Reklama

Reklama

Ye ban ge sheng

Čína, 1937, 113 min

Režie:

Weibang Ma-Xu

Scénář:

Gaston Leroux (divadelní hra)

Obsahy(1)

Druhý zvukový film čínského režiséra Ma-Xu Weibanga natočený podle románu Gastona Lerouxe Fantom opery. Do starého polorozpadlého divadla dorazí kočující divadelní společnost. Z příběhu se dozvídá, že zde měl před deseti lety zemřít slavný operní pěvec Song Danping. Ten se ale vzápětí objeví živý na scéně a vypráví svůj smutný životní příběh. Film se přesně nedrží knihy, podle které je natočen a oproti známým západním zpracováním obsahuje mnohé odlišnosti. (ČSFD)

(více)

Recenze (9)

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Sledovala jsem film s nějakými nemožně přeloženými anglickými titulky, takže jsem z toho měla ještě více dada požitek, než se kdy tvůrcům mohlo zdát. Asi nejpřesnější dojem byl, že sleduji flashback ve flashbacku flashbacku člověka snícího ve snu někoho jiného. Snímek je silně poznamenán érou němého filmu a předpokládám, že i divadlem. Ovšem kvůli tomu, že trvá téměř dvě hodiny, se všechny působivé momenty stačily rozpliznout do spousty nezáživných scén. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Bylo by to lepší, kdyby to netrvalo téměř 2 hodiny. Myslím že atmosféru to mělo, příběh taky ale prostě ta délka filmu silně ublížila. Chtěl jsem dát lepší hodnocení ale musím dát jen 3*. Jinak všechno je ok. Konec je silně roztahaný. Příběh jsem měl docela problém sledovat protože je tu tolik vyprávění že se člověk jednoduše ztratí. ()

Reklama

JimiH 

všechny recenze uživatele

Příjemná variace na Fantoma opery, která je chvílemi opravdu strašidelná. Po stránce formální je ovšem znát pomalý přechod Číny na zvukový film, díky kterému se ne všichni herci ztotožňují s odlišným pojetím herectví a stejně tak režisér se až příliš drží tradičních metod, díky čemuž film zaostává zhruba o 10 let za evropskou a americkou produkcí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nie, vážne, toto nie je horor. Možno to film spočiatku sľubuje, ale stane sa z neho melodráma až antických rozmerov. Pripomenie Frankensteina od Universalu, ale pôsobí dnes archaickejším dojmom. Taktiež nemá ani na o dosť staršieho Julianovho Fantóma opery. Stále je možné si film užiť, to ak takéto osudové príbehy lásky máte radi a chcete si doplniť vzdelanie o čínsky film z 30. rokov. Ja som však mal z Polnočnej piesne pocit, akoby trochu Číňania za svetom v kinematografii zaostávali. Ale iný film z tejto krajiny a tohto obdobia som nevidel. 70% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Primitívny a naivnučký snímok, ktorého technická stránka šľiape po dokonalej sínusoide. Raz je hore, raz je dole. Pri tej horšej trpí prakticky celý film. Ide o strih, hudbu, zvuk, ich celková montáž dokopy a ide o veľmi rušivý moment. Pri tej lepšej ( kamera, výprava, osvetlenie ) máte pocit, akoby ste sledovali to najlepšie z tvorby nemeckých mágov, ako Lang, Murnau či Wegener. Mohlo ísť o prevratné dielo, minimálne ázijskej kinematografie, ale neschopnosť režiséra urobila svoje. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama