Recenze (706)
Duna: Část druhá (2024)
Tak těžkotonážní audiovizuál se jen tak nevidí. Jen ten dovede téměř nepřetržitě udržovat v napětí a očekávání. Výsledek je ale pro mě spíš zklamáním vzhledem ke skokům v ději i vývoji postav, absenci silnějších emocí a uspěchanému vyvrcholení směřujícímu spíš k otevření vrat do třetího dílu než ke kvalitnímu uzavření toho druhého.
31. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2023 (2024) (pořad)
Díky Ebenovi, a nejen jeho pár vtipným chvilkám a až na výjimky příjemně pozitivní atmosféře překvapivě docela koukatelná série děkovaček.
Anatomie pádu (2023)
50%. Jeden smrtelný pád a víceméně jen dvě možná vysvětlení, pro která ale není dostatek důkazů. A teď co s tím? Tvůrci se vydali cestou dvouhodinového soudního spekulování. Pro někoho výživný materiál k přemýšlení, mě k tomu film neinspiroval.
Zimní prázdniny (2023)
Komedií bych to neoznačil. Jde spíš o pomalé, staromilsky natočené konverzační drama, kdy se snaží převážně učitel a žák v rozmezí 20 dnů roku 1970 sympaticky vyrovnávat se svou vynucenou společností a svými životními zátěžemi. Sice mnou ta hořko-sladkost příjemně probublala, přesto těžko hledám důvody, proč ho hodnotit lépe. To prázdné večerní kino docela i chápu. Specifický film, co není pro každého.
Horem pádem (2004)
Na přelomu století byly v módě filmy, ve kterých se náhodně prolnuly osudy několika postav a vše často směřovalo k osudovému vyvrcholení. Toto je další z řady, podobný Crash, kterému se ale velké množství nakousnutých témat nedaří ukočírovat do nějakého smysluplného celku či silného závěru. A komedie to s výjimkou podávání vězeňského čaje není. Jeden má spíš depresivní pocit, že Česko roku 2004 bylo plné zlodějů, nácků a nešťastných lidí.
Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
50% Už nápad cestovat do minulosti, abychom zabránili teroristům, respektive vousům v růstu na ženách, je dost padlý na hlavu. A to je teprve začátek sci-fi hrátek s časem. Přesto tuhle praštěnost a kreativitu tvůrců oceňuji, stejně tak pár vtipných míst a roztomilou Brejchovou. Na bláznivou komedii je tu ale málo vtipu a bohužel někde od poloviny začne být příběh překombinovaný a pitomý až moc…
Aftersun (2022)
70% Příliš pomalý a bezdějový záznam jedné dovolené otce a dcerky. Bez silnější atmosféry doby i místa a na první vidění chladný. Nicméně tohle je jeden z těch filmů, který dokáže v hlavě pracovat ještě dlouho po závěrečných titulcích. Až mě donutil k druhému sledování... Neboli technicky sice průměrný film, ale s promyšleným autorským přístupem a jedno z nejlepších zpracování jistého zdravotního problému.
Chudáčci (2023)
Futuretro výprava působí trochu levně, střihač se občas flákal, soundtrack bude oblíbený asi jen v psychiatrických léčebnách a takhle by se dalo ještě chvíli pokračovat. Nicméně postava Belly/Emma je svou bezprostředností a lačností po objevování světa natolik boží, že hravě řadu drobných vad maže. Jeden z mála příkladů, kdy film podporující nepřímo emancipaci, není otravný.
Minulé životy (2023)
70% Pomalu podávané, exotické obrázky k slušné chillout hudbě. A jen tak mimochodem jedna antiromantika, která na mě nakonec i přes skromně popsané postavy zapůsobila. A navíc dala pocítit, jaké je to emigrovat do jiné kultury v době velkých ambicí a moderních technologií. Není to ale asi film pro každého a každou náladu.
Muž z Hongkongu (1965)
Možná to byla v době vzniku akční bomba, ale optikou 21.století je už tahle bláznivá dobrodružná komedie příliš rozvleklá, spíš pitomá než bláznivá a s nefungující nadsázkou = nevtipná a nudná. Doporučuji jen dětem do deseti let. 20.1.2024 - ČSFD 75% / 63% IMDb.