Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (59)

plakát

Upíři (1998) 

Tvorba Johna Carpentera má nezadržitelně sestupnou tendenci. Dříve byly jeho filmy zajímavé třeba i podivuhodnou, temnou a do značné míry až ponurou atmosférou, nebo poněkud svérázným přístupem k režii. Tady nic takového není, je to nevalně zahrané, s místy otřesně stupidními dialogy, s hloupým příběhem a velmi průměrnou režií - prostě ukázkové (horší) béčko. Ale samozřejmě dívat se na to dá.

plakát

Veřejní nepřátelé (2009) 

Výborné téma, řada skvělých herců - a docela promarněný potenciál. Nejde jen o to, že film je příliš dlouhý, že nemá příliš vysoké tempo, a že je to dost často docela nuda, ale je to celé poněkud chladné, emoce se nedaří přenášet na diváka, některé scény jsou tak dokonale precizní, že jsou vlastně nezajímavé. Depp podává vynikající výkon, to je bez debat, hodně scén je povedených a jako retro gangsterský film (spojený s dobově nezbytným melodramatem) dílo námětově, obrazově a celkem i scénáristicky nemá chybu, ale prostě to nefunguje. Určitě by pomohlo, kdyby hlavní postavy procházely nějakým vnitřním vývojem, protože takto je to pořád stejné - jeden vykradne banku, druhý mu je v patách, občas se strhne přestřelka, a tak stále dokola. Bez emocí, ploché, takže zklamání a nuda.

plakát

Útěk z New Yorku (1981) 

Celkem vzato jsem nepochopil, proč film má pověst kultovního (byť béčkového) díla. Na první pohled laciná produkce, průměrný příběh, Kurt Russell se snaží, ale to je tak všechno. Akční scény odpovídají době vzniku (tedy nic převratného), řada podivných postav nezaujme, spíše otráví. Kritika společnosti? Ale kdeže. Prostě průměrné béčko; jsem rád, že jsem film viděl, ale nemyslím, že bych se k němu kdy vracel.

plakát

Advokátka Věra (1937) 

Neprávem opomíjená komedie. Truda Grosslichtová ve své nejlepší (a každopádně nejvýraznější) roli v českém filmu podává velmi suverénní výkon, Oldřich Nový je jako kriminální živel Petr Tygr úžasný (zejména ve scénách z vězení), příběh je sice těžko uvěřitelný, ale o to tady přece vůbec nejde. Martin Frič prokázal, jaký talent v sobě skrývá, film má švih, nenudí, scény jsou přesně pointované, situační komika se střídá se slovní. Výborný scénář pak umožnil přidat i několik třešniček v podobě velmi milé nadsázky (hospoda U pavouka s úžasnými figurkami žižkovské periferie, ironický pohled na dobové emancipační snahy) a dal prostor řadě skvělých herců v epizodních rolích (vedle Václava Trégla třeba zmínit F. Kreuzmanna nebo trio kumpánů Petra Tygra - L. H. Struha, B. Záhorský a patrně nejvýraznější z nich B. Veverka). Prostě příjemná, kultivovaná zábava, která ani po letech nenudí.

plakát

Copak je to za vojáka... (1987) 

Propagandistická náborová komedie natočená na pokyn vyšších míst o tom, jak zábavné je sloužit v socialistické armádě. Povinná účast několika lepších či dobrých herců stačí právě tak na jednu hvězdičku. Nostalgie stranou, je to prostě ideologií podbarvený prorežimní film, ke kterému není třeba se vůbec vracet.

plakát

Hodinový manžel (2014) 

Nepříliš povedený film, ke kterému se už asi málokdo bude vracet podruhé. Celkem zajímavý nápad se absolutně nepodařilo zpracovat do podoby alespoň trošku slušného scénáře, a film podle toho vypadá. Sled rádoby vtipných nebo místy snad úsměvných, a dále převelice trapných scén; těch druhých bohužel výrazně převažuje. Řada "vtipných" scén je založena na téměř tragické podbízivosti (scéna v bance, vtip s viagrou, kterému se snad už nesmějí ani v hospodě čtvrté cenové kategorie, monolog v hotelu atd.). Řada logických chyb v ději a naprosto nevěrohodné uzavření dějové linie vztahu hlavního hrdiny s manželkou sráží již tak nízkou úroveň filmu. Některé scény či vtipy (zejména rádoby erotického charakteru) jsou poněkud nadbytečné, zdá se, že autor se chtěl zavděčit každému a všem. Z hereckých výkonů překvapil civilní podobou snad jen B. Polívka. Product placement na každém kroku nemůže už skoro ani nic pokazit.

plakát

Discopříběh 2 (1991) odpad!

Myslel jsem, že nic hroznějšího, stupidnějšího, otřesnějšího než jednička už ani nemůže být. A jak jsem se mýlil!

plakát

Discopříběh (1987) odpad!

Otřesné, hrozné, neuvěřitelně stupidní a trapné. Nesnáším "písničky" Michala Davida, a to ostatní se snad ani nedá nazvat filmem. Pro mě je to i vzhledem k brutálnímu kalkulu "tvůrců", který čouhá z filmu ze všech stran, jeden z nejhroznějším pokusů o film, jaké jsem kdy viděl. Nikdy více.

plakát

„Já už budu hodný, dědečku!“ (1978) 

Pokus o satiru v socialistických podmínkách. Moralita s kritikou maloměšťáctví a některých "typických" národních vlastností, kterou pro jistotu změkčuje pohádkový dědeček, aby film nebyl brán (nedej Bože, jen to ne) jako kritika socialistické společnosti. Ale nebýt Miloše Kopeckého, byl by to jen velmi průměrný a docela nezajímavý film. Kopeckého herecký výkon je ovšem dokonalý, i když během natáčení zlé jazyky tvrdily, že mu byl scénář psán natolik na tělo, že v některých scénách vlastně hrál sám sebe. Údajně také byly některé scény, kde se Kopecký odchýlil od scénáře a s inteligencí a jízlivostí sobě vlastní si dovolil být příliš adresný či kritický, bez milosti vystříhány či přetočeny. Kopeckého brilantní výkon a několik povedených scén jsou na celovečerní komedii s průzračným vyústěním a káravě zvednutým prstíkem poněkud málo.

plakát

Pařba ve Vegas (2009) 

Ze všech stran jsem slyšel, jak skvělá je to komedie, a když jsem se k ní konečně dostal, byl jsem docela zklamaný (no, po pravdě - zase tolik jsem od tohoto filmu nečekal). Hodně hrubozrnná komedie, kde se snad zasměje alespoň jednou úplně každý, ale často s pocitem trapnosti. Většinou jsem se ovšem skoro nesmál, spíše jsem se ptal: proč tak nevkusné, přisprostlé, připitomělé, trapné? Z kufru auta vyleze úplně nahatý Asiat - je to vtipné? Kam se poděly klasické konverzační komedie nebo i parodie s přídechem akčnosti, avšak alespoň s minimální dávkou normálního humoru a vkusu? Fuj, bída. A to, že řada hodnotitelů zažila něco podobného s alkoholem, přece nesvědčí o kvalitě filmu.