Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

Dokina.cz (Šimon Šafránek)

"Jako celek je Eros nepříliš vyrovnané pásmo esteticky erotický Wong, klinicky technický Soderbergh a rozmarný Antonioni a všichni tři spíš pro radost, než že by měli co říct. Většina diváků navíc myslím nedokáže během 90 minut třikrát zcela změnit svoje rozpoložení, což je pro pozitivní vnímání…" více

Filmweb.cz (Tomáš Chvála)

"Eros má být poctou Antonionimu, který je od roku 1985 po mozkové mrtvici paralyzován. Věřím, že pro Soderbergha a Wonga to nepochybně byla velká čest tvořit společně s tímto klasikem (a vlastně tvořit pro něj), nicméně je to právě Antonioni, který filmu svou povídkou nejvíce ublížil. A ani zbylé…" více

Kinema.sk (Kristína Aschenbrennerová)

"Hlavným plusom filmu Eros je práve radenie poviedok. Hoci Nebezpečný vývoj vecí zanechal vo mne neučesaný dojem, Rovnováha a Ruka dotiahli film do zdarného záveru. Napriek tomu však kdesi vzadu zostal pocit neistoty a šitia horúcou ihlou. Na dojme príliš nepridali ani predely medzi príbehmi,…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Režisér se plně poddal diktátu nedořečených významů a zámlk, o zvláštní vášni svého hrdiny vypráví cudně, vybavuje jej až jakousi bezvýhradnou, asexuální oddaností. Celé vyprávění je zvláštně starosvětské, mohlo by jistě posloužit jako tklivý námět k dramatu či opeře z 19. století. Avšak kouzlení s…"

Reklama

Reklama