Recenze (264)
Taková zvláštní rodinka (2001)
Dokonalost, nadsázka, a hlavně, vyvrcholení první etapy Andersonovy režijní tvorby. Vše co zkoušel v předchozích dvou filmech (Bottle Rocket a Rushmore) je v tomto filmu dovedeno do dokonalosti. Ať už se jedná o jediněčnou práci s kostýmem (Karen Patch) a "set designem" (David Wasco), výběrem hudby (který mimochodem pomáhal sestavit jmenovec P. T. Anderson), či jako obvykle Andersonovo vlastní specifické vedení herců a jejich inscenování, vyvedené do jevištní dokonalosti ve spolupráci s filmovým záběrem. Tento film je óda na hořkost a nelze se divit, že se někomu nelíbí. V horším případě dotyčný nemá cit pro jedinečný filmový styl, v lepším případě to nepochopil.
Ponyo z útesu nad mořem (2008)
Film velmi pěkný, i když z Miyazakiho tvorby bych ho určitě ihned nezařazoval k vrcholům tvůrcovy práce. Obecně vzato příběh obsahuje všechny archetypy ostatních Hayaových snímků. Malé dítě, potrhlý kouzelník, a kontrast mladého věku se starým. Když už nic tak je to velmi povedený, milý a laskavý příběh.
Final Fantasy: Esence života (2001)
Film jsem dokázal zhodnotit jen s odstupem času, když mi připomíná hru Mass Effect. Jinak mi příjde jako řadová sci-fi fantasy, která ničím extra nevyniká (snad až zajímavou grafikou) ani ničím nezklame.
Speed Racer (2008)
Překvapilo mě, že navzdory (či právě kvůli?) přehnané, přeplácané grafické výpravě bří Wachovských dokázal vyniknout silný příběh. Zdánlivě nic neříkající vyprávění o závodních autech odhaluje dogmata sportu, závodění, korupce, mafiánských praktik, vystihnulo i rodinné pouto a lidské tužby.
Ned Kelly (2003)
Film udělaný velmi dojemně, ale na úkor zdlouhavosti a malé míře akčnosti.
Bratříčku, kde jsi? (2000)
Jestli jste pro odvážné a troufalé adaptace literárních předloh (Homér - Odyssea) a líbí se vám folk a country, je tenhle Coenovský kus právě pro vás.
Ve jménu krále (2007)
Jason Statham jako by si právě svlékl sako, zaparkoval auto a zdá se mu nějaký šílený sen. Divím se té míře hereckých osobností jako je Perlman, Raynolds, Liotta či Rhys-Davies....zřejmě se očekávalo že bude vytvořena další fantasy aféra, nebo je to znovu boom ve filmu, jako když jednu dobu každý herec musel nadabovat nějakou animovanou postavu. Já mám rád fantasy a to i nízkonákladové a béčkové. Ale tohle není ani jedno. Mohlo se ubrat na jménech a přidat na efektech, ubrat na rádoby akčních sekvencích a přidat na příběhu.
Harry Potter a Princ dvojí krve (2009)
Udělali z toho špatnou romantickou komedii. Ač je vždy zábavné sledovat nemotorné první střety s opačným pohlavím, a i přesto že tvůrci dobře vystihli atmosféru a přechody mezi ní, tento film bude fungovat pouze jako most mezi dosavadní pentalogií a očekávaným závěrem. Pokud se nepodaří Relikvie smrti, sveze se s ní i tento díl.
Pařba ve Vegas (2009)
Film s klasickým námětem, ale skvěle zpracovaným příběhem, podpořený vybranou moderní hudbou a vyšpikovaný zajímavou a velmi populární prací s kamerou, jako je zpomalování a zrychlování
Andělé a démoni (2009)
Komu se líbila Šifra..., budou se mu líbit i Andělé a démoni. Komu se nelíbilo první nebude mít rád druhé. Na rozdíl od Šifry...Andělé neurazí, ale ani nenadchnou.