Reklama

Reklama

Ulice hanby

  • Japonsko Akasen čitai (více)

Obsahy(1)

Posledný Mizogučiho film sa zaoberá témou prostitúcie a životom žien, ktoré sa týmto druhom povolania živia. Každá z nich má svoje sny a ideály. Niektoré sú vydaté, majú deti či povinnosti a ich zamestnanie má výlučne pejoratívny charakter s cieľom uživiť seba a svoju rodinu.
Zaujímavosťou je, že v Japonsku sa v čase nakrúcania diskutovalo o návrhoch zákona o existencii prostitútok a nevestincov. (MikO_NR_1909)

(více)

Recenze (11)

stub 

všechny recenze uživatele

Poslední rozloučení se legendy japonského filmu. Klasikovo nejtypičtější téma je zde servírováno trochu odlišně, moderněji (zlehka až jakoby předznamenává novou vlnu), avšak s nemenší silou. Také hudba je poněkud odlišná od předchozí tvorby. Naprosto odzbrojující je Machiko Kyo, jak hereckým výkonem, tak vizáží jako takovou - ve více než 30-ti letech...opravdu klobouk dolů. Zvažoval jsem "pouze" ****, ale z úcty k panu Mizoguchimu... ()

Hawaj 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý film, takový nejaponský, ale přitom mě připadal svým realismem asi nejvíc o Japonsku té doby vypovídající a to velmi nenuceně. Výborna skladba charakterů a osudů. Jako by jsem jen nakukoval na okolo probíhající život. Zvláštní, že mě film nijak emočně nevysával ani neznervóžnoval. Asi to bylo tím, že kamera měla větší odstup a nešla tolik do detailů ano do exploatace situací. Taky bylo zajímavé, že vlastně ta jakoby necyničtejší holka to měla nejlíp srovnaný a byla vlastně asi nejvíc racionální a taky že jí nikdo nijak extra nepeskoval a brali ji jako součást party. Asi jsem objevil zajímavýho režiséra a obávam se, že budu chtít od něj vidět všechno. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Pálčivá téma predostrierajúca lásko-klamivé útrapy morálky a slasti matérie. Strašne mi imponuje, ako dokázal Mizoguči džentlmensky-čisto točiť dlhé zábery a naplniť ich tak tabuizovanými témami. Fakt hlboká sonda dovnútra špinavých zákutií, kde život beží a končí. Najhoršie momenty však prinesú práve (koľkokrát nečakané) stretnutia s rodinou, ktoré by mali byť pre predajné ženy ich najväčším vykúpením. O to silnejší efekt majú. Kenji sa v mnohých momentoch dokázal zriecť svojich majstrovských long takes a počastoval dej prirodzenejším strihom. Povedal by som, že je za tým doba (v tom čase súčasnosť), ktorú interpretoval a nie orientálne legendy zo stredoveku. Svetu dalo vzniknúť dielo klasického pesimizmu v umeleckom ponímaní. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ano, je to stále Mizoguči, i když trochu zředěnější, vykalkulovanější a možná ani ta inspirace... Spíše než Múzy ho možná více pronásledovaly Erýnie. Jeho příběhy se vždy vyznačovaly silným tahem na branku, zde se spíš jedná o kaleidoskop postav nevěstince "Země snů", od majitele, přes zaměstnankyně, až po novicku. Klam, mam, prachy, násilí - Jošivara nám zde nabízí spíš svoji odulou a odpuzující tvář. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Skupinový portrét osazenstva jednoho nevěstince v tokijské čtvrti Jošiwara. Palčivě aktuální téma (film vznikal v době, kdy se rozhodovalo o schválení zákona zakazujícího prostituci), civilní nasnímání bez zbytečných kamerových exhibicí, ryze moderní hudba... sakra škoda, že Mizogučiho glosování ženského údělu nemohlo pokračovat (90%). ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Posledný film režiséra Kenjiho Mizoguchiho. Zomrel na leukémiu len päť mesiacov po vydaní vo veku 58 rokov. (Bilkiz)
  • Film bol u japonských divákov pri svojom prvom uvedení taký obľúbený, že keď bol o niekoľko mesiacov neskôr v Japonsku prijatý zákon proti prostitúcii, hovorilo sa, že tomu veľmi pomohol. (Bilkiz)

Reklama

Reklama