Recenze (1 436)
Sním či bdím? (2001)
Snový zážitek. Díval jsem se na to sám večer doma a místama jsem myslel, že mě z těch pocitů a myšlenek šlehne. P.S. Párkrát už jsem na tenhle film narazil, ale definitivní impuls pro zhlédnutí byla zmínka Tomáše Luňáka, že Waking Life byla jedna z technologických inspirací pro Aloise Nebela.
Snowtown (2011)
Působivá ukázka toho, jak vás může rozesrat prostředí, ve kterém vyrůstáte. A teď potřebuju nějakej pěknej milej kangaroo film, jinak už si budu vždycky myslet, že Austrálie je špína světa
Šlechetné srdce a šlechtické korunky (1949)
Značka Ealing Studios mě ještě nikdy nezklamala a tohle je další povedený zářez.
Requiem for a Heavyweight (1962)
Aronofskyho Wrestler natočený před 50 lety
A Horrible Way to Die (2010)
Pomalá, tíživá a hodně depresivní jízda. Doporučuji si o ději předem nic nezjišťovat, jako já
Bellflower (2011)
(2krát na plátně během tří dnů) -- "Přecházíme na diesel, propan je pro sraby," -- Tak tohle je bomba, vážení. Film, natočený na koleni, který svojí intimitou, emocinálností, energií, zábavností a neotřelostí i přesahem nakopává prdel drtivé většině současné produkce, ať už "indie", nebo blockbusterové. -- "Tohle je jako Bondova kára, akorát pro ožraly" -- Mohl bych psát o spoustě věcí, ale stejně to musíte vidět, zmíním jen ještě skvělý náladový soundtrack, působivou přeexponovanou vizuální stránku a přirozené představitele hlavních rolí (in love with Jessie Wiseman). -- "Ublížím ti" "Myslím, že ne" -- Zajímalo by mě, jestli se podobně jako já mohli cítit diváci třeba po tarantinových gaunerech. Prozatímní film roku a citovat z něj můžete v nejbližší hospodě po projekci. P.S. Závěrečná "zpověď " se svojí intenzitou v mých očích řadí například vedle slavné zrcadlové scény z "25. hodiny" Spika Lee
VIPs (2010)
Lehkonohá variace na Spielbergovo "Catch Me If You Can" z Meirellesovy produkce. Nic, co by udělalo díru do světa, ale rychle to utíká a pokud jste fanoušci brazilského sympaťáka Wagnera Moury, tak se nudit nebudete. 70%.
Uneseni (2010)
Jako kdyby se Alfonso Cuarón vrhl do brakovějších vod. Od začátku tenhle vypjatý thriller, jehož variace jsme viděli hodněkrát, zaháčkuje díky odvážnému a neotřelému vizuálnímu podání a přesvědčivým hercům. Škoda, že dějově se pohybujeme tam, kde obvykle, takže tohle lehce experimentální domácí dostaveníčko (kdo chce hardcore experiment, dá si La Casa Muda) ztrácelo můj zájem a zůstává tak v mých očích kousek pod statusem opravové pecky. Pro fanoušky žánru povinnost, aby měli o čem mluvit, ostatní podle uvážení. Režiséra sledovat. 70%.
Konspirátor (2010)
Soudní drama k čaji o páté. Technicky brilantní, ale bez vášně
Deep End (1970)
On vypadá jako Silas a Ona jako JAnova přítelkyně, už proto nelze jít pod čtyřhvězdí. BLU RAY. Britský a temnější Absolvent.