Recenze (557)
Anatomie pádu (2023)
Dobrý film. Nicméně s ním končím se sledováním filmů delších než dvě hodiny, kterých je dneska spousta. Mluvení, zbytečné žvanění, natahování děje zbytečnými odbočkami. Asi nejde o to, že by autoři nedokázali děj vtěsnat do dvou hodin, ale spíš o nedostatek sebekontroly a o byznys. Bergman se většinou vešel do půldruhé hodiny - a jaké to byly filmy!
Paní Wilsonová (2018) (seriál)
Pánbíčkářský film o jednom vynalézavém sňatkovém podvodníkovi. Představitelka hlavní role byla vynikající.
Radúz a Mahulena (1970)
Inscenované jak v době národního obrození. Toporně se pohybující herci, neaktualizovaný archaický jazyk, jen ta kamera a hudba stály za to. Jako několik recenzentů ani já to nedokázal dokoukat.
Muž, který se mi líbí (1969)
Jak se mohl režisér jako Lelouch podepsat pod takovou nanicovatost!
Stříbrné brusle (2020)
Ruský pokus o hollywoodský spektákl včetně všech nectností: předlouhá stopáž, sladký konec atd. Netflix. Přeskočil jsem prostředních 40 minut a o nic nepřišel. Ale výprava a kamera byly výborné.
Oppenheimer (2023)
Desetitisíce zbytečných slov, každý druhý záběr odehrávající se v jiné časové rovině, kalkul na Oscary. V poslední době to bývá tak, že se filmy musí k těm třem hodinám prožvanit a prožvanit. Ale podobně to je i v reálu. Lidé buď na všech možných i nemožných místech čučí do mobilů, anebo sami mluví a mluví.
Benedetta (2021)
Docela doporučuju přečíst si na anglické Wikipedii heslo Benedetta Carlini. Pak vynikne, jaké motivy si Verhoeven, ve snaze o atraktivitu a líbivost, přimyslel. Z historického hlediska tam taky byl přehršel pomýleností. Ale Efira je krásná!
Poslední souboj (2021)
Kdyby si režisér odpustil ty zbytečné "opakovačky", mohl by mít film, jak napsal Woody77, 90 minut a vůbec by mu to neuškodilo. Kdyby si režisér odpustil závěrečné davové scény, filmu by to neuškodilo, ale to by nesměl ten film být americký. Ale jinak velice dobrý opus.
Nádech pro lásku (2017)
Až na klišovitě zápornou postavu ředitele (primáře) nemocnice a občasnou přemíru patosu velmi dobré. Zajímalo by mě, jak byl film přijatý v Německu.
Pelle Dobyvatel (1987)
To byl druhý film v krátké době, kde mě uchvátilo dítě hereckým výkonem. Ten první byl Pokoj (Room) z roku 2015. Tam byl ten chlapeček ještě mladší.