Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Černá noc je film utkaný ze spojení černé a bílé, sněhu a noci, krve a mléka, ze spojení staré koloniální Evropy a temné Afriky. Noční můra, ve které se zčistajasna objeví kreslená postavička Tintina. Příběh roztříštěný na stovky fragmentů. Mazací hlava spojená s Hodinou vlků. Celovečerní debut belgického režiséra nás provede světem hlavní postavy Oskara, sledujeme jeho pátrání po něčem hluboko zasunutém v podvědomí. Vždyť Oskar má spoustu času na vlastní introspekci, pracuje v přírodovědeckém muzeu, kde se pečlivě věnuje katalogizaci hmyzu. Smolders plně využívá surrealistických „vyprávěcích postupů“ poprvé využitých Luisem Buňuelem ve filmu Andaluský pes (Un Chien Andalou, 1929) – koláže, citace, burleskní provokace. Černá noc je fascinována světem za hranicí jasného světla rozumu. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

V jednom kotlíku se povaří Greenaway, Cronenberg a Lynch, přisype se trochu Freuda a vše servíruje za noci, kdy úplněk se schová do černých mraků. Bizarní, surreálné, symbolistní, neobarokní, dekadentní, báječné. Švábi, střevlíci, motýli (atlasové), tesaříci, roháči, strašilky, kudlanky, kobylky...kuklení, zrození, smrt, preparace. Fetišismus, pedofilie, masky, obsese. Ovšem napsat poetický je dosti odvážné. Pokud tedy shledáváme poetiku v dívčím těle s utrhanými končetinami či v mrtvole potažené pavučinou a plnou červů, pak je to vpořádku. Téměř beze slov můžeme sledovat prapodivné vize hlavního hrdiny mísící se se skutečností tak, že hranice obojího postupně splývá. Čarokrásná kamera nám ukáže fantastický svět hmyzu i noční můry, které vytrvale Oscara pronásledují. Nejděsivější záběr? Umírající střevlík nabodnutý na špendlík...není divu, že v titulkách nestojí: během natáčení se žádnému příslušníkovi hmyzu nic nestalo. Je to psycho a já děkuji panu psy.cho za titulky. ()

PATJA 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se asi nedá hodnotit jinak než maximálně subjektivně. Také mě přepadá podezření, že jakákoliv snaha o vysvětlení všech aspektů snímku by autora jenom upřímně pobavila (protože vysvětlit to jde, vysvětlit jde všechno). Nicméně, vizuálně, hudebně i řekněme emočně úchvatný film. Nuda to pro mě ani moc nebyla...zvlášť ke konci, když se hromadily úlety, tak jsem jen nevěřícně zíral. ()

Reklama

janouch 

všechny recenze uživatele

Nač točit snímek z filmů, které tady už jednou byli a nesmazatelně se zapsali do podvědomí všech filmových fanatiků??? Snímek je plný odkazů na tyto filmy a místy budí pocit přeintelektualizovanosti. I přesto, že z větší části obsahuje nepůvodní "nádhernou" atmosféru a "úžasné" obrazy, stojí Černá noc za shlédnutí. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Hezký surreal art, ale popravdě mě to moc nebavilo. Tak něják mě u toho několikkrát napadlo jaký poklad je ten Švankmajer, když stejně (a né-li více) hodnotný art dokáže podat s lehkostí a zábavně a já jako divák nemám pocit, že tam slon nebo zebra pochodujou ani né tak pro tu afriku jako spíše, že je to tak surrealisticky správně cool. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Nádhera. Tenhle film někdo natočil pro mne. Surreálný. Temný, ponurý. Snový. V šíleném světě. Kde lidé žijí při věčném zatmění slunce, které jen výjimečně vysvitne. Oskar Lepage. Pracuje v muzeu. Ženy. Sestra? Záhadná černoška z afrického kontinentu. Kontrast kultur. Potlačovaná sexualita. Hmyz. Kukly. Organismy. Temné stránky duše. Vášeň. Strach. Metamorfózy lidí i celého světa. Sounáležitost s temnotou. Franz Kafka. David Lynch. David Cronenebrg. Nikos Nikolaidis. Film pro všechny co mají rádi snímky bilancující na hranici snu, šílenství a deprese. Příliš artové pro fandy hororů a příliš bizarní a šílené pro fandy artových filmů. Jen pro hrstku šílenců kteří tohle dokáží prožít, ocenit, vychutnat a nezbláznit se. Stephen Thrower by u toho nadšením vyskakoval z křesla. Já ještě o něco víc. Neuvěřitelný zážitek. 10/10 ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama