poster

Chuť melounů

  • Česko

    Umíněné mraky

    (festivalový název)
  • Tchaj-wan

    Tian bian yi duo yun

  • Tchaj-wan

    天邊一朵雲

  • Francie

    La Saveur de la pastèque

  • Francie

    Un nuage au bord du ciel

  • Slovensko

    Chuť melónov

  • Velká Británie

    The Wayward Cloud

Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi

Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Režie:

Ming-liang Tsai

Scénář:

Ming-liang Tsai

Kamera:

Pen-jung Liao

Producenti:

Bruno Pésery

Zvuk:

Tu Duu-Chih

Scénografie:

Timmy Yip
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    *****

    Netradičné zakončenie Tsaiovej trilógie. A jedno z najúžasnejších vyvrcholení. Tsai je v tomto prípade omnoho vtipnejší, sexuálne otvorenejší a dramatickejší než vo svojich predchádzajúcich snímkov. Zároveň je stále verný svojmu výraznému rukopisu, pričom ho v tomto smere posúva na novú úroveň. Voda tu stále hrá svoju dôležitú úlohu, ale zároveň prvky z predchádzajúcich filmov sa tu stávajú silnejšími nositeľmi významov. Plus sú tu muzikálové čísla a príjemné ústredné duo. Pre mňa zatiaľ jeho najlepší film.(23.8.2014)

  • Šandík
    **

    Krajně podivný film, z něhož jsem ve velkých rozpacích. Má sice zajímavý námět a velmi slušnou kameru (i když kameraman na můj vkus poněkud nadužívá širokoúhlý objektiv), ovšem konkrétní pojetí, které je především experimentální, potom experimentální a pak zase experimentální mi úplně nesedí. Některé momenty, třeba klíč v asfaltu nebo krabi lezoucí po kuchyni zajímavé, jiné na první pohled prostě jen podivné a nepochopitelné (neříkám, že takové jsou, ale rozhodně se tak jeví), některé odporné a pomalu na zvracení. Hudební scény víceméně iritující, byť se zajímavou choreografií. Pokud jde o pornografičnost snímku, tak to sice asi není film, který by nějak zvlášť ocenili "milovníci" tohoto "žánru", ale pro kohokoliv jiného je v Chuti melounů pornografie nepochybně příliš a navíc velmi otevřené. Vidět to znovu rozhodně nemám zájem... Zajímavé komentáře: charlosina, hirnlego. 40%(4.8.2009)

  • Cimr
    **

    V životě bych neřekl, že čínský erotický muzikál z prostředí natáčení porna může být tak děsně nudný! Neskutečně se to vleče. Scény, které by v normálním filmu trvaly minutu v tomto filmu trvají pět. Pořád tam někdo někam chodí, někde stojí, někam kouká a zásadně tam při tom nikdo nemluví. Někomu se to snad mohlo líbit, ale pro mě představuje chlap převlečený za penis, kterého na veřejných záchodcích honí Číňanky s kýbly na hlavě všechno ostatní, než metaforu lidské samoty a prázdnoty a bla bla..(26.2.2009)

  • Aquarius
    ****

    Po Good Bye, Dragon Inn som mal trochu strach, či sa Tsai Ming-Liang nestane rutinérom, ktorý bude len veľmi jemne variovať svoj osobitý štýl. Formálna stránka ostala nezmenená, čo je dobre, pretože tie dlhé, častokrát vtipne vypointované zábery a zvláštne uhly kamery proste milujem. Rovnako zostali zachované staromódne "šlágre" v taiwančine, ktoré sú jedinou hudbou v snímku. Režisér však značne pritvrdil v explicitnom zobrazení násilia, pardon, sexu. Nečakajte však žiadne päťmetrové penisy cez celé plátno, to polsekundové nechcené ukázanie je skôr sklamaním a narušením filmovej ilúzie. Pretože nestojí. Oproti asketickému What Time Is It Over There?, ktorý je spolu s The Hole plný nenaplnenej túžby (a je mimochodom spolu s The Skywalk Is Gone prequelom k Wayward Cloud) a asexuálnemu Dragon Inn, kde musíme hľadať medziľudské vzťahy ďalekohladom, (ale sú tam, pozeral som sa), je Chuť melónov (ale fuj!) pre mňa príjemným prekvapením.(9.10.2007)

  • d-fens
    ***

    Opustenosť, sociopatia, neschopnosť nadviazať kontakt, uzavretosť vo vlastnom svete, redukcia vzťahov na uspokojenie telesných potrieb....a do toho raz optimistické, inokedy posmutnelé ale nerezignované hudobné klipy, ktorých text je asi niečím ako maniakálne exaltovaným povrchným sprievodcom po myšlienkovom svete tohto filmu. Tieto hudobné vsuvky by samotné boli asi trápne (aj keď technicky a formálne sú veľmi pekné a nápadité), ale v kontexte filmu výborne ostro kontrastujú s rezignovanou atmosférou filmu, a podčiarkujú celkovú prázdnotu postáv.... Dievča aj túži po láske a snaží sa ju hľadať, chlapec sa rovnako nebráni pocitom, ktoré boli pre neho cudzie, ale žiaľ, celá táto túžba po láske končí otrasným precitnutím v poslednej scéne a poslednom zábere filmu.... Nemám rád konce takýchto filmov, pretože nikdy vlastne neviem, čo mi chcel režisér-autor povedať, resp. na ktorej strane stojí on. Je záver filmu niečo ako strašlivý obraz postmoderného človeka a kritika voči nemu (reflektujúc televízny "podmaz" vo filme, v ktorom reportéri miestnej tv-stanice informujú o katastrofálnom suchu v krajine, ponúka sa zaujímavá metafora "vyprahnutého" sveta s nedostatkom vody-lásky, ktorá je nahrádzaná melónom-melónovou šťavou ako symbolom sexu), alebo je to skôr forma zmierenia sa s prázdnotou našich životov, ktoré si napriek tomu máme užiť čo najviac, ako sa len dá?? .... "Chuť melónov" mi pripomenul mexický "Súboj s nebom", jeho mĺkvosť, obscénnosť, pomalé tempo, skúposť na slová, formálnu sofistikovanosť a estetickosť....ale žiaľ tu mi chýbal nejaký "hlbší" motív, napätie a snáď aj ten extrémny humanizmus, ktorý som cítil z mexického "Súboja"(12.3.2008)

  • - Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)

  • - Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)

  • - Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)