Režie:
Mauro BorrelliScénář:
Reggie Keyohara IIIHudba:
Leonardo De BernardiniHrají:
John Malkovich, Martin Lawrence, Melissa Roxburgh, Aiden Turner, Jacob Grodnik, Ritchie Montgomery, Cassandra Gava, Barry Clifton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Město terorizuje sériový vrah a policie je bezmocná. Úřady si neumí dát rady a požádají o pomoc uvězněného sériového vraha, kterého všichni znají pod přezdívkou “Umělec”. Brilantní mysl jim pomáhá přiblížit se k psychice vraha, který si vybírá další oběti. Dvojice detektivů, která se na případu podílí, se dostává stále více pod vliv “Umělce” a zdá se, že v této hře na kočku a myš události neřídí detektivové. (Vertigo International)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Plagiátori nie sú len v parlamente, ale v kinematografii. A sú úplne rovnakí. Ani plagiovať poriadne nevedia. Mizerný pokus o kópiu Mlčania jahniat s prvkami Sedem a ďalších filmov a dojmom lacnosti, ako keď prídete do vietnamského bistra, na stole sa vám lepí špinavý igelit na lakte a oni sa odvážia sami seba nazvať "reštaurácia". ()
Kdyby se sestavoval seznam potřebných ingrediencí pro podobný druh podívané, thriller V zajetí mysli by většinu potřebných kolonek odškrtnutých měl. Bohužel i v nejlepších momentech je ve stínu slavnějších předchůdců, a to nejen těch opravdu špičkových (Sedm, Mlčení jehňátek), ale i béčkových úspěšných imitací (Anděl smrti, Vraždy podle Jidáše). A protože tu rozpočet bezpochyby nebyl největší, prakticky celý film se odehrává za dne a hezkého počasí, což tomuhle žánru také úplně nepřidává. Dostat to do ruky lepší režisér, možná by z toho něco bylo, Mauro Borrelli ale příběh patřičně neprodá a nejvíc se to odráží na finále, kdy pointa, jakkoli sporná, by se správným vedením možná nějaký dopad měla. Také mám pocit, že v případě podobných kousků je chybou zobrazovat scény vrahových aktivit, neboť je tím dopředu eliminován prvek překvapení, když pak vidíme jeho výsledné dílo (které by navíc sneslo šťavnatější podobu). Ale není to žádné hrůzostrašné peklo, jen skrz na skrz průměrná televizní kriminálka, která je zajímavá pouze tím, že v ní Martin Lawrence hraje první ryze dramatickou roli ve své třicetileté kariéře. Nic dalšího za zmínku nestojí. ()
Průměrnej, ale zábavnej trhriller, kterej dost okatě a neohrabaně vykrádá slavnější vzory. Hlavní herečka je docela v pohodě, Malkovich hraje svýho padoucha na autopilota a Martin Lawrence neumí hrát vážný postavy. Pustit si tenhle film při deštivým sobotním odpoledni někde na Netflixu, jsem spokojenej, ale dávat tohle do kina, tomu říkám optimismus. ()
Není to přímo originální thriller a má své velmi zpátečnické rysy. Ústřední trojlístek John Malkovich, Martin Lawrence a Melissa Roxburgh se svých rolí zhostil kvalitně a divák si s nimi rád zapátrá. A bude se pátrat po napodobitelovi, který replikuje pět let staré zločiny nábožensky orientovaných vražd v umělecké podobě. Jejich původní autor, známý pod přezdívkou "Umělec", si za ně odpykává trest ve vězení a zanedlouho má být popraven. Dva detektivy tedy tlačí čas a chtějí se od původního vraha dozvědět co nejvíce a nějakým způsobem získat od něj profil nového vykonavatele vražd. Samotné vraždy jsou úplně největší slabinou filmu. Vrah si vybírá a zabíjí ženy z řad erotických pracovnic, což vyjde nastejno, i kdyby si vyhlédl metaře nebo popeláře. Naaranžovaná a barvou natřená těla do symbolů anděla zrovna moc zhnusení nevyvolají. Když chci natočit drsný thriller, tak by podle toho měly vypadat i vraždy. Krotkost jejich podání tedy diváka rozhodně neoslní. Návštěvy policejní vyšetřovatelky inteligentního a manipulativního vraha v jeho cele připomenou Mlčení jehňátek. Náboženské vraždy evokují thriller s Christopherem Lambertem Vraždy podle Jidáše. Aranžmá vražd nechá vzpomenout na thriller s Willemem Dafoem Jiná perspektiva. Narazíme i na prvky z thrilleru Sedm. Rozuzlení se mně líbilo, ale ani to nebylo dvakrát originální. Originalitu režisér Mauro Borrelli tedy nikterak vehementně neřešil. Byl spíše rád, že do svého filmu dostal kvalitní herecký ansámbl na čele s Johnem Malkovichem v paruce z dlouhých popelavých vlasů. Martin Lawrence pak po sérii tajtrlíkování v bláznivých komediích a relativně pravidelném setkávání v akčních Mizerech konečně otekl v obličeji a hraje seriózně seriózního detektiva. Největší prostor dostala Melissa Roxburgh, šikovná herečka, co se jistě v budoucnu neztratí. Film nevyhlíží nijak draze. S drsnými scénami šetří, tempo také není nikterak závratné, ovšem nemám nic proti připomínce thrillerů, které se točily před x lety. A jak vidno, najdou se i tvůrci, kteří chtějí v nastolené tradici pokračovat. Nižší filmová kategorie je pro ně ideální a tvůrčí nedostatky jim odpustí. 7/10 ()
Bezostyšný kříženec Silence of the Lambs a Seven. Sakra vždyť i ta detektivka Kelly vypadá úplně jako mladej Pitt přeoperovanej na ženskou! Kříženec je to ovšem o dost podřadnější originálů. Nejenom herecky (Lawrence je typově absolutně nevhodný), scénáristicky (děj je kostrbatý a uspěchaný, čímž trpí atmosféra), ale i režijně (co ta zjevně dýchající "mrtvola" na lokomotivě?). Ale když mi závěrečná pointa s tužkou dala vzpomenout na The Name of the Rose, zjistil jsem, že mě to vlastně i přes všechnu tu mizérii docela bavilo. Možná kvůli pěkné detektivce, možná kvůli charismatickému Malkovichovi, možná kvůli uměleckým vražedným kreacím andělů... A nezbývá mi než litovat, že producenti do prkýnka nedali tenhle námět nějakému schopnějšímu týmu. No, možná se nikomu schopnějšímu nechtělo točit tak zjevnou napodobeninu. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (7)
- Aby sa Martin Lawrence pripravil na svoju rolu traumatizovaného, ostrieľaného detektíva, pribral a spolupracoval s hereckým koučom. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Springdale a Fayetteville (Arkansas, USA) v auguste 2021. (Arsenal83)
- Liek, ktorý Jake Doyle (Martin Lawrence) používa v celom filme, je venlafaxín, ktorý sa používa na liečbu depresie a úzkosti. (Arsenal83)
Reklama