Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (43)

plakát

Dunkerk (2017) 

Molo...zepředu, zezadu, ze strany, ze shora - řady vojáků...zepředu, zezadu, ze strany, ze shora - letadla...zepředu, zezadu, ze strany, ze shora - do toho všeho chaoticky plující bárky sem a tam bez jakéhokoli účelu (smyslu) a vlastenecké výkřiky. Tu a tam rádoby umělecké záběry kamery, které ovšem tento prázdný a diletantsky zmatený blábol nemůžou zachránit, takže jenom vycpávky, vycpávky, vycpávky, aby to jako vypadalo. Naprosto protivný film.

plakát

Hastrman (2018) 

Každý z nás má tu možnost si jednou natočit svůj film...diletantismus na entou.

plakát

Zkáza Dejvického divadla (2019) (seriál) 

Násilně vytvořená a sterilní konstrukce ČEHOSI...přecpaná a klaustrofobní herecká šatna, kde se odehrává NIC...pokus o pár (filmových) gagů, které ovšem naprosto nefungují...uřvaní a "zdramatizovaní" herci, kteří se snaží seč jim síly stačí, aby si zasloužili honorář, popř. "vše pro umění"...postaveno na přiblblých kostýmech, které mají (zřejmě) vyvolat u diváka salvy smíchu, ale přitom působí pouze a jenom trapně, takže se za ně člověk stydí atd., atd.

plakát

Pojedeme k moři (2014) 

Dílko z kategorie: "Filmy, které svět nepotřebuje"...i když ty workshopy v tom New Yorku mají přece jenom něco do sebe.

plakát

Muž na útěku (1968) 

Depresivní 60. léta "Nové české vlny", kde skoro nikdy a nikde v čb. filmech nezasvítilo sluníčko...i když se režisér V.Sklenář zrovna k předním představitelům/ tvůrcům tady toho období zrovna počítat nedá. Prší na umakartové stoly (popř. jsou polity desítkou)...u stropu se houpají nahé žárovky a tak podobně. Všechno jak má být..."amatérsky natočený film"..."naturščikové" (neherci), dlouhé statické záběry propojeny s handkou, skoro nikdo nehraje, nezvýší hlas. Všechno plyne v jedné rovině, žádné vrcholy a pády...a právě toto filmu uškodilo nejvíc. Pointa filmu, tedy jak to opravdu s tím zabíjením bylo, bratr hlavní postavy...válečný zločinec... nic nespěje ke "zdárnému" konci, žádná nakloněná rovina, která by končila propastí, vyvrcholením, šokem...zatřesením diváka ve smyslu mrazení v zádech z nacistických krutostí. A proto jenom za 3.

plakát

Klondike (2014) (seriál) 

Film (dvoudílný), který mě naprosto "vyděsil" (fascinoval) svojí technickou dokonalostí, zvládnutím film. řemesla. Tam, kde český filmař...samozřejmě ne každý...není schopen si poradit s II. plánem, tady někde v sedmém (až "nekonečno") plánu pobíhali psi, producírovaly se podivně neidentifikovatelné postavičky - život. Kostýmy: všechno mělo svoji patinu...kabáty od bláta, roztrhanost, omšelost. Masky: špinavé obličeje, ruce, nehty, krvavé záděrky na kůži. Dekorace: celý prostor "placu" ve špinavém, nikdy nevysychajícím blátě, omšelost baráků, stanů. Rekvizity: nešlo rozpoznat nově (pro potřeby filmu) vytvořené kopie, napodobeniny "reálných" předmětů. Nádherná příroda, hudba i výkony herců, zvláště potom Tim Roth v roli The Counta opravdu ještě trochu vyčníval nad ostatními, pokud byl zrovna "přítomen". Je to v podstatě western, je to kovbojka, ale - podle mého názoru - naprosto přijatelný i pro ty, kteří zrovna tenhle žánr "nemusí".

plakát

Cimrman v říši hudby (2006) (divadelní záznam) odpad!

Prakticky nemám proti nikomu nic, tedy ani proti Kájovi a jeho Ivance (Nellince Sofii, Charlottce...) a jiným. Den, kdy jsem začal mít proti někomu (komukoliv) něco, by se dal nazvat dnem D a byl to den totožný se dnem, kdy jsem byl "donucen" shlédnout (alespoň větší část) přeintelektualizované vycpávky, které dali její autoři název "Cimrman v říši hudby". I když mám oba její autory (Svěrák/ Smoljak) jinak rád, tohle se bude jenom těžko odpouštět...nehledě na "duševní újmu" (upadnutí do totální deprese). Autoři zřejmě ve snaze obrátit pěkné české přísloví "Kde nic není ani čert nebere" úplně naruby a tím dokázat českým fandům Járy Cimrmana mylnost tady toho tvrzení upatlali něco, za co by se musel stydět i samotný Jára...i když to nebývalo zrovna jeho zvykem. Ze všeho číší jenom zoufalá a trapná snaha jejich - na povel - vynucené "intelektuálštiny" a to, oblepit jakousi naprosto diletantskou kostru rádoby vtipným - a přitom neskutečně trapným - humorem, kdy tímto zacpávají jednu díru za druhou, čímž dílko působí jako jedna, jediná velká vycpávka. S humorem (s inteligentním humorem, např. Horníček) to nemá naprosto nic společného a došlo to tak daleko, že jsem se sám za oba autory styděl (což se mi až zase tak často nestává) a v tu chvíli jsem byl i ochoten si připlatit - pokud by to bylo možné - kdyby mi někdo nabídnul špás s uklouznutím na banánové šlupce, třeba i několikrát za sebou. Dal bych za jednu hvězdičku...pár "rozumných" vtípků" se tam nakonec objevilo, ale jelikož jsem nebyl vůbec schopen to dokoukat až do konce, tak je to jenom za odpad, jako u jiných - také nedokoukaných - podobných "geniálních" dílek.

plakát

Žhavé výstřely (1991) 

I když Charlie Sheena nepočítám jako herce zrovna k těm nejschopnějším v Hollwoodu, tak tady mu ta role naprosto sedla....pitoměji - v rámci filmové role - to již nešlo (snad jenom Jim Carrey). Film protkaný neskutečným množstvím vynikajících gagů, velká škoda, že některé z nich naplno nevyzní - nejsou dostatečně vypíchnuty - na pozadí stupidního děje. Každopádně stojí za shlédnutí...i ten smích (nenucený) se tu a tam dostaví

plakát

Osmy (2014) (TV film) 

Jako "postupovka" katedry režie 3. ročníku FAMU dobré...jako profesionální film - profesionálního režiséra dost špatné. "Odbyté postavy" hlavních představitelů, ať se již jednalo o I.Trojana (zřejmě taková rychlovka v pauzách mezi jeho jinými aktivitami) - o jeho HERECKÉM ránu po těžké opici ani nemluvě. Jinak výborná herečka Zuzana Stivínová - tady tupě odříkávající napsané monology/ dialogy...opět jinde výborná Simona Babčáková - tady vlastně co? Atd. atd. Herci přivezeni na "plac" tam znásilněni napsaným, často nelogickým, nudným a ve většině případů naprosto banálním textem pana Epsteina, jehož snahy o vypíchnutí zvratů, vrcholů (AHA efekt - ve smyslu toho napsaného) vyzněly převážně naprázdno, ale to se dá připsat i na vrub inscenační invenci pana režiséra. Dekorace bytu ve kterém nikdy nikdo nebydlel (tedy ani žádné "odcizení" se nekonalo), kde se jenom kdosi pohyboval sem a tam podle pokynů pana režiséra...ovšem na úrovni ochotnického spolku z Podkrkonoší, který právě nacvičuje Lešetinského kováře. A neustálé DVEŘE...odcházení, přicházení, otvírání, zavírání. Postavy bez minulosti, budoucnosti, ale hlavně - co je na tom to nejtrapnější - i bez přítomnosti, myšleno bez FILMOVÉ přítomnosti. Nevěřil jsem nikomu a ničemu (o alespoň nějaké té grimase, připomínající něco podobného smíchu, jsem si mohl jenom nechat zdát).... a pojem CHARTA mi v tomto podání připadal jako nějaké hodně vzdálené sci-fi se kterým jsem se doposud nesetkal.

plakát

Díra u Hanušovic (2014) 

Hvězdy Dejvického divadla nezklamaly, ale zklamal pan režisér...Převrhnutá sklenice s medem - pomalu a vláčně vytéká NEděj a to rovnoměrně od začátku do konce. Dlouhé, statické záběry bez dynamiky, kontrastu, tu a tam naaranžovaná "jevištní shrumážď", pár drobtů komunální satiry (pětistovka statikovi "za nic"), ukázka českého buranství bez ladu a skladu, bez před-, a po-. Hlasitá vulgarita spíše samoúčelná a k politování než k zasmání a místo trochu té erotiky nebo "vkusného" sexu, jenom prvoplánové "šoustání", které film nezachrání. Pan Krobot je dobrý herec - ve smyslu určité svéráznosti naturščiků a zrovna tak schopný divadelní režisér, ale to, co se nazývá "filmovou řečí" je mu - bohužel - naprosto cizí a vzdálené.