Reklama

Reklama

Chaplin novomanželem

  • USA The Rounders (více)

Opilý Chaplin se vrací domů a hned se stává terčem nadávek a výčitek své ženy. Stejně je na tom soused z protějšího bytu Fatty, kterého žena dokonce fackuje. Když randál z vedlejšího bytu zesílí, pošle Charlieho jeho žena zjistit, co se děje. Incident je zažehnán a zatímco si obě ženy vzájemně stěžují na nešťastný život, Charlie a Fatty se vydají na další flám. Zapadnou do blízké kavárny, kde svou opilostí způsobí nevoli hostů a personálu. Manželky jsou jim v patách, ale oba včas opět utečou. Ukryjí se na děravé veslici na břehu moře. Vlny je začínají houpat a oba usínají s pocitem bezpečí, i když voda v loďce začíná stoupat. (curil)

(více)

Recenze (18)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Násoskové jsou nápaditěji rozvinutým filmem oproti předchozím Chaplinovým groteskám pro studio Keystone. Český název klame tělem, neboť nejde o novomanželské eskapády. Středem zájmu je opilství a s ním spojené soukromé i veřejné trable. Opilství se neobejde bez domácího násilí, pokoutního útěku na další rundu, veřejně pohoršlivého chování, veřejnoprávního pronásledování, bezhlavého úprku před manželskou sanicí, ani bez spásného pohlcení vodní hladinou. Kromě roztomilého opilce Charlieho zaujme také jeho s opileckou marnotratností důrazně nesouhlasící manželka (Phyllis Allen), jejich soused a další roztomilý opilec Fuller (Roscoe 'Fatty' Arbuckle), Fullerova rozzuřená manželka (Minta Durfee), či výsměšný hotelový pikolík a alarmující číšník (Al St. John). Násoskové aneb Chaplin novomanželem potěší diváka propracovanější zápletkou, a ani vyprodukované cirkusové násilí zde příliš nepohoršuje. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Hrať opitého je obľúbená zábava „zabávačov“ ešte aj dnes, tak prečo to vyčítať filmu, že to robil pred 105 rokmi? Opitý Chaplin to schytá od svojej mohutnej ženy rovnako ako jeho tučný kolega, ženy si medzi sebou tiež nič nenechajú, takže filmová emancipácia v plnom prúde – už vtedy. Inak groteska priemerná, žiadny príbeh, iba klasické gagy, pády, údery, trochu to napravuje nečakaný záver. ()

Reklama

pursulus 

všechny recenze uživatele

První kroky Ch. Chaplina a "The Rounders".¬         Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬                 Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬                 Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬                 Snímek "The Rounders" byl by rozhodně povedenějším (viďte, Morien), kdyby měl završující konec.¬                 [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Začiatky génia filmového plátna v štúdiu Keystone boli poväčšine dosť biednej kvality, ako to dokumentuje i táto krátka groteska, ktorá je hlavne o ožieraní sa a o surovom zaobchádzaní s partnerom v dvoch rôznych manželstvách. V prvom prípade si to odnáša chudák Charlie od svojej manželky v podaní Phyllis Allen, ktorá budí hrôzu (teda, mať takú ženu, tiež by som asi bol v kuse ožratý). V tom druhom prípade je obeťou hlavne Minta, ktorá má tú smolu, že má za manžela hnusného grobiana Fattyho (ten ju trieska z jednej i druhej strany a dokonca ju i škrtí). Tak ja teda neviem, ale toto pripadalo dobovému publiku vtipné? Čerešničkou na torte je chlapík namaľovaný na čierno a záverečná mela, ktorá v keystoneovke samozrejme nemôže chýbať. Videná verzia z roku 2010 s veľmi dobrou orchestrálnou hudbou Roberta Israela. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Na této grotesce zaujme zejména její konec, který zrovna komediálně laděný není. Jinak se ovšem jedná o klasickou podívanou, která právě neoslní, neboť nepřináší nic tak výjimečného, jako tomu bylo v pozdějších Chaplinových počinech. Proto bych radil všem, kteří tu štkají nad tím, jak může být Chaplin nejslavnějším groteskářem, aby sáhli po nějakých jiných, kultovnějších dílech tohoto mistra a teprve poté šli do jeho rané tvorby. Protože v tomto případě pláčou na špatném hrobě. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama