poster

Sedm mečů

  • Hong Kong

    Qi Jian

  • Hong Kong

    七劍

  • Slovensko

    Sedem mečov

Historický / Drama / Akční / Romantický

Hong Kong / Čína, 2005, 153 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    ****

    Tsui Hark si prichystal veľkolepý návrat. Sedem mečov síce nie je veľmi pozoruhodný film a za rok sa podobných filmov na východe spraví minimálne desať, ale aj napriek tomu je tento film trocha iný. Hark je jeden z klasických akčných režisérov, ktorý prechádzal od gangsteriek , cez komédie až po historické veľkofilmy. A aj keď tomuto filmu by sa dalo veľa vecí vytknúť, je to zbytočné, pretože aj keď ma počas sledovania napadlo strašne veľa vecí, ktoré tento film vyslovene kazia, po do pozeraní si nedokážem spomenúť ani na jednu. V hlave mám neskutočne dobre natočené bojové scény, na ktoré je radosť pozerať, veľkolepé finále, alebo súboj v dedine sú dych berúce. Ale nie je to len hlúpy akčný film. Dalo by sa povedať, že má aj krásne emocionálne zázemie a aj keď sa miestami môžete v postavách strácať, rozhodne by som to nevyčítal filmu, ale vašej nepozornosti. Čo sa týka technickej stránky, kostýmy, kamera a hudba sú fantastické. Ale o čo tu ide sú meče. Ak už máte možnosť zoznámiť sa s nejakým mečom tak to predstavenie stojí zato, pretože každý zo 7 mečov je špecifický a niečim výnimočný. Doslova to volá po ďalšom pokračovaní, alebo aspoň po predĺženej verzií, lebo mi to prišlo ako keby ukrátené o niektoré scény. Rozhodne film, ktorý ma potešil a ktorý je typický Harkovský a tak to mám rád.(2.4.2009)

  • imf
    ***

    Tsui Hark se bohužel nedokázal vzpamatovat ze své režisérské dovolené, která trvala pár let a ambiciózním "remakem" Sedmi statečných dokázal, že mu jaksi ujel vlak. Sedm mečů má tempo, kterému by se posmíval i hlemýžď, ale když se opovážíte mrknout, možná o něco přijdete! Hark zkrátka i v dvou a půl hodinové stopáži (původně měl snímek trvat čtyři hodiny, předloha je obrovská bichle, dalo by se podle ní natočit deset filmů) využívá dost ostré odbočky a zkratky, takže po hodině budete otupělí, aniž byste poznali jakoukoliv z postav, prostě jen víte, že jsou to machři a chtějí pomoct vesničanům. Kéž by alespoň to machrování během akčních scén bylo přesvědčivé, ale Hark jako by ztratil cit pro rytmus střihu a své pověstné kamerové nájezdy... z filmu se postupně vytratí jakýkoliv náznak výjimečnosti. Jediný kdo z toho vyjde s hrdým štítem je Donnie Yen, který si vydupal vynikající akční scénu v úzké uličce a jehož postava se dočkala nějakého uzavření. Všichni ostatní jsou jen matnými šachovými figurkami v mimořádně nudné a dlouhé partii. Dokoukal jsem to jen z úcty k režisérovi. Podruhé už se ale mučit nenechám. (5/10)(26.7.2006)

  • Kimon

    Řekl bych, že tento akční snímek Jižní Korea/Hong Kong neúspěšně kopíruje hodně úspěšný film režiséra Akira Kurosawa Sedm samurajů z roku 1954. Ovšem snímek Akira Kurosawa má oproti tomuto plytkému akčnímu filmu z Hong Kongu hlubší myšlenku a zařazuje jej na rozdíl od tohoto do skupiny inteligentních filmů. Ostatně není to první pokus o zcizení námětu a scénáře. Další pokus se zapůjčeným scénářem bez patřičných práv si dovolil v roce 1960 režisér John Sturges, když natočil Sedm statečných. V případě Sedmi statečných to ovšem na rozdíl od Sedmi mečů dopadlo nanejvýš úspěšně, i když Sedm statečných se zcela jistě nedá porovnávat s oduševnělým částečně psychologickým dílem Akira Kurosawa. V případě Sedmi mečů se tedy jedná o typicky jednoduchý akční film tržního hospodářství Hong Kongu, který je zaměřený především na uchvacující akční scény bez ducha pro jednoduchého diváka s popcornem na klíně. Názorná ukázka toho, že ani nadměrný projekční čas nezvýší hodnotu filmu, jak si možná někteří tvůrci myslí.(5.12.2008)

  • prome
    ****

    Prijemna podivana ktera me celekm dostala uz svym pribehem. Sice to neni tak dokonaly a vynikajici jako hrdina nebo tygr a drak , o proti nim to vypada na pekne becko ale kdyz se vse prekousne tak to zase tak spatny neni.Jedine co bych tomu celkem vytkl bylo, ze jsem se obcas ztracel v hlavnich postavach a nevedel ktera zrovna s kym bojuje.(15.11.2006)

  • Z0oMb3E
    ***

    Filmová legenda natočená v podobnom duchu ako Klan lietajúcich dýk, Hrdina či Tyger a Drak. Už po prvých scénach vám bude jasné, na čom bude film stavať. Bojové scény, pri ktorých lietajú odseknuté ruky, nohy, hlavy a ine časti tiel. Šermiarske scény sú dokonalo prevedené a záverečný a vrcholový súboj vyráža dych nielen svojím prevedení, ale i prostredím v ktorom sa odohráva (úzka ulička). Obrovská slabina filmu je v strihu. Práve necitlivý prístup k tejto časti filmárskeho umenia bol dôvod, že som sa niekedy v strede filmu stratil a dlho som sa vracal späť do deja. Čo ma priviedlo k druhej veľkej slabine, príbehu. Príbeh je veľmi komplikovaný a dlho sa nič nedeje. Vo filme sú vypichnuté absolútne nepodstatné časti na úkor tích, ktoré posúvajú dej ďalej (nečudo keď musel byť film zostrihaný takmer o polovicu pôvodného času). Tretia slabina je hudobný doprovod, ktorý sa vôbec nehodil ani do prostredia Číny ani do žánru filmu. Burácanie orchestra by som zamenil za klasický čínsky hudobný motív. Celkovo film na slabé 3*. Pre mňa osobné sklamanie, očakával som od toho viac.(20.9.2010)

  • - Během natáčení vyhrocené závěrečné bojové scény, zneškodnil herec Donnie Yen (Chu Zhaonan), nešťastně mířeným úderem sečné zbraně, svého hereckého kolegu, herce Hong-lei Sun (Fire-wind). Ten byl po zásahu v oblastí očí ještě téhož dne, 7. 12. 2004, převezen do nemocničního zařízení v Pekingu. Den poté se nicméně zrekonstruovaný herec k natáčení snímku opět vrátil a dokončil jak natáčení inkriminované bojové scény, tak i všechny ostatní, a to bez jakéhokoliv zdravotního omezení.   (Conspi)

  • - Ačkoliv si snímek zakládá na uceleném fiktivním příběhu, nepostrádá základní prvky tradičního čínského wuxia příběhu, tzn. hrdinsko-romantické novely, "Qijian Xia Tianshan". Ta se po částech čtenářům denního tisku představovala od 15. 2. 1956 do 31. 3. 1957 v hongkongských novinách Ta Kung Pao. Autorem dnes již tradiční novely není nikdo jiný, než jeden z průkopníků tzv. nové spisovatelské školy wuxia příběhů, Liang Yusheng ("Baifa Monü Zhuan" (白髮魔女傳), "Xiagu Danxin" (俠骨丹心). (Conspi)

  • - Sedem hrdinských mečov bolo navrhnutých samotným režisérom. (matt6)