Krista (2004)
V jediné scéně z Blade Runnera je víc emocí i vykoupení, než v celém tomhle dvouhodinovém torture pornu o naprosto nesympatickém chlápkovi. Celý článek zde.