poster

The Sadist

  • USA

    Profile of Terror

  • Velká Británie

    Sweet Baby Charlie

Drama / Horor / Thriller

USA, 1963, 92 min

Režie:

James Landis

Scénář:

James Landis

Kamera:

Vilmos Zsigmond

Producenti:

L. Steven Snyder
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Campbell
    ****

    Překvapivě opravdu povedené. Syrové drama o bitvě mezi šílencem a nevinnýma. Nečekal jsem že někdy řeknu že Arch Hall hrál opravdu dobře, v Eegahovy jsem z něj nemohl protože to bylo vážně strašné a o Wild guitars nemluvím a najednou čumím on tu hraje opravdu parádně, upocený slizský hovado který se s nikým nesere. Další věc která se mi líbila byla to že ti nevinní měly kolikrát šanci ale vždy se něco pokazilo(třeba když vrah neměl náboje a musel přebít). Původně jsem nevěděl že se film odehrává na jednom místě a tak jsem měl trošku obavy, ale ty nakonec opadly. Opravdu parádní záležitost.(8.2.2012)

  • J*A*S*M
    *****

    Paráda. Na raná šedesátá léta až překvapivě brutální film (ok, spíš v psychické než fyzické rovině - ale přeci), něco jako předchůdce exploitation subžánru, jenž zažil svůj boom o dekádu později. Zpočátku je film docela nezáživný, jakmile se ale na scénu dostane to hovado zmíněné již v samotném názvu, je o zábavu postaráno. Tak odporného filmového záporáka jsem neviděl ani nepamatuju. Tady musíte obětem vyloženě fandit, aby se mu ubránily a na konci mu nepěkně ublížily (aneb překlopení do revenge filmu). Posledních dvacet minut je pak neuvěřitelně napínavá naháněčka. Opravdu veliké překvapení a další horor z mnou právě prozkoumávaných šedesátých let, který je třeba doporučit. Horror movie of the Year(26.11.2010)

  • Flego
    *****

    Ak zostanete stáť s autom kdesi na vrakovisku v prdelkove na konci sveta a natrafíte tam na dvojicu vyšinutých psychopatov, nudiť sa nebudete. Jednoduchý príbeh s pár hercami a malým rozpočtom neznie príliš vábne, ale rozohraná hra vtiahne každého do deja a to je dôkaz, že i malý neznámy film sa môže stať veľkým.(25.11.2010)

  • Zeebonk
    ***

    Po proprstění se tímto obstarožním skoroexploitationem jsem upadl do dlouhého introspektivního rozjímání a po zabzučení bzučáku se mi z pravého ucha vykutálel následující verdikt: Hranice mezi napětím a nudou je tenká jako lasička po pikniku v hydraulickém lisu. Vskutku. Samozřejmě může kdejaký světaznalý mudrlant namítnout, že je to naprostá sračka a že já jsem kus amatérského krávošuka, co ví úplné hovno, ale věc se má tak, že... Pointa je, že... Ta zasraná pointa je, že všechno je o diváckém očekávání a diváckých potřebách a mé divácké potřeby jsou daleko za povrchním připínákem... teda, chci říct napínákem z arizonského buranova, kde blažka neteče, děj se vleče jako můj lamfas po chodníku při ranní procházce a mé divácké libido tak zůstává ve zklamaném polopozoru. Neříkám, že tento snímek není zrovna pro tebe, milý čtenáři, ale já filmu požaduji cosi víc než hoďku a půl impotentního napínání s prachbídným skorovýstřikem na konci.(29.6.2014)

  • TaxiDriver
    ****

    Nedoceněný exploitation, při jehož sledování si divák nejednou vzpomene na Tarantina (scéna se sodou, počítání zbylých kulek). Má to nejpřísnějšího záporáka a nejvíc napětím vyhypovaný dvacetiminutový konec. Na low budget to oplývá neuvěřitelnou kameru, za kterou stojí Vilmos Zsigmond, který si Sadistou odbyl svůj americký debut.(21.4.2010)

  • - Životem Charlese Starkweathere a Caril Fugate byly inspirovány například také filmy Zapadákov (1973) či Takoví normální zabijáci (1994). (hladass)

  • - Arch Hall Jr. (Charlie Tibbs) a Helen Hovey (Doris Paige) byli ve skutečnosti bratranec a sestřenice. (hladass)

  • - Ve filmu se Judy (Marilyn Manning) chová jako mladá dívka, ale hlasatel v rádiu objasňuje, že Judy je 18 let, aby neměl film problém s cenzurou. Ve skutečnosti bylo C. Fugate 14 let. (hladass)