Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Romantický

Recenze (9)

plakát

Muž na laně (2015) 

Natolik autentická podívaná, že lidem trpícím zavratěmi se dělá proklatě úzko a jsou nuceni vlévat centrovacího panáka nehledě na dopolední čas podívané.

plakát

Otcové a dcery (2015) 

Výborný film. Skvěle plyne, dobře prostoupené scény ze současnosti a dětství. Russell Crowe je více než gladiátor. Amanda Seyfried přesvědčivě lidsky rozskočená, psycholožka hledající únik ze svých běsů fixací na svou dětskou pacientku. Diana Kruger výborná. Jediné negativum je zbytečný happy-end a klasický povrchní střet dobra (otec s láskou) a zla (vychcaný strýček právník s penězi). Ale je to daň místu vzniku. Kdyby se točilo ve Skandinávii, Amanda by si to hodila, nebo by skončila jako barová štětka na koksu. Takže doporučení odejít dvě minuty před koncem a je to skoro na pět hvězd...

plakát

Daleko od hlučícího davu (2015) 

Dobře odvedené řemeslo, příběh pěkně plyne, paradní anglický venkov, dobré herecké výkony. Proč ale Thomas Vinterberg natočil po nepřekonatelných Rodinné oslavě a Honu veskrze romantický příběh? V momentech, kdy může jít syrově na dřen lidské psychiky, jenom nechá běžet děj. Tom Sturridge sice občas vypustí své běsi, Michael Sheen svou nevyrovnanost a křehkost, ale Carey Mulligan a Matthias Schoenaerts jsou jacísi nedotvoření. Možná má odrážet nejasnost o jejich místě v životě a světě, zrcadlit dobu a místo děje. Ale přece, třeba Polanski šel v Tess hlouběji... Zdá se, že to může být mrhání výjímečným talentem Thomase Vinterberga. Nebo nutný kompromis v kariéře? Bergman, Tarkovksij apod. je nedělali. Kvůli respektu k režisérovi a krásným scenériím nakonec 4 hvězdy.

plakát

Lovci a oběti (2015) 

Film má hodnotu pouze dokumentární. Doklad toho, co se dá v ČR i v roce 2015 natočit, jak se dá film obsadit. M. Kraus není herec, který by měl více než jednu polohu, neumí mluvit, na něm nemůže film stát. T. Hanák nikdy herec nebyl a už asi nikdy nebude. Jejich společné scény, to je vskutku požitek. Scénář je převídatelný, jen se k tomu happy-endu nějak doplácat. Morální vyznění filmu na úrovni Víta Olmera devadesátých let. Alespoň že tam nebyly prostitutky, pouze sem tam nějaká droga, bitka a hazard. Uff

plakát

Sněhový dort (2006) 

Chytrý, milý film. Z dramatické zápletky se nedělá velké drama, spíše jako platforma pro servírování lidských osudů. Než o smíření se ztrátou je to o smíření s vlastní osamělostí a s absencí touhy se z této osamělosti vymanit.

plakát

Nevinná (2008) 

Čtyři hvězdy s pochvalou. Výborní Vicent Lindon a Diane Kruger (sladká kočička to bezpochyby je, i když je v depresi a chybí ji inzulin). Výborný film, ve svém žánru určitě klasa. Asi proto, že se žánru brání střídmostí a úsporností, možná rozpočtem. Žádná bohapustá „akce pro akci“. Žádné přestřelky na afekt, žádné supermanské kopy do hlavy. Obyčejní lidi toužící po svobodě a prožití obyčejného života, který jim okolní svět krade. Maminka od miminka neprávem odsouzena za vraždu. Láska hory přenáší a z tuctového tatínka dělá robota schopného splnit těžký úkol. Místy pochopitelně působí úsměvně. Několikrát ultra-šťastná souhra okolností, plán útěku na zdi ložnice, zabíjeni pouze špatní lidé (drogový dealer apod.), na přepadení banky nemá tatínek od miminka žaludek, koule nebo jinou část těla. A hlavně happyend (ač alespoň trochu relativizován fotkou azylu utečenců v policejním spise). Až mi začne vyčichat z palice, určitě se k filmu vrátím.

plakát

Ďábel nosí Pradu (2006) 

Milý, vtipný a lehký film na nedělní odpoledne. Mladičká Anne Hathaway. Madam Streep znovu a zase dokazuje, že zahraje úplně všechno. Kdo hledá nějaká zásadní sdělení, nenajde, ledaže si je sám naroubuje, např. kdo chce být nejlepší, musí obětovat něco víc než stejně talentovaní a schopní – své já, svůj osobní život, své přátele?? Ale to nebyl cíl. Chtělo se ukázat kus snobského světa a dobře pobavit a to se povedlo. Nic víc. Závěrečný happy-end, kdy život vítězí nad rozumem a charakter nad penězi a je na pět sekund obměkčeno srdce královny z ledu a kamení do toho scénáře programově zapadá. Mokré oko na konec k tomu patří. Dobře poskládaná hudba. Rád se podívám znovu, až budu potřebovat jen tak pozevlovat.

plakát

Kid (2010) 

Syrový příběh, syrové londýnské zaměstem. Šlo asi ještě syrověji. Chlapec údajně zavřen veškerý čas v pokoji pouze s promočenou matrací a kbelíkem na odtoky a odpady. Kdyby to nebylo řečeno ve filmu, tak hrozivě by to nepůsobilo. Matce, která má být Franknstein v sukni, toto rozpoložení nelze věřit, hraje zrůdné epizody, ne svoji zrůdnost. Otec, jako role i představitel, výborný, retard topící se v chlastu. Ale šlo o příběh a to se povedlo, proto více dominuje vypravěčský styl více než zobrazení niterního běsu a bezmoci. Scénář je autobiografický bestseller z UK, tak se asi chtělo bestsellerově směřovat více k masám. Když se složí celá mozaika, funguje to dobře.

plakát

Důkaz (2005) 

Vynikající Gwyneth. Je zvláštní, že za parádně ztvárněnou roli geniální mimoňky sápané vlastní emociální nestabilitou, pochybami o sobě a svém směřování nezískala ani nominaci na Oscara. Žádná letuška první třídy, ale herečka první kategorie. Standardní Sir Anthony. Film výborně šlape, propojování žitého se vzpomínkami a představami, příjezd sestry z jiného světa. Nejen z NY do Chicaga, ale hlavně ze světa věcí do světa myšlenek. Hezounký matematik rozkročený mezi těmito světy a stojící vlastně nikde. Bylo by to jasných pět hvězd, kdyby filmu tak nějak nechyběl konec, ale pouze jakýsi odsek. Nicméně, díky Gwyneth přece jen pět.