Recenze (366)
Podfukáři (2013)
Dynamický film s výbornou hudbou a hercami, ale bohužiaľ so slabým scenárom, inak by to bolo dokonalé. Prvá polovica je prakticky bez chyby, až potom sa prejaví nedotiahnutý scenár. Spoiler: Pripadalo mi to celé príliš "prechytračené" a až príliš nereálne, aby som tomu uveril. Hodilo by sa k tomu presne niečo na štýl Snatch alebo Ocean's eleven, kde sa divák cííti inteligentne oblbnutý. V Now you see me, to bolo odhaľované v podstate od začiatku a požadovaný efekt sa aspoň u mňa nedostavil. 80 %
Millerovi na tripu (2013)
Prekvapivo dobrá komédia s trochu drsnejším humorom, ktorý mi úplne vyhovoval. Jason Sudeikis prekvapil asi najviac. Všetko výborne funguje, herci sú zohratí a hlášky padajú jedna za druhou. Chýba akurát viac originality. A posledná scéna z nepodarených záberov to celé pekne ukončila :) 80 %
Žralokonádo (2013) (TV film)
O dosť lepšie a v podstate aj pútavejšie ako Mega Shark vs. Giant Octopus (porovnávať s ostatnými filmami nemá zmysel). Tvorcovia nezaspali na vavrínoch a okrem pútavého námetu sa venovali aj scenáru, takže padne aj niekoľko dobrých hlášok (asi 3). Akčné scény sú nezabudnuteľné - vrtuľník poletujúci si v tornáde, výbuch bazéna, skosk s motorovou pílou do žraloka, atď. 50 %
Nevědomí (2013)
Oblivion na mňa pôsobil ako veľká skladačka rôznych filmov a námetov bez dostatočnej originality. Hudba miestami pripomínala Tron:Legacy, inokedy Inception a potom Two steps from hell. V podstate to isté platí pre námet a scenár, pretože všetko už bolo videné a stotožňujem sa s tým, čo napísal Cervenak - finále už divák len odzíva a je to škoda, pretože potenciál bol veľký. Atmosféra bola veľmi dobrá a podporovala ju aj dobrá hudba (hoci pôsobila ako vykradnutá z iných filmov), ale ten zvyšok je len priemer. Pre priaznivcov sci-fi je to ok, ale ostatní sa asi budú nudiť. Navyše aj napriek veľkému rozpočtu pôsobí Oblivion dosť lacno. 70 %
Pařba na třetí (2013)
Najslabší diel trilógie, ale stále je to nadpriemerná komédia. Jednotka a nekonečný sled hlášok ostávajú neprekonané, dvojka takisto, ale trojka aj tak sérii neuškodila. Bolo to trochu sklamanie, čakal som viac hlášok a hlavne nejaký alkohol a zážitky s ním spojené :) Potešili spomienkové vsuvky, či už v podobe scén alebo aj hudby z prvého dielu. 75 %
Justin Timberlake: Suit & Tie (2013) (hudební videoklip)
Hudbu radšej nehodnotím, ale klip je po filmovej stránke veľmi podarený. Obsahuje veľa zaujímavých nápadov a má tú správnu atmosféru. A v rámci súčasných videoklipov ide určite o nadpriemer.
Zázraky sluneční soustavy (2010) (seriál)
U mňa asi najlepší dokument o vesmíre. Nie som astronomický nadšenec a možno aj preto ma ostatné dokumenty o vesmíre skôr nudia, ale Wonders of the Solar System ma zaujal na celej čiare. Hlavný predstaviteľ je trochu svojský, ale jeho nadšenie pre vesmír sa na mňa naplno prenieslo. K tomu si treba pripočítať množstvo dobre podaných informácií a výborne spracované počítačové animácie.
Černobylské srdce (2003)
Dokumentárne veľmi slabé, ide skôr o silný útok na city bez významnejšej informačnej hodnoty. Hlavná predstaviteľka je príliš mamičkovská a už po chvíli to bolo otravné. Téma genetických následkov Černobyľského výbuchu je lepšie spracovaná v dokumene Battle of Chernobyl, kde jej bolo venovaných niekoľko minút, ktoré mi dali omnoho viac ako 40 minút tohto.
Bitva o Černobyl (2006)
Zatiaľ najlepší dokument o nehode v Černobyľskej elektrárni. Detailne popisuje odstraňovanie následkov výbuchu a následné škody. Ak sa však chcete dozvedieť viac o tom, čo výbuchu predchádzalo, tak je lepšie pozrieť si Chernobyl: Zero Hour.
Stoker (2013)
Režijne a vizuálne veľmi zaujímavý film, ale to je tak všetko. Približne do polovice to pekne gradovalo, ale potom prišiel pád a nuda. Je škoda, že scenár nebol dotiahnutý, ak by sa pokračovalo v nastolenom tempe, tak by z toho mohol byť výborný thriller. 50 %