Reklama

Reklama

Kuchyně

  • Velká Británie The Kitchen
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Izi má konečně šanci vypadnout z Kitchen, jedné z posledních chudinských čtvrtí v Londýně. Když ale potká malého Benjiho, čeká ho těžká volba. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (20)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak veľký potenciál, a to nielen po obsahovej stránke, ale mohol byť z toho celkom fajn pilot k nejakému seriálu. To prostredie malo niečo do seba - vôbec nie nereálny stav spoločnosti v blízkej budúcnosti. No ale ten príbeh, kolosálna nuda je sakra slabé slovo na tento paškvil. Hlboký podpriemer. 30/100 ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Zajímavé a aktuální téma ve futuristickém kabátku, jehož největší slabinou jsou emoce. Chybí nějaké silnější napojení na diváka, komorní herectví hlavních protagonistů je ploché a klouže po povrchu. Vizuál zajímavý, ale zase nejde do hloubky, působí staticky. Celý snímek za mne byl pocitově delší, než v reálu a tak nějak jsem si nenašla k nikomu cestu. Za mne slabší průměr. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

trošku sem doufal že od Kaluuyova režijního debutu dostanu dystopickou jízdu s nádechem Potomků lidí a místo toho jsem dostal rozvláčný extrakt z Black mirror zbavený satirického nádechu. To že se tenhle příběh mladého chlapce, který přijde o matku a začne se sbližovat s mužem který je nejspíš jeho otec odehrává v Londýně budoucnosti vlastně vůbec nehraje roli a klidně by se mohl odehrávat v přítomnosti stejně jako před padesáti lety. Budoucnost tu slouží jen jako snaha o sociální podtext a kritiku, ale i tady platí že by se to mohlo odehrávat kdykoliv a výsledek by byl stejný. Kitchen není špatný film, ale je třeba se připravit na to, že jde o velmi pomalé rodinné vztahové drama, kde hlavní hrdinové moc nemluví a to ani ve chvíli kdy se jich někdo na něco zeptá. Na debut ok, ale čekal sem víc...60% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Daniel Kaluuya možná nepatří mezi ty největší filmové hvězdy, postupně se ovšem zvládl vypracovat z vedlejších rolí v role hlavní (Uteč, Queen & Slim, Nene), Oscara mu poté vynesla role Freda Hamptona v Jidáš a černý mesiáš. Kdejaký herec poté získá nějaké ty režijní ambice. Dystopická sci-fi Kuchyně je nejen režijním debutem Kaluuyi, ale také celovečerním debutem architekta a tvůrce krátkých filmů Kibweho Tavarese. Oba pochází z Velké Británie, Kaluuya zároveň spolu s Robem Hayesem a Joem Murtaghem stojí za scénářem. Jeví se z Daniela Kaluuyi režjní talent hned na počátku jeho případné režijní kariéry? Chytrých sci-fi není nikdy dost. Zvláště v moment, kdy nabízejí sociální komentář. Nedá se přitom říct, že by Kuchyně Kaluuyi a Taverese hned evokovala sci-fi Neilla Blomkampa či třeba nedávného Stvořitele Garetha Edwardse. Komorní sci-fi svým futuristickým designem snadno evokuje, že se vlastně nejedná o příliš vzdálenost budoucnost a evokuje něco, co by vlastně mohl z fleku natočit Spike Lee. Stačí si vlastně představit Blade Runnera, kdyby by byl natočen jako sociální drama.  I přes dystopický minimalismus může Kuchyně spoléhat na vypilované vizuální efekty. Působí to jako film, který má díky svému režijnímu duu jasně danou vizi. Do velké míry se tu totiž pořád odehrává realistický příběh ve sci-fi kulisách. Kaluuya a Taveres přitom nemusí sázet na revoluční filmové postupy, přicházet se zásadními obraty a usilovat o nějaký zásadnější zásek do sci-fi žánru. Servírují totiž znepokojující podívanou, která nutně nepotřebuje tu nejvýraznější tvůrčí vynalézavost. Jasně totiž evokují tolik známou dramatickou formuli o sociálním útlaku, jen okořeněnou futuristickými kulisami. Šikovně se tu tak po špičkách překračuje mezi komorním lidským příběhem a výrazným politickým přesahem. Vlastně chybí málo a film by nemusel být vůbec sci-fi. Na to je vše zobrazené až příliš realisticky, důvěryhodně a především lidsky. Už dlouho nebylo zasazení do blízké budoucnosti tak blízké. I když tyto chytré myšlenky poté nefungují nejsilněji v napojení na příběh hlavního hrdiny Iziho v podání Kanea Robinsona, přeci jen i jeho vztah s mladým Benjim v podání Jedaiaha Bannermana má v síle celého vyprávění alespoň minimální přidanou hodnotu. Jen dost možná ne tu vyloženě emocionálně nejsilnější.  S malým rozpočtem se pořád dají dělat divy. Dá se snadno polemizovat o tom, že šlo možná potenciál vytěžit ještě výraznějším způsobem, myšlenka o síle komunity a boji za nespravedlnost, která zvládá být především v aktuální době relevantní ovšem z filmu skutečně dýchá. Boje o své domovy, o svá práva, o své životy. Kaluuya a Taveres k zavedenému tématu o sociálním útlaku zvládají díky zasazení do budoucna přistoupit svěže, výsledkem je poté rozhodně film hodný zamyšlení. I přesto, že někteří skryté myšlenky dost možná nepochopí a někteří je naopak budou záměrně ignorovat. Kaluuya i Tavares do budoucna skrývají režijní potenciál. Jejich do velké míry komorní, přesto strhující a především chytrá dystopická sci-fi se sociálním komentářem je minimálně svěží kvalitní závan ve filmové nabídce Netflixu, která navíc díky svému příběhu o sociálním útlaku a boji za lidská práva přichází v pravý čas. Pro některé díky bohu, pro některé bohužel. Je jenom na divákovi, zda si nechá Kuchyní promluvit do duše a nebo bude myšlenky tohoto šikovně zpracovaného sociálního dramatu ignorovat.... () (méně) (více)

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Soft Sci-fi snímok, s jemným dotykom Neilla Blomkampa, so sociálnou tematikou. Ale nebude to mať želaný úspech – príbeh nie je taký homogénny akým by mal byť, zachytenie vzťahu medzi dospelým a mladým chalanom má nedostatky a nie len kvôli tomu, že medzi nimi tá potrebná chémia nie vždy je viditeľná a citeľná. Mnoho scén či časti príbehu (napr. („origin“) konfrontácia medzi zákonom a obyvateľmi „The Kitchen“; in/out status mladého chalan v gangu) nie sú dostatočne vypracované. P.S.: Režisérsky debut dvojici Daniel Kaluuya / Kibwe Tavares. Osobné hodnotenie: 64% (**) ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

  • Celý film sa natáčal na mieste v Londýne v starej budove London Electricity Board Building na Cambridge Heath Road a v Paríži. (Arsenal83)

Reklama

Reklama