poster

Il plenilunio delle vergini

  • angličtina

    Full Moon of the Virgins

  • USA

    The Devil's Wedding Night

  • USA

    The Devil's Crypt

Horor

Itálie, 1973, 80 min

Scénář:

Mark Damon

Kamera:

Joe D'Amato

Střih:

Piera Bruni
(další profese)
  • hladass
    ***

    Docela průměrná, ničím zvláštním nevybočující upířina s prvky satanismu, která je lehce, ale opravdu jen velmi lehce inspirována příběhem hraběnky Bathoryové... Starý hrad, upíři, hraběnka, satanské rituály, hrabě Dracula a to vše je zabaleno do jemně gotické erotikou nasáklé atmosféry... Prostě kousek, který neurazí, ale ani vysloveně nijak nenadchne, ale na jedno podívání, proč ne...(8.2.2013)

  • NinadeL
    **

    Tohle se mi taky nelíbilo... chudák Hraběnka.(27.3.2009)

  • vitekpe

    V obsahu profilu filmu je vse. :) Odpocinkova "hororova" podivana ve stylu italskych rannych sedmdesatek. Puvabna Rosalba Neri v hlavni roli.(8.3.2017)

  • darkrobyk
    ***

    Příjemný mix Dekameronu a gotického hororu s pěknou porcí nahoty, která ovšem není nijak prvoplánově vulgární. Milování hraběnky s Franzem tak má v sobě kus sentimentální, ale obrazově vytříbené poetiky, satanský rituál pak předvádí obnažené hrudi pěti panen způsobem, který nemůže pohoršit ani puritána. Snad jen krev stékající z prořízlých krčních tepen dodává scéně trochu laciné vulgarity. Celkově je film nasnímán v působivých obrazech. Jednou s velmi hezkých výtvarných scén je moment, kdy se hraběnka koupe v krvi. Jinak ale s pověstnou Alžbětou mnoho společného nemá. Působivé exteriéry, zejména zahrady okolo hradu, slušné interiéry - nechybí podzemní chodby, kobky i hrobky. Naopak mlhy se nedostává, z bouře zbyly jen blesky. Nejslabší je po trikové stránce scéna s obřím netopýrem, uťatá ruka naopak ujde. Měsíční magie, vampyrismus + nemrtvá hospodyně, co se chová jako zombie. Poopravil bych zdejší obsah - první bratr (Franz), co se do hradu dostal, se již nikdy nevrátil. Naopak jeho dvojče Karl se za ním vydalo na Draculův hrad samo. Pochvalu kromě kamery zaslouží hudba a šťastný konec. Milý příběh na dobrou noc.(26.2.2018)

  • Karlos80
    ***

    Na IMDb možná trochu překvapivě tento film není označen tagem "Bathory", přestože tam tak trochu tématicky spadá. Ano, je to skutečně další film inspirovaný hrozivým, nicméně pravdivým příběhem ze 17. století maďarské hraběnky, Elizabeth Bathory (v maďarštině Erzsébet Báthory), která se koupala v krvi více jak 600 panen, aby si udržela svůj mladistvý vzhled! Filmy na toto téma vznikaly někdy od začátků 70 let, viz vůbec první počin svého druhu "Necropolis" (70), dále z těch známějších třeba "Countess Dracula" (71), "La noche de Walpurgis" (71), "Les lèvres rouges" (71), "El retorno de Walpurgis" (73), "Ceremonia sangrienta" (73), "Contes immoraux" (74), "El retorno del Hombre-Lobo" (81), atd., až do tohoto roku, šlo buď o italské nebo španělské béčkové horrory. Jak se zdá pro filmaře z celého světa je toto téma i nadále velmi atraktivní a často vyhledávané, pozornosti neuniklo ani slovenskému režisérovi Juraji Jakubiskovi v roce 2008. Až do současné doby vzniklo na toto téma 37 filmů, krátkometrážnch filmů, seriálů nebo dokumentů. Asi se mi moc nepřísluší hodnotit všechny tyto filmy, protože jsem jich moc neviděl, s tímto asi jen dva. V tomto případě jak už sem už psal, jde o typické levné, ale jinak docela vizuálně atraktivní lesbicko/upírské hororové sleazy béčko, které se onoho tématu dotýká jen okrajově. Nicméně film, nese snad všecky klasické detaily a znaky čerpající z tradičních gotických resp. okultních hororů (vpravdě pozdních nutno dodat), kouká se na to celé skutečně docela příjemně. A co by to bylo za film, který by dále neobsahoval trochu násilí, krve a hlavně nahoty a sexu, tedy složek, které byly typické pro toto období a tento druh filmu, především pak v Itálii a Španělsku. Jemně gotická atmosféra (a lá Hammner filmy) s lehkým nádechem erotiky, tady docela dobře funguje (ale zase žádný zázrak to také není), příběh se nicméně pohybuje trochu složitě a občas kolísá, není tu tolik napětí ani to není tolik děsivé jako jiné filmy tohoto žánru, přesto to nějakým zvláštním způsobem člověka baví, je to přesně jak píše kolega hladass, film neurazí ale ani nenadchne, a proč ho aspoň jednou nezkusit, třeba jen čistě ze zvědavosti, nebo co do zkompletování filmů v rámci žánru či témata. Hlavní roli si zde zahrála svůdná a talentovaná Rosalba Neri (Sara Bay), téměř ideální herečka pro tuto roli, to pak je ona pomyslná třešnička na ozdobeném dortu, byl to její film, kdy tu na sebe tato taliánská herečka s výstavním poprsím a téměř hypnotickým herectvím a obrovskou přítomností obrazovky, opět strhává veškerou svou pozornost, ostatní herci včetně věčně fádního Damona nestojí za zmínku. Film tedy doporučuji především jejím fanouškům a všeobecně milovníkům EuroCultu, kteří mají v žánru už něco málo nakoukáno a film tak mohou plně ocenit a porovnat s ostatními. Orgie, satanský rituální obřad v noci prvního úplňku "Letního slunovratu", a pak především skutečně nádherné (provokativní) zobrazení koupání v krvavé lázni (resp.zalévání nahé Neri ležící v rakvi!), to vše jsou fantastické a nezapomenutelné scény, tedy hlavně ta poslední zmíněná, ta je asi nejoblíbenější scénou z tohoto filmu vůbec. Tím čím je hraběnka láká do svého zámku je docela směšný, ale proč ne:-) Taky bych něco tak kouzelného (magického) chtěl mít občas k dispozici! Taková malá zajímavost na konec, film natočil režisér Luigi Batzella, zde pod pseudonymem Paul Solva, režisér který je známý hlavně svým nízkorozpočtovým erotickým hororem "Nuda per Satana" a pak třeba nazisploitem "Pekelná bestie SS", který vyšel i tady u nás. Za kamerou pak stál Aristide Massaccesi, že vám toto řecké jméno nic neříká? To nevadí, mě předtím dlouho také ne, ale jak se řekne Joe D'Amato, tak už je nejspíš každý dobrý fanoušek taliánského trashe doma, ano tento později proslulý brakový komerčák začínal jako fotograf a kameraman (nejdřív tedy jako asistent) a nutno říct že talent určitě měl, škoda že nezůstal jen u toho.(27.1.2014)