Oblíbení režiséři (10)
John Carpenter
Nejlepší filmy:
Věc (1982)
Halloween (1978)
Přepadení 13. okrsku (1976)
Verhoeven je pro mě pomyslný mistr komerční sci-fi ve formě, kterou mám nejradši - nápadité blockbustery z 80. let s odvážným násilím, černohumornou satirou, výbornou atmosférou a prostě zábavou. RoboCop, Total Recall nebo Starship Troopers mě baví dodnes, přestože jsem je viděl xkrát (oblíbenost platí i pro stále stylový Basic Instinct a Black Book). Někdo jeho formátu v Hollywoodu pekelně chybí a je strašná škoda, že to po Hollow Man v Americe zabalil.
James Cameron
Nejlepší filmy:
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Vetřelci (1986)
Terminátor (1984)
David Cronenberg
Nejlepší filmy:
Východní přísliby (2007)
Moucha (1986)
Dějiny násilí (2005)
David Lynch
Nejlepší filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Příběh Alvina Straighta (1999)
S. Craig Zahler
Nejlepší filmy:
Blok 99 (2017)
Na špatné straně (2018)
Kosti a skalp (2015)
Alfred Hitchcock
Nejlepší filmy:
Psycho (1960)
Okno do dvora (1954)
Na sever Severozápadní linkou (1959)
Woody Allen
Nejlepší filmy:
Láska a smrt (1975)
Annie Hallová (1977)
Hana a její sestry (1986)
Christopher Nolan
Nejlepší filmy:
Temný rytíř (2008)
Počátek (2010)
Dokonalý trik (2006)
Rainer Werner Fassbinder
Nejlepší filmy:
Berlín, Alexandrovo náměstí (1980) (seriál)
Strach jíst duše (1974)
Bolwieser (1977) (TV film)