poster

Ztraceni v Evropě (TV film)

Dokumentární / Krátkometrážní

Česko, 2015, 26 min

(další profese)

Komentáře uživatelů k TV filmu (6)

  • Baldrick
    **

    Obstojná demagogie, zejména v komentáři. Kostelecká kasárna jako lágr! Tu osobu, co ten komentář vymyslela i srdceryvně překvokala bych poslal do skutečného lágru, aby si vyzkoušela, o čem vlastně žvaní. Ještě že vyrazili na ten jejich trip až pěkně v září a vybrali si jen ty správné záběry. Ale i na nich (často s nechtěným humorem navzdory komentáři) je krásně vidět, jak např. naprostá většina tzv. uprchlíků jsou mladí švarní jinoši. Kdokoliv, kdo má rád srovnání, vřele doporučuji se podívat na historické záběry jakýchkoliv uprchlíků z druhé světové... A nakonec se dovíme, že ten náš fešák ve středním věku, co tak trpí v "lágru" v Kostelci, měl vlastně před válkou v Sýrii dva byty a dvě auta, ale ta válka a vězení mu tu idylku nějak narušily... A že je evropský (český) úřednický šiml líný, politici tlučhubové a mediální cirkus všudypřítomný? Hergot, to sou mi novinky... PS: A ano, jsem zapšklý závistivec, nikdy jsem totiž jako dítě nedostal takový dort a do dneška mám mobil staré pádlo, které se nedá srovnat s žádným smartphonem nové generace těch nebohých běženců :D(24.1.2016)

  • Autogram
    ****

    Ďalší, INÝ pohľad na utečencov, pri ktorom ma často zvieralo v krku. Nemusia to byť ani chudáci v bezprostrednom ohrození života, aby bol ich osud hanbou celého ľudského pokolenia. Ľudí u nás vie trápiť, že nemajú peniaze alebo nemajú prácu. Ale vie si niekto predstaviť, že odrazu na Slovensku nemôže žiť a ani v bízkych okolitých štátoch? A že keď sa presunie do nejakej civilizovanej krajiny, tak bude v tábore celkom na okraji záujmu všetkých? Zábery z nastupovania do vlaky sú zaujímavé, organizácia dopravy je snáď jediné, čo v súvislosti s utečencami začína fungovať. Šťastný koniec filmového príbehu je len začiatkom príbehu rodiny utečencov.(22.12.2015)

  • mira007
    **

    Podprůměrný dokument na téma uprchlická krize, kdy autoři sledují rodinu Syřanů v ČR v azylovém centru jdou po stopách jejich trasy a hledají ztraceného bratrance. Nejsilnější sdělení bylo, že bratranec v ČR říkal tomu v Turecku jak se má skvěle, jak pracuje, jak jeho děti chodí do školy. protože mu hrdost nedovolila přiznat, že trčí v azyláku dva roky a čeká jak rozhodne soud a naopak bratranec v Turecku mu vykládal jak se má dobře, že pracuje, jeho děti chodí do školy protoýe mu jeho hrdost nedovolila přiznat, že je po operaci, děti do školy nechodí a on maká jak barevnej. To je tak, když jsou si lidi v různých kulturách neupřímní a pak všichni utíkají do Evropy v takových houfech.(10.12.2019)

  • Baltahzor
    odpad!

    Už mi štvou naše pseudodokumenty, kdy se nedozvíte nic zajímavého nebo nového. A jediné co je patrné je snaha o sebemrskačství a navození pocitu vinny u diváka.(16.12.2015)

  • Neklan006
    **

    kamera: Krunoslav Kiko Keteleš :)))(21.12.2015)

  • topi80
    **

    Zpočátku to vypadalo jako miliontá snaha podsunout divákovi ten jediný veřejnoprávní správný (Bruselem a Člověkem v tísni schválený) názor na takzvané "uprchlíky", ale postupně se to mění. Nejprve prostřednictvím ironických poznámek právě na adresu budování toho jediného správného mediálního obrazu (aranžování, jak mají lidé vystupovat z autobusu před novináři na maďarských hranicích), poté si dokument všimne i dalších praktik "zbědovaných uprchlíků". Za těmito reáliemi trochu zaniká hlavní motiv (hledání ztraceného Aliho), ale ono asi ani nebylo účelem filmu, aby toto téma dominovalo. Kde se ale v dokumentu vzalo tolik dětiček, o které na namátkově sledovaných fotografiích z imigrační vlny nenarazíte, to bych docela rád věděl...(16.12.2015)