Obsahy(1)
Hlavním námětem filmu je několik statečných námořníků, kteří se vydají zachránit manželku misionáře, který je zabit bandou boxerů.
Snímek znamenal velký skok kupředu po obsahové, technické i po stylové stránce.
(Mr.Ocek)
Recenze (8)
Film, ktorý nasmeroval detailami kinematografiu opäť znova trochu dopredu, aj keď musím priznať, že skákať od šťastia z toho nejdem. ()
Ako jeden z míľnikov filmovej réžie, je dielo hodnotné. Ostatným, ale nepovie nič. ()
Zřejmě první film o aktuálním dění (povstání boxerů, ukončené čínskou kapitulací 7. září 1901) - první pokus o "televizní noviny". A také první pokus o ovlivňování veřejného mínění prostřednictvím filmu - domácí (Číňané jsou ti zlí, ostatní, tj. především Britové, jsou ti hodní. Diváci oné doby tehdy samozřejmě nedovedli (a nedovedou to ani mnozí současní) rozlišovat mezi "webkamerou", "přímým přenosem", "dokumentem" a "fikcí". ()
Jeden z prvních, né-li vůbec prvních využití filmů jakožto politické propagandy. V tomto případě k mírné propagandě imperialistické koloniální politiky Anglie. ()
Legendární snímek průkopníka britského filmu. Čím je tento film zajímavý? Tak určitě tím že je tu využit nový dramaturgický prostředek-změna místa děje.. Režisér využívá montáže jako dramaturgického prvku..Ukazuje nám tu jak vzbouřenci během boxerského povstání v Číně zabili misionáře, ale ženu a dceru zachránili britské oddíly. James Williamson rozbijí film do řtyž záběrů. Místo děje nikdy neukazuje v celku, ale jen ve výsecích, a scény k sobě přiřazuje za použití filmových prostředků- V jednom záběru se ukazuje žena misionáře, která máváním kapesníku přivolává pomoc, v dalším pak oddíly, jež-jak já jako divák pochopím-že díky signálu přispěchaly.. Williamson dovede rovněž využít i postavení kamery, např. herec jde na kameru a otevírá ústa, jako by chtěl spolknout přístroj..Během jednoho záběru se mění polocelek v detailní záběr (vnitřní montáž) ()
Zajímavosti (3)
- Premiéra, která se uskutečnila 17. 11. 1900 na radnici v městě Hove, měla údajně takový pozitivní ohlas, že si diváci přáli pustit film stále a stále znova. (Mr.Ocek)
- Dle filmového historika Johna Barnese měl film nejrozvinutější děj ze všech anglických filmů, které do té doby vznikly. (Mr.Ocek)
- Film byl považován za ztracený, ale v letech 1950 a 1985 se podařilo najít dvě kopie, které však nebyly totožné. (Mr.Ocek)
Reklama