Recenze (38)
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Lepší ukončení této trilogie si nedovedu představit. Z Aragorna se stal král s velkým K. Frodo díky Samovi a Glumovi svůj náročný úkol zvládl, Sauron byl poražen, můžeme slavit. Bitvy opět legendární. 10/10
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
V době dospívání byla pro mě tato část trilogie pouze pozvánka k dalším dílům. Krásný úvod, bez kterého by to nešlo, ale moc jsem se k němu nevracela. Po dlouhém čase jsem si jej pustila znovu a tentokrát to bylo wow. Nádherné prostředí, skvělé fungující atmosféra. Postupně rozšiřující se Společenstvo prstenu spolu funguje dokonale. 9/10
Láska přes internet (1998)
Láska přes internet je klasický romantický film, ale bacha, je v něm dost míst na kapesníčky. Obzvláště když se člověk umí vžít do pocitů postav. Kathleen i Joe žijou typický partnerský život s lidmi, se kterými si vlastně vůbec nerozumí a touží po své spřízněné duši. A ejhle, ono to příjde. Strašně mě bavilo jejich vzájemné dopisování. Ten pocit, když se těší, až jim blikne mail. Od půlky filmu už v podstatě Joe tahá Kathleen za nos, ku prospěchu svému. Jenže když se při závěrečné scéně podíváte Kathleen do očí, všechno mu odpustíte. Film, který dodá velký balík naděje. Je to ale dobře? To už si každý musí odpovědět sám. 9/10
The Covenant (2023)
Tak tohle byla pecka. Výborná kamera, skvělá hudba, atmosféra, napětí. Zkoukla jsem to jedním dechem, John a Ahmed mě totálně namotali. Musím vyzdvihnout výborný emotivní závěr, který však netlačil na pilu. Opravdu skvělé. 10/10
Věznice 77 (2022)
Snímky s vězeňskou tématikou mám obecně velmi ráda. Hlavní postavy k sobě skvěle pasovaly, dokazála jsem k nim přilnout, obzvláště Javier Gutiérrez mě ohromil. Čím mě film opravdu dostal - dokázal na mě přenést atmosféru té bouřlivé doby. Beznaděj, naděje, násilí, nespravedlnost... Závěr tomu dodal tu pomyslnou třešničku. Opravdu velmi podařené drama. 9/10
Sherlock (2010) (seriál)
Moderní zpracování Sherlocka, vtipná chemie mezi Freemanem a Cumberbatchem, skvělé herecké výkony. Sherlock je klasika, která již byla zpracována mnohokrát. Tohle pojetí je každopádně moje nejoblíbenější. 10/10
Vis a vis (Netflix verze) (2015) (seriál)
Španělské seriály jsou moje srdcovka. Seriál z prostředí ženské věznice, za mě osobně mnohem lepší než Orange is the new Black, který jsem ani po dvou pokusech nedodívala. Skvělé postavy, které mě opravdu bavily, včetně excelentní Najwy. 9/10
Černobyl (2019) (seriál)
Poutavé podání havárie v Černobylu, které mě opravdu překvapilo. Člověku se otvirala kudla v kapse, jak se to soudruzi snažili všechno zlehčit a utajit. Seriál určitě v každém vzbudí emoce, už jen proto, že téma je nám blízké. 10/10
Teorie velkého třesku (2007) (seriál)
Klasika, která nikdy neomrzí. Když nemám na nic náladu, pustím si toto. První řady byly sice výrazně lepší než ty s uječenou Bernadette a divnou Amy, ale pořád baví. 9/10
Stranger Things (2016) (seriál)
Stejně jako s Hrou o trůny, i s tímto seriálem jsem si počkala až na rok 2022. A konečně jsem pochopila, proč jsou z něj všichni tak nadšení. Fantasy seriál s dětskými hrdiny, které si člověk zamiluje. Už aby byla další řada:) 10/10