Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (2 461)

plakát

Hrdost a sláva (2008) 

Scénář: Joe Carnahan, Gavin O'Connor .. Život v Modrém. Pomáhat a chránit. Krást a profitovat. ___ Osudový příběh rodinného klanu policejního není nijak objevný a navíc natočený formou, které zrovna neholduji a ani tak ji režisér nezvládá vydojit naplno. Co vylepšuje neotřelý závěr vcelku s přehledem ubíjí doba, než se k němu dopracujeme. Ač hrají herci výborně, nemají zas takový prostor se pořádně dostat po kůži a vůbec celý příběh je podán dosti kostrbatě. ___ Malý film, od New Line Cinema - jen tak do foroty - kterých ročně vzniká, za peníze těch úspěšnějších, spousta a za rok si na ně nikdo nevzpomene. 50%.

plakát

Bílé maso (2008) 

Scénář: Won-Chan Hong, Shinho Lee, Hong-jin Na .. Občas mi přijde, že mají v Jižní Korei na jedno téma jednoho tvůrce, který, ač bez velkých předchozích filmařských zkušeností, dojde s vlastním scénářem a sám pak skvěle, stylově, neotřele a zajímavě natočí výborný film. A pak o něm už dlouho není slyšet. To je případ Hong-jin Na a jeho Chaser. ___ Syrová kriminální podívaná se zajímavě rozestavěnou strukturou vyprávění převážně během jedné dlouhé noci, kdy se odkrývají velké věci.

plakát

RocknRolla (2008) 

Scénář: Guy Ritchie .. Stylové v řádech mega, pár režijních nápadů se opět najde, ale nejde téměř o nic pořádně vzrušivého. Postrádal jsem jak větší porci zábavy/humoru, který jsem měl tak rád zejména v Lock, Stock and Two Smoking Barrels, tak se výrazně ubralo na zobrazené akci. Škoda. Herecké obsazení silné, ale postavy ne tak výrazně napsané. Thandie Newton samozřejmě k sežrání přitažlivá. Největší klad je však návrat na výsluní tvůrce, který má stále co nabídnout - protože i se zmíněnými nedostatky je RocknRolla pořád solidní podívaná - zvláště oproti předešlému, tragickému Revolveru. Ale zpět na vrcholu Guy Ritchie ještě není. Vidím to tak na sedmdesát, protože do cejchu tří hvězdného průměru to místy nemělo daleko. 70%.

plakát

Domácí mazlíček (2008) 

Scénář: Karen McCullah Lutz, Kirsten Smith .. Barevná, roztomilá, sexy pohádka, za kterou se produkční tým Adam Sandlera nemusí stydět. Do jeho ulítlé škatulky zapadá přesně. Především však Anna Faris, válcující diváka svojí nádhernou postavičkou a tak neodolatelně přiblblou pózou, až je prostě všestranně neodolatelná, stojí za onou odlehčenou kvalitou tohoto snímku. Doposud její nejlepší role, protože plně zhodnocuje své přednosti, vzhledové i ty osobitě herecké. Zdatně ji sekunduje Emma Stone, objeví se zde po delší době, ale opět v malé roli Rumer Willis. No, prostě holek je tam spousta. Navíc je House Bunny dobře funkční především jako komedie, kterých sic na podobná jednoduchá témata vzniká spousta, ale už podstatně méně jich opravdu něčím pobaví. Pokud vám ale takové občasné fádní filmové potěšení není po chuti, běžte rovnou o dům dál. Ani tento zajíček totiž nebude pro vás.

plakát

Odpor (2008) 

Scénář: Clayton Frohman, Edward Zwick .. The Bielski's never sought recognition for what they did. S trochou empatie a historické znalosti se Vám bude chtít již při úvodních filmových pasážích plakat. Edward Zwick po svém rozehrává silně dramatický a dojemný příběh „rodinné“ partyzánské skupiny, ukrývající se za časů nacistické okupace v lesích Běloruska. Rukopis tvůrce, který se patosu nevyhýbá, bude pro zasvěcené dostatečně čitelný, a pokud Vám jeho předešlé filmy sedí, nebo máte velice blízký vztah ke zmíněnému konfliktu, budete opět nadšení. Poslední třetinka se sice mírně začíná táhnout a než se zpřetrhané kruhy dají, po nutné válečné sekvenci, opět dohromady, chvíli to trvá. Však on čas v lesním úkrytu zrovna zábavný rozhodně nebyl. Naštěstí vše pojí výtečná hudba z notového sešitu mistra James Newton Howard a celkem stereotypní prostředí zase co nejpoutavěji snímá kameraman Eduardo Serra - a jde jim to výtečně. Spoleh je taktéž na herce, přesvědčiví Daniel Craig i Liev Schreiber jsou tím nejzářivějším z jinak slušné herecké party. 90%.

plakát

Wallace a Gromit: Otázka chleba a smrti (2008) (TV film) 

Scénář: Nick Park, Bob Baker .. 2Trellíno: Stejný koncept, stejně "otravné" hodnocení :-)) ___ Zajetá příběhová kolej stále dobře funguje a ač je zápletka celkem obyčejná (na Wallace & Gromit), tak very hot propečené finále, které vlastně nabíhá už pár minut po začátku, zvedá koutky úst opět do uspokojené čtyřhvězdičkové polohy. Bezchybná plastelínové preciznost, bezchybně vyjadřovanými emocemi oplývající Gromit a především skvělá režie spojená s hudbou. Třeba jednou Aardman studio odklepne, podobně jako Pixar, i hraný celovečerák - to pak teprve bude thriller. 75%.

plakát

Wrestler (2008) 

Scénář: Robert D. Siegel .. Projektu Wrestler z rukou neskutečně nadaného tvůrce, jakým bezesporu Darren Aronofsky je, jsem zkraje zrovinka nevěřil a myslel si něco o plýtvání jeho výtečného talentu... Jenže, ať už natočeno na zakázku nebo jako splněný studentský sen - Wrestler se povedl a byť je tématem poměrně tuctový, vhodný spíše pro festivalové publikum, podařilo se trnitou cestu o hledání si místa v životě zpracovat poměrně poutavě. Aronofsky se protentokrát zcela zprostil svého typického drásavého vizuálu, drží se při zemi a pomocí jednoduchých režijních i kamerových technik (nejvýraznější je časté dotěrné pronásledování postavy ala third person hry) doluje ze senzitivně civilního snímku slušné emoce, kdy více jich bude nastávat u zralejších diváků. Na oblibě wrestlingu nezáleží (a to i pro mě, jako osoby, kterou absolutně neinteresuje), ten je jen zaměnitelnou sportovní kulisou. Na výsluní pódií vracející se Mickey Rourke je pak znamenitou, herecky přesvědčivou, třešničkou - obnažená kráska Marisa Tomei pak třešničkou taktéž, pokud máte radši tento druh pochutnání :-))

plakát

Che Guevara (2008) 

Scénář: Peter Buchman .. Od vítězství k vítězství - na dalších padesát let ___ Nekoncentrovanost, odstup a neúplnost dění nezachrání ani závěrečné guerillové bojování. Před ním se dokumentárně chodí po horském pralese, Fidel, Raúl a Che si povídají o marxistické revoluci a paralelně Che vystupuje na půdě OSN. Je to celkem nuda, protože do hloubky postav ani jejich ideových pohnutek se moc nedostaneme. V podstatě jsem dokoukal až na třetí zátah a zatím nezaznamenal nic, proč si děti po celém světě cpou tu zarostlou tvář na své trička… Benicio Del Toro vzhledově odpovídá, ovšem výrazný herecký koncert se nekoná. Uvidíme, jak to v Che: Part Two dopadne. Do Havany zbývá 186 mil, do osudné Bolívie ještě o pár let a tisícovek mil více. Zatím za neuspokojené tři. ___ Po zhlédnutí Che: Part Two, který pokračování revoluce nerozšiřuje(!), jsem u prvního filmu pevně usazen na 50%.

plakát

Sláva (1989) 

Scénář: Kevin Jarre .. Důležitý film o kapitole Amerických dějin - boj Severu proti Jihu o začleňování černochů do společnosti - kterou definitivně 20. ledna 2009 uzavře(la) inaugurace 44. prezidenta USA, kterým je prvním afroamerickým prezident Barack Obama. ___ Zwick zvolené téma zpracoval skutečně poutavě, po technické i herecké stránce zajímavě.

plakát

Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008) 

Scénář: Eric Roth .. _ Benjamin, sorted to lose people you love. How else could I know how important is for us? _____ Curious Case of Benjamin Button je velkolepé sentimentální představení fantazie a rozjímání nad časem, životem, smrtí, významem i pomíjivostí nás všech. Scénárista Eric Roth se v tomto směru skutečně přesvědčivě vyjádřil. Síla příběhu je však pouze v tom, zda ve vás vyvolá určité pocity. Obsahem totiž diváky neválcuje. Ústřední postavu téměř nezajímají dějinné okolnosti, které formují chod světa a taktéž okolní svět se o tak podivuhodného jedince pranic nezajímá a jen úzký okruh přátel s ním sdílí jeho úděl, který je nám, v čase plynoucích epizodách, postupně předkládán. Délka vyprávění je nakonec poměrně dobře stravitelná, na jeden neobyčejný lidský život až nedostačující. Ale možná, že bych střední část (práci na remorkéru) nahradil něčím poutavějším, protože po Buttonově úžasném „dětství“ v domově důchodců jsem byl možná až moc nažhaven. Finální vztahová houpačka a definitivní omlazení (za tohle bych trailery kopl někam) pak téměř začínají skřípat… _____ David Fincher už není tím razantním tvůrcem, co býval. Nyní režíruje decentně, stylově, bez excesů a ztrácí tím tak jistě část svých dřívějších vyznavačů, ale pořád se v jeho práci skrývá velký potenciál. Ten je v případě CCoBB ochucen výtečnou výpravou, kamerou (dlouhodobý Fincherův technický spolupracovník Claudio Miranda) a opředen libými tóny Alexandre Desplat (soundtrack mi občas lehce připomněl jeho Birth), které asi nejvíce podtrhují melancholickou náladu, jakou snímek má (kdyby někdo váhal, zda film vidět nechť si OST předtím - pro přesnou představu, co ho čeká - poslechne). Brad Pitt si renomé svým výkonem rozhodně posiluje a pro Cate Blanchett mám slabost i kdyby nebyla tak výbornou herečkou. _ BlackBox Projekce _ 90%.