Obsahy(2)
Trestanec na úteku Charlie zachráni dcéru bohatej rodiny pred utopením, a dostane sa tak do jej priazne, no jej snúbenec urobí všetko preto, aby sa opäť dostal do rúk mužov zákona. (STV)
Recenze (28)
Viděl jsem 19ti minutovou verzi s useknutým koncem a přídavnými zvuky, které mě dost iritovaly. Jinak ale se jedná o příjemnou grotesku, která je postavená hlavně na honičkách, a "nenápadných" kopancích do zadku, za které by se však nemusel stydět ani Chuck Norris. Sem tam se objeví nějakej opravdu hodně dobrej fór. Např. to s těma přimalovanejma fousama - taková jednoduchá a hlavně předvídatelná blbost a jak to dokáže člověka rozesmát a potom to přivření v dvoudílnejch dveřich. ()
Charlie opět prokazuje svoji pohybovou zdatnost. Zaujme úvodní využítí přírodního prostředí pro honičku (příchod hrdiny na scénu je opravdu impozantní), a i když pak sledujeme x-tou Chaplinovu variaci na téma tulák ve společnosti, pořád je zde něco nového, co v předchozích groteskách nebylo. Právě ta neustálá touha po vylepšování a překonání starého, přivedla Chaplina na groteskový Olymp. ()
Režisér a herec v jedné osobě. I v tomto filmu dokazuje jak přeběhl dobu. Aspoň co se kinematografie týče. Jeho obrovský potenciál a přehled vždy ze všeho na co sáhl vykukuje. V uprchlém trestanci jsem se dočkal opět několik velmi humorných scén. Snímek patří do doby kdy Chaplin ve svých dílech měl snahu pouze bavit, což se mu dařilo, a ještě na povrch tolik nevyplouvá jeho pověstná satira. Některé gagy jsou zde opravdu hodně k zasmání. Všichni herci zde dokazují jaký mají cit pro pohyb těla a jeho komunikaci s divákem. ()
Len pár rokov od prvého filmu stačilo Chaplinovmu géniovi vytvoriť grotesku s príbehom, kde všetko funguje. Gagy, triky aj postavy, všetko je v zbesilom tempe perfektne zosúladené. Kopance do zadku môžu nestrannému pozorovateľovi neznalému európskej kultúry vytvoriť dojem, že začiatkom storočia to bol bežný spôsob riešenia konfliktov vyššej spoločnosti. ()
Jedna z "nejhlubších" chaplinovek, které jsem měl dosud možnost zhlédnout. Vykytují se zde sice nějaké prvoplánovité gagy - tlouštíci opírající se o zábradlí, Chaplinovo nadzvednutí nosítek apod. Celkově však převažují spíše mírně rozteskněné pasáže - zmatená honička+potyčka s dozorci na pláži i v domě, kam se Chaplin vetřel, několikanásobné loučení s novou milou a vrcholem je ten ironický polibek vousáčovi. ()
Galerie (10)
Photo © Mutual Film
Zajímavosti (2)
- Toraichi Kono, který zde hraje postavu řidiče, byl i mimo kameru osobní řidič a bodyguard Charlieho Chaplina, a to až do roku 1934. (Mr.Ocek)
- Poslední film, kde Chaplina doprovází "obrovitý" herec Eric Campbell, proslavený rolemi různých padouchů v Chaplinových groteskách. Později v tomtéž roce se opilý vracel z večírku a zabil se v autě. (džanik)
Reklama