Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Komedie
  • Horor

Recenze (42)

plakát

Sexy bestie (2000) 

Čekal jsem tradiční schéma: zloděj na odpočinku se nechá přemluvit na tu OPRAVDU poslední akci, což zabere prvních deset minut a zbytek filmu se točí kolem samotné akce. Ale to nebylo na škodu. Na škodu bylo, že akce samotná byla dost odbytá, tudíž si člověk říká, proč Donovi tak záleželo na tom, aby se Gal zúčastnil (ledaže by byl nejlepší se zbíječkou široko daleko), že na to přesvědčování šel tak psychologicky :o) a nepoužil rovnou 9mm argumentů. Malý a agresivní, takový jsou nejhorší. Je to tak na pomezí silné dvě, slabé tři. Každopádně jsem se úplně viděl jak se smažim u bazénu ve Španělsku. Well I'm going to give you a tenner. I only have twenties, have you got change?

plakát

Kurýr 3 (2008) odpad!

Frank a jeho nezničitelné AUDI, akorát v poslední scéně to vypadalo na decentně pochroumaný nárazník, i když paradoxně to působilo dost nereálně vzhledem k tomu, čím vším si prošlo bez jediného škrábance. Třeba také zmínit revoluční metodu navození pocitu rychlosti pomocí tlačítka fast forward na třetí. Plnej, zařídíme, plnej, zařadíme, plnej áááaa předjeli jsme kamión. Věčná klasika, ale stejně mě vždycky dostane. A zbytek ani nestojí za zmínku.

plakát

Nebezpečná kořist (2011) 

V parodii na tento film nesmí chybět scéna, kdy hlavní hrdina ujíždí v autě, plyn na podlaze a pronásledovatel ho dojde pozvolným krokem, případně by se mohl vydat na opačnou stranu a .... počkat si na něj po cestě :)

plakát

Mazací hlava (1977) 

Na první pohled nepochopitelný a těžko uchopitelný film. Pokud ale člověka někdo, kdo má větší cit pro symboliku a abstraktno, trouchu nakopne, stává se Eraserhead naprosto pochopitelným, až si člověk říká jak to mohl nevidět. Stejně jako u Lost Highway a Mulholland Drive jsem se nenudil a nechal se unášet atmosférou, ale měl jsem mnohem větší potřebu tento film pochopit a nečeho se chytit, což se také stalo, jak jsem již zmínil na začátku. Původně jsem chtěl přihodit i nápovědu k jednotlivým symbolům, ale nechci zkazit film těm, kteří si vystačí s tou atmosférou. Je také možné, že interpretace, kterou jsem přijal já, nemusí být jediná, ale nad tím popřemýšlím, až se podívám znovu. I tak by se Eraserhead vyjímal ve slovníku jako definice slova "Mindfuck".

plakát

Nokas (2010) 

Asi nejrealističtější představitel žánru, jedna věc je akci naplánovat a druhá chladnokrevně a bez chyb provést, navíc když vše mohou ovlivnit okolnosti, které se ani naplánovat nedají. Amatérismus přítomných byl lidský, navíc mnohonásobně umocněn tím, že se vše odehrálo v zemi, kde zločin a násilí není denním chlebem, právě naopak. Tedy není to tak dávno, kdy tomu tak bylo. Ale to je na jiné povídání. Tedy dá se předpokládat, že členové skupiny nebyli protřelí kriminálníci, natož vrazi. Rád se kdykoliv podívám na přední představitele žánru, resp. mé oblíbené, ale je fajn podívat se na film, který je nohama na zemi. Rád bych se podíval na podobnou "akci" ze země, která má se zločinem a nasílím každodenní zkušenost, kterých je většina. Ale podobně civilní zpracování by bylo z mnoha důvodů nesrovnatelně obtížnější, ne-li nemožné. Mimochem, ještě mě zaujala informace, na kterou film upozornil a nad kterou jsem doposud nikdy nepřemýšlel a sice: $1M v $100 bankovách = cca 10 kg; $1M v $20 bankovách = cca 50 kg; $1M v $10 bankovách = cca 100 kg; $1M v $5 bankovách = cca 200 kg; $1M v $1 bankovách = cca 1 000 kg. (Toto platí i pro EURO)

plakát

Sentinel (1977) 

Srovnání s "Rosemary's Baby" či "The Tenant" je zhruba na úrovni srovnání Škody 120 a libovolného Ferrari: má to čtyři kola a volant... je to auto. Jediná zajímavost je vidět tolik známých jmen jako křoví :). A teď bych se podíval na nějaký horror....

plakát

Renesance (2006) 

Vizulně nápadité, ale usínat u filmu v pravé poledne? Něco je špatně...

plakát

Transformers: Pomsta poražených (2009) odpad!

Obávám se, že tímto to zdaleka nekončí. Byť teda Bay dosáhnul momentálně úplného vrcholu nebo dna, jak je libo. Jak vidno, spousta lidí si u podobných filmů vypne a odpočine. Jakoby snad zbytek filmové produkce vyžadoval permanentní vytížení mozkové kapacity a totalní nasazení po celou dobu projekce. Rok od roku je to horší a zřejmě to směřuje k ultimátnímu vrcholu, kterým bude "a comedic movie named "Ass", which consists of a static image of a naked bottom accompanied by sounds of flatulence", to bude maximální labůžo, zejména 3D verze, pro příznivce dnešních a nedávných odpočinkových blockbuster-ů. Pasivní či aktivní? Dříve se takto rozlišoval pouze odpočinek jako takový. Dnes už takto zřejmě můžeme rozlišovat i jednotlivé filmy. Čim dál tím více lidí začíná myšlení bolet a to i ve své základní formě. To, že podobné úlety jsou těmi nejziskovějšími, a to i historicky, není smutné, to je přímo děsivé. Ono by to totiž dopadlo stejně i kdyby se vstupné platilo až po zhlédnutí a dle spokojenosti diváka. Mé hodnocení nezapomeňte umocnit "na Baye" (děkuji uživateli "flanker.27" za pobavení :) a výsledek umocněte ještě jednou, série Transformers si totiž zaslouží vlastní kategorii ještě hluboko pod odpadem.

plakát

Teď se nedívej (1973) 

Velice zvláštní, hned zpočátku nasadil režísér vysokou atmosférickou laťku, problém ovšem je, že s ní nepohne až do úplného konce. Člověk po celou dobu v očekávání jak se příběh vyvrbí, všechny vedlejší postavy se tváří a chovají hrozně tajemně, někdy až velice podivně viz. policejní komisař, zkrátka člověk dostane pocit, že jsou všichni součastí rozsáhlého benátského spiknutí. A najednou je konec. Po sérii "flashbacků" v závěru člověk přemýšlí, cože mu to vlastně uniklo. Tomuto filmu zkrátka chybí gradace. Jak už tady někdo uvedl kdyby to natočil např. Hitchcock a povedlo se mu to, hmm.... Mimochodem postavu vražedkyně by měl někdo reinkarnovat.

plakát

Občan Kane (1941) 

Po technické stránce výborné, skvěle zahrané, ale příběh jako takový až tak zajímavý není, v podstatě klouže dost po povrchu, co se týče charakteru hlavní postavy spíše jen tak naznačuje. Možná se mohl řežisér mnohem více zaměřit na Kane-ovu činnost jakožto vydavatele Inquireru a tomu co chtěl jako guvernér vlastně udělat, aby pomohl těm vykořisťovaným, případně jestli jeho rétorika ve stylu "bude líp", byla jenom prostředkem k tomu, aby byl zvolen a získal ještě větší moc. Jinak poselství filmu, tedy "za peníze si štěstí nekoupíš", co je to vlastně štěstí? Pro každého určítě něco jiného, někdo si jej za peníze koupí, někdo nikoliv. Ale určítě se líp hledá s pěnězi než bez nich, alespoň do doby než se úplně změní systém jakým lidská společnost funguje.