Reklama

Reklama

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Se starším tureckým uměleckým filmem mám po Cestě (1982) čest teprve podruhé a opět se mi ukazuje, že jde o specifickou tvorbu, na jejíž odlišnou mentalitu si teprve přivykám. Nemám problém se stylem, který se mi určitě zamlouval dojmem silné autenticity prostředí a výraznou, ale pro mě spíše sympatickou osobitostí hereckých výkonů i pojetí akčních scén a musím říct, že toto východoasijské pojetí policejního dramatu z pohraničního prostředí s westernovými prvky mě v mnoha ohledech bavilo sledovat. Ke konci je Zákon hranice i velice napínavý a režisér (Ömer Lütfi Akad), majíc na svědomí často syrovou dokumentární atmosféru a současně svěží tempo, zvládá rovněž emotivní scény s dítětem v nebezpečí a blížící se rodinnou tragedií tak, aby vůbec nespadl do citového vydírání. Jenže skoro všichni Turkové zde mají na hlavně velmi podobné šátky, čepice nebo i šátky s čepicemi dohromady a vzhledem k tomu, kolik postav dostává prostoru, mi většina mužů při sledování v černobílém vizuálu splývala dohromady a já je měl problém vzájemně odlíšit. Díval jsem se tak často jakoby na pohyblivé obrázky s dialogy či akcí, v nichž jsem se dějově ohledně zápletek a vztahů po dvě třetiny místy plně nechytal, nebyla-li zrovna na scéně jasně odlišitelná policie. Z tohoto důvodů jsem neměl po celou dobu tak hutný zážitek, jaký mi samotný film díky všem svým přednostem přitom mohl nabídnout. [75%] ()

Reklama

Reklama