Recenze (1 486)
Opravdová kuráž (2010)
Poměrně dobrý remake klasického westernu, který je na rozdíl od toho s Johnem Waynem realističtější a vážnější. Některé pasáže byly v tomto podle mého názoru dokonce lepší, např. když Texasan míří ze 400 yardů na banditu. Též závěr s čtyřicetiletou Mattie byl tak nějak realističtější a pravděpodobnější na rozdíl od jednoznačného happyendu 60. let...
Klenoty příhraničí - Pod hrozbou půlměsíce (2023) (epizoda)
O něco lepší než předchozí díl. Ale i zde chaotický scénář bez zasazení do dějinného a topografického rámce. Většina pasáží točena za pošmourného nebo i deštivého počasí, záběry vesměs neatraktivní, až amatérské.
Klenoty příhraničí - Kouzla hradů a jejich pánů (2023) (epizoda)
Zatím první díl, který jsem viděl. Ale jestli jsou i ostatní takové, tak potěš... Tohle je dokumentární brak! Bez logického rámce, bez řádu, chaotický slepený z hraní na válečníky, trapných pokusů o vtipnost a bulvárních informací.
Utajené příběhy českých dějin - Tajemství pražského poledníku – mystika mariánského sloupu (2020) (epizoda)
Svým způsobem průlomový dokument, který nazývá po 100 letech věci a události pravými jmény. Je jasné, že mariánský sloup oslavuje Matku Boží (zde již jako Immaculatu ještě dlouho před tím, než bylo vyhlášeno dogma) a vítězství Dobra nad Zlem ve sféře nebeské (andělé nad ďábly) i pozemské (obrana Prahy před Švédy, ukončení třicetileté války). Autorům určitě patří poděkování, neboť nevycházeli z předchozích klišé a vyslovili i některé zamlčované pravdy, mimo jiné i o "Tatíčku Masarykovi", což se jistě většině demoliberálů nebude líbit...
Golet v údolí (1995)
Podstatně slabší než nádherné Olbrachtovy povídky. Ctihodného starce Mordechaje Jida Feinermanna jsem si dle literární předlohy představoval jinak. A také podle mého názoru, nejlepší pasáž povídek vůbec, totiž popis vstupu starce Feinermanna do mikve, se tu v podání Josefa Kemra docela ztrácí...
Zásah v pravou chvíli (1963)
Viděno v dětství v kině - kino burácelo smíchy od začátku do konce. Teď po letech rozčarování, i když mnoha momentům se zasmát dá. jedna z typických ukázek, že dílo z 60. let je překonáno (není nadčasové jako např. Sedm statečných či Vinnetou)...
El mundo de los vampiros (1960)
Ten film se všemi znaky "gotického" upírského hororu je tak naivní a špatný, že je velmi zábavný. Kromě klasických atributů, jako je hrabě na hradě, spanilé dívky, netopýři, hrobka, Krucifix aj., je tu prvkem navíc magický vliv hudby, která dokáže upíry přivolat nebo naopak odpudit.
Strážce zákona (1971)
Rozjezd i první půlka výborné, pak úroveň klesá dějovým klišé. Neomylný střelec se donekonečna opakuje...
Manželka Ronalda Sheldona (2001) (TV film)
Napínavá detektivka s vynikajícím Viktorem Preissem.
Krásné živé památky - V Brně (2019) (epizoda)
Mizerný dokument, námětově nesourodý a chaotický. O památkách se tu dozvíte jen minimálně na úkor zbytečných rozhovorů. Pro mne těžké zklamání.