Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (23)

plakát

2012 (2009) 

Konečně katastrofický film, kde se neničí New York City. Jediná vada na kráse je občasná digitální kamera, kterou mám subjektivně spojenou s amatérskými filmy, a tak to na mě nepůsobilo zas tak dobře. Podle chování Američanů, co seděli v kině hned vedle mne, se nejspíš jednalo o bláznivou komedii, ovšem na padající kopuli chrámu sv. Petra jsem nic zábavného neviděl. Možná z toho všeho byli tak vystrašení, že se na obranu raději všemu smáli. ##### Nesmyslnost a absurdita katastrofy se přece jen zakládala na trochu reálnějších důvodech než třeba Den poté, naštěstí ale byla stále dostatečně nesmyslná, což je jedině dobře. Mnoho lidí kritizuje filmy podobného ražení za jejich vědeckou nerealističnost. Všem těmto lidem je nutné připomenout, že autoři scénáře mají nastudováno dost podkladů, aby věděli, co je a co není možné a že tato nerealističnost není důsledkem nevědomosti, nýbrž důsledkem záměru. Já byl vděčný, že 2012 je fikce, v jiném případě bych byl velmi, opravdu velmi nesvůj.

plakát

L'homme que j'aime (1997) (TV film) 

K tomuto filmu mám citový vztah, takže se neubráním zcela subjektivnímu hodnocení. Takže, co mě opravdu dostalo? Jízda na kole, hledání místa pohřbení, matka a konec. Víc neřeknu, raději se podívejte :-)

plakát

Starcrossed (2005) 

Nehodnotím maximem kvůli tomu, že je mi téma blízké, ale kvůli tomu, že se podařilo v tak krátkém čase vyjádřit tolik společenských problémů, aniž by to bylo na škodu. Smekám a upřímně říkám, že poselství díla nemůže mít lepší než přávě tuto podobu.

plakát

Rovnice smrti (2007) 

Asi budu většinou lidí hodnotící tento film nenáviděn za výši hodnocení, ale rád jim budu oponovat a stát na druhé straně břehu. #### Hned na začátek, bych chtěl poznamenat, že je nesmyslné všechny filmy, které vznikly po prvním díle Saw a které prolíná atmosféra mučení přímo naservírovaná divákovi, přirovnávat právě k sérii Saw. Proč také? Copak je nutností se v krvelačnosti a originalitě zabíjení předhánět? Domnívám se, že jestli jde autorovi o zcela jiné záměry než Leighu Whannellovi (scénář k Saw), pak to neustálé přirovnávání značí spíše povrchnost s jakou přistupuje většina lidí k hodnocení tohoto filmu. #### Zápletka je velmi jednoduchá a o to více účinná, pomsta vždycky hrála v citech a v motivaci největší prim, proto blahopřeju, že se konečně našel film, který staví na něčem mnohem lidštějším než v již několikrát citované Saw. Příběh, který se odehráva kolem ústředního motivu, ovšem trochu zaostává a já se bohůžel lehce ztrácel ve změti všech těch informací a ona "rovnice smrti" pak nakonec vyzněla úplně do ztracena. Ač se mi zdálo, že právě ony indície budou hrát hlavní roli a že na nich bude stát celý příběh, opak se opět stal skutečností a to trochu zamrzelo, jelikož to svědčí o další ne zas tak promyšlené linii příběhu a "přirozené" zápletky. Za tento nedostatek bych dal pouze tři hvězdičky, ale jak říkám, na truc smýšlení většiny hodnotících (opírající se o blahořečenou Saw) musím přimhouřit oči. #### Celkově musím říct, že příběh po prvním shlédnutí v mých dojmech zanechal pár bílých míst, klopítá na významu názvu filmu, nedomrle zpracovává některé vedlejší linie, které se na konci rozuzlí, přesto se jedná o příběh, kterému je mnohem snazší uvěřit a vžít se do kůže Salmy Blair, než u jiných filmů, které lze zařadit do stejné kategorie. Waz se nepřehmátl, když se zaměřil na bezvýchodnost situace v konfrontaci se zdánlivě nedostupnou volbou. To mluví v jeho prospěch. Výkony herců jsou průměrné. Upřímně řečeno, role policistky mi ve filmu opravdu nesedla (asi bych si na jejím místě představoval jinou herečku), ani Stellan Skarsgard nijak nezazářil (ostatně ani nevím, jestli je toho vůbec schopný, ten jeho kamenný výraz mu je daný asi už od narození), Salma Blair na to, že patří mezi mezi nejznámější herce ve filmu, vystupuje jen v minimálním čase a nemá tak prostor pro vyjádření sebe sama, je přesto schopná ze sebe dostat maximum a její výkon hodnotím velmi kladně. #### Doporučuji všem, kteří mají rádi zdánlivě nesourodý zamotaný příběh s kumulací rozuzlení (ne však zcela úspěšnou) až v samotném závěru; také těm, co nevadí příběhy alá An American Crime a rádi se podívají na něco, kde se mučí a dále všem, kterým přijde série Saw již nudná a chtějí něco víc - něco uvěřitelnějšího.

plakát

Smrt on-line (2008) 

Průměrný film se zajímavým tématem. To, co stojí za povšimnutí a co přináší poselství filmu je fakt, že většina z nás neodolá zvědavosti i za cenu zabití, obvzlášť pokud se jedná o osobu, kterou vůbec neznáme; obvzlášť v případě, kdy poteče krev a my to můžeme vidět naživo; a obvzlášť ve chvíli, kdy tomu všemu stěží můžeme uvěřit, ale ta zvědavost nám prostě nedá. ##### Ano, ano, lidský druh už se dostal do fáze, kdy jsou pro něj věci zvrácené a smrtelné více než atraktivní. Film to podle mého názoru zvládl ztvárnit, i když samotná zápletka stojící za sérií "vražd" lehce pokulhává a je přehlušena samotou podstatou filmu.

plakát

Zmeškaný hovor (2008) 

Takže... (takto by se ale začínat nemělo) dávám dvě a půl hvězdičky, vzhledem k matematickým zákonitostem musím zaokrouhlit nahoru, proto v konečném důsledku jsou hvězdičky tři. #### Mám takový pocit, již delší dobu, že už není vhodná doba pro podobné žánrově zaměřené typy hororů. Opravdu se nedomnívám, že duchařské záležitosti jsou in, ne nejspíš nebudou. #### Problém je však v tom, že se jedná o předělávku a v tomto ohledu se pak není čemu divit - jJaponci si na duševno vedle pracovního vytížení dost potrpí. Proto asi ani žádný jejich námět na západě tak nezabodoval jako "naše" horory. Ano, holt na západě jsme teď zaměření na jinou vlnu. #### Nedostatků tu bylo přehršle (ale spíše jsou to drobnosti, co si však budeme nalhávat - někdy patří mezi to nejdpodstatnější a pokud je jich příliš, znetvoří to ke konci celý subjektivní obraz filmu). Za prvé, udivuje mě, že všichni holdují sklápěcím telefonům, ale co, z něčeho se část nákladů na film zaplatit musí (reklama) a navíc, ono by to asi ani nebylo tak efektivní, kdyby se všechno hned zobrazilo na předním displayi. Za druhé, některé prvky filmu jsou implicitně podávány, že nabývám dojmu, že se filmaři snaží vytvořit další kultovní hororové fenomény, jako když se každý bál vyslovit třikrát Candymen do zrcadla, nebo předříkavat básničku z Noční můry. V tomto filmu mám pocit, že takovými fenomény se měly stát koukání do kukátka a pak ona vlezlá vyzváněcí melodie medvídka. (Ale toto berte spíše jako velmi subjektivní prvek z mé strany; nevěřím, že by to byl prvotní zájem filmařů - ale říká se mi dobře:-)) Za třetí jsem už dost unaven onou základní formou podobných hororů - schéma, kde už od začátku víte, kdo je hlavní hrdina, kdo přežije; schéma, kde hlavní hrdinka zažívá své osobní démony a jako vždy nááááhodou se na první pohled shodují se základní zápletkou filmu - je tedy jasné, že nejspíš hororová zkušenost opět pomůže jedné frustrované ženě zbavit se svých démonů a zvítězí nejen nad duchařským zlem ale i sama nad sebou. No a samozřejmě klasické schéma, kdy na konci diváci opět zjistí (jako v mnoha filmech stejného ražení), že není všechno takové, jak se zpočátku zdálo a tvůrci si nemohou odpustit "šokující" závěr. No jo, jenomže takových filmů už tu bylo tolik, že už ze začátku vnímavý člověk ví, kdo je hlavní osoba, která přežije a že stejně nemá cenu hltat každou novou informaci, kterou zjistí, protože na konci toho všeho to bude stejně úúúúúplně jinak. #### Shrnuto - námět vcelku dobrý, zpracování vhodné rozpočtu i obsazení, jen ta předvídavost a nevhodná doba pro takový typ filmu je na škodu. Už jsem přesycen japonskými horory (Kruh, Nenávist, Oko...), takže nemohu kladně hodnotit. Nejsem naladěn na asijsou duševní notu. Snad jindy;-)

plakát

Uvnitř (2007) 

Je mi líto, ale jsem z tohoto filmu pěkně NAS**NÝ! Nejdená se o žádný studentský projekt, ani film určený pro filmové kluby, ani experimentální dílo. Nic takového. Takže neexistuje žádná omluva za všechny ty laciné scény, scénárovitě bezpromyšleného jednání postav a až výsměšné svezení se na slávě předešlých hororů s podobnou tématikou. #### Chápu, že na prvním místě stály finance a jejich maximální vytěžení, ale já holt nepatřím do skupy těch lidí, co chtějí vydělat za každou cenu a pustí do světa něco, co nestojí za výraznou pozornost. #### Zvláštní efekty jsou katastrofální. Já rozumím, že režisér asi nikdy neviděl stříkat krev z krku (aorty, jak by řekla Angelina Jolie), a rozumím, že se dvojici Bustillo a Maury možná nedostalo základního vzdělání v oblasti anatomie lidského těla, ale to je neomlouvá, aby se na dílo nepřipravili a neudělali tuto kvašku vedle které by i odfláknutý film byl mnohem hodnotnějším dílem. #### Ten pokus o vytvoření nového hrůzostrašného kultu originální vražedné zbraně nezabral. Fakt je mi po několikáté líto, ale vedle motorové pily v Pátku třináctého, čepelí v Noční můře a nože v Halloweenu mi to neustálé podsouvání pletací jehlice přišlo až neskutečně trapné. Dyť ta holka procestovala za ten večer byt a těla obětí tolikrát, jako snad ani její majitelka. #### A ono nelogické chování policistů - to už byl vrchol veškeré soudnosti a drzosti. Nevím, jak to chodí u bezpečnostních složek ve Francii, ale i kdyby tak hrozně, jak se mi jevilo... soudím, že v obodobí imigrantských nepokojů by se určitě zachovali jako praví policisté. No zkuste mi vyvrátit, že si policista k sobě přiváže zatčeného, místo aby ho nechal v autě. Toto okavidné (vzdávám hold králi Jelimánovi) podsunutí další potenciální oběti mě opět přesvědčilo, že ve filmu šlo autorům opravdu jen o násilí a litry (doslova hektolitry) krve na úkor logice a pravidlům. A ještě mi zkuste vyvrátit, že by přinejmenším neoznámil, že se něco děje, když spatřil mrtvé policisty - přinejmenším zavolat posily nebo ambulanci (v autě bývá vysíláčka) - to by to chtělo;-). #### Ony nepokoje na okrajových částech měst jsem také tak moc nepochopil, jaký vlastně mají na pozadí příběhu význam. Jejich neustálé připomínání a objevování se ve zprávách u mě nabývalo dojmu, že sehrajou určitou roli - ale opět jsem byl vyveden z přesvědčení. #### Celkově mohu jen říct, že komu se líbí vyvražďování a krev všude kolem bez logiky a podstaty věci, komu nevadí kýčovitost vyhnaná do maximálních výšek, komu nevadí rabování a kopírování z jiných filmů, kdo není proti lacinému ztvárnění, tak tomu mohu tento film doporučit. Bude se mu líbit. (Toto doporučení není sarkastické ani ironické, z mého přesvědčení jsou tyto věty pouze hodnotící.)#### Abych jen nekritizoval. Část, která se odehrává v koupelně je opravdu dobrá a líbila se mi, ono být v uzavřeném prostoru, rodit, být rozřezaný a bojovat o život - to je opravdu balzám pro mozek a jeho představivot. Škoda jen, že se to pak všechno tak vytratí.

plakát

Americký zločin (2007) 

Normálně bych dal hvězdiček pět, ale musím jednu slevit z následujcícho důvodu: Je mi líto, že se vůbec něco takového stalo. Je hrozné sledovat utrpení nezletilých, když s tím nemůžte nic dělat a víte moc dobře, jak to skončí o to horší pomyšlení je, když si představíte kdo za tím stojí. To byla a v některých případech je stále realita, skutečnost které se vyhýbáme. Ta hvězdička dolů je ovšem za fakt, že zpracování, ač bylo skoro perfektní, nekopírovalo dostatečně stopy skutečnosti. A to je právě to, co mě mrzí. V dnešní době už potřebujeme mnohem drastičtější a jízlivější důkazy páchání křivd. Jen tak něco nás už nerozhodí a mě mrzí, že se tvůrci filmu nechali svázat ať už sami sebou nebo studiem a neukázali vše, co tento případ provázelo. Film mě určitě dojal, uvědomil jsem si spoustu věcí (které nevědomky celý život ve svém smýšlení přehlížím), ale mohl vytěžit z tohoto precedentu mnohem víc. Sylvie by si jistě zasloužila, kdyby nám ukázali, že se krom ztvárněných metod týrání děly ještě horší. Protože až pak by se v lidech možná zakořenil pocit společného souznění a odlesli bychom si víc než jen nepříjemný pocit po dobu několika následujících dní. Film tohoto typu by měl sloužit ku prospěchu věci a ne pouze na jeden večer šokovat. Každopádně jsem rád, že se i tak podařilo zfilmovat něco, co není jen případ šedesátých let. Já jen doufám, že časem si filmaři uvědomí že v onom bezbřehém oceánu filmů, seriálů, inscenací a bůhví čeho všeho je tolik snímků a děl, že někdy je zapotřebí nebát se a představit nám něco, co se bude natolik blížit realitě, že budou mít nesobeckou radost z toho, co vytovřili. Protože jedině tak to v nás může zanechat stopy natolik dlouho a hluboko, aby se věci ve společnosti pohnuly lepším směrem. #### Věřím, že skoro každý pochopí, že by měl být ke svému okolí mnohem vnímavější, ne ho jen lhostejně přehlížet. Potíž je však v tom, že tyto myšlenky velmi rychle vyprchají, pokud nejsou připomínány často nebo pokud jejich popud nevyvolá něco opravdu silného a tím by právě byl tento snímek, kdyby se ztvárnil se vším, co se tehdy dělo. #### Ellen Page samozřejmě gratuluji, že z mladičké herečky, kterou asi málokdo považoval za větší talent než teenagerovskou x-menku procházející zdmi, vyrostla ve skutku nadanou osobnost a se zářivou budoucností. Blahopřeji a držím pěsti;-)

plakát

Funny Games USA (2007) 

Námět výborný. Herci dobří. Zpracování ujde. Celkový dojem hrozný. Rád rozvedu... na konci jsem měl opravdu o čem přemýšlet a jsem rád, byl jsem z filmu nadšený, ale jak to u většiny filmů, které shlédnu, bývá, poznám později, že mě oslovil spíš námět, tedy samotná myšlenka, ale ono zpracování ve své podstatě nestálo za nic. Je to škoda, obvzlášť, pokud tu už jednou stejný film byl. Předělávka by měla překonat svého rodiče, měla by ho přerůst, reflektovat moderní dobu a hlavně by se také hodilo, aby divákovi přinesl něco jiného než pouhou myšlenku. To, že násilí je špatné a někteří to berou jako hru, bez citů a slitování, víme všichni (tedy doufám). Tak možná by bylo žádoucí přinést třeba nějaké východisko, řešení nebo něco, na čem může divák na konci filmu stavět. Takto to byla pouze naservírovaná teze o násilí a tím to skončilo. Ano, je pravda, že realita je taková, to souhlasím, nemůžu vyvracet, ani nechci. Ale proč celý film stavět na něčem, co je zřejmé široké veřejnosti, když nám nepřinese žádný závěř, ponaučení, radu, obranu... prostě cokoliv. Omlouvám se, ale v bakalářské práci by taky nikdo neuspěl jen s popisem. Závěr by to podle mého názoru prostě mít mělo. Obvzlášť, když už je to druhá verze. #### Jinak samotný příběh je napínavý, koukatelný a udrží vás sledovat ho až do konce - holt pak nesmí být člověk zklamaný, že satisfakce (a happyend zrovna nemyslím) není:-)

plakát

Svatá hora (1973) 

Nemůžu jinak než hodnotit téměř maximem. Divíte se proč? #### 1. K letošnímu roku je film starý 35 let! Což by normálně roli hrát nemělo, ale vzhledem ke všem těm bizardnostem ve snímku a všudypřítomného tabuizmu ve světě, obdivuju režisérskou a ještě více hereckou kuráž vůbec něco takového natočit. #### 2. Duchaplnost a originalita některých scén mě jednoduše nadchla. #### 3. Sto čtrnáct minut psychedelického díla - to už samo o sobě chce hodně fantazie a tu jsem ve filmu viděl po celou jeho délku. Ano, ne pouze na začátku, uprostřed nebo jen u konce, ale prostě během celých dvou hodin. To se prostě musí pozitivně ohodnotit. #### 4. Filmů, které se sami považují za umělecká díla, je relativně mnoho, ale pouze některé z nich lze interpretovat tak mnoholičným způsobem jako právě Svatou horu. A to je právě ten zakopaný pes (ano floskule, já vím), který dělá z uměleckého díla dílo umělecké. #### 5. Mám rád symboliku a té je film napěchován, až praská a přetýká všemi směry. Naštěstí je to spíše žádoucí, než škodlivé. #### Tím bych výčet předností ukončil. No a jak to tak většinou bývá, nic není perfektní. Vedle osobité původnosti se mnohdy bliští i jakýsi nádech silné kýčovitosti a to už v samotném námětu - kritika a hodnocení ať už společnosti, člověka, církve či historie už tu byla neečetněkrát. Na druhou stranu je nutné připomenout stáří filmu, což je polehčující okolnost. Také je škoda, že svérázné a spádové nasazení vytříbenosti režisérovi představivosti se ve druhé třetině téměř zastavilo a samotné putování na Svatou horu bylo až na místy spíše jako z jiného filmu, ale kdo ví, třeba to byl jen Alejadrův záměr než nedostatek ideí. Kdyby se dalo hodnotit podle procet, dávám 85 - 89. Rozmezí tu je z důvodu mé vnitřní neshody.