Reklama

Reklama

Tělo

(amatérský film)
Krátkometrážní / Horor
Česko, 2007, 10 min

Obsahy(1)

Krásný letní den. Uvnitř rušného bloku činžáků leží na jednom z mnoha dvorečků nepovšimnuto tělo desetileté dívky. Co se jí stalo? A co ještě stane? (choze)

Recenze (55)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

simultánní popis/ analýza....úvodní pohyby kamery jsou dobře vymyšlený...pravolevé horizontální panorama - vertikální panorama shora dolů...jízda podél těla holky...jenže klasika...záběry nejsou dobře provedený...navazujou na sebe relativně hladce, ale kamera se klepe...do toho skoky ve zvukový stopě...přechod mezi ruchama pořízenýma na místě a mezi nediegetickejma, ex post dodanejma ruchama.............zlomovej je pro mě hrozně dlouhej statickej záběr - celek, ve kterym se holka zvedá ze země...tady se vlastně definuje poetika filmu ve vztahu k rychlosti střihový skladby...v proběhu toho záběru už se mohlo ( z určité perspektivy i mělo) několikrát stříhat...ten záběr po tom vyloženě volá...jenže...je otázka, co tím chtěl vlastně autor říct...pokud se takovejhle dlouhej záběr ponechá bez střihu, může to fungovat v rámci nějaké náladotvornosti...může to vytvářet určitý emocionální dopad...nějakou tíhu řekněme...tíhu spočívající ve statičnosti a pomalosti..............zajímavej je střih do interiéru schodiště...záběr na budovu ( ve zvukové stopě je slyšet blížící se kroky)...střih do interiéru...postava seběhne schody a jde ke dveřím...otevře dveře a vyjde ven...divák přitom čeká, že za nimi bude holka...ale následné panorama ukáže, že holka je na druhé straně domu - u druhých dveří...nejedná se tedy o protizáběr ( pohled na stejné dveře z jedné strany vs. pohled z druhé strany), ale kamera udržuje stejné stranové poměry ( míří stále stejným směrem)...a teď si nejsem jistej, co to je...jestli je to záměrná rafinovanost...pokus o vyvolání napětí prostřednictvím zmatečné práce s prostorem...a nebo jde o střihovou chybu.............což je jeden z výraznejch problémů při vnímání amatérských filmů...občas se tam povede něco fakt zajímavého...jenže divák nemá tu jistotu, jestli šlo o záměr nebo se to jen tak náhodou povedlo...něco ve smyslu "štěstí začátečníka".......pohled do kamery...blbost...proč ?...pokus o jakousi prázdnou důležitost ?...nebo co ?............vysoké nadhledy ( tady ze střechy) jsou kompozičně efektní a mapují prostor...ale jejich použití je často dost samoúčelné a zbytečně poutá pozornost (takhle z hlavy mě napadá třeba pohádka "Čert ví proč" a některé scény z pekla)...v kontextu "Těla" znamená vysoký nadhled přepnutí do pásma záběrů, které řeší prostor dvora...jde o určité "vyšší hledisko"... vnímání prostoru ve větším měřítku...problematických je pak několik věcí...1) účel záběru ( co záběr sděluje a proč), 2) provedení ( tady hlavně délka a roztřesenost), 3) zapojení do kontextu ( přechod zpět k menším záběrům často působí skokově)............líbí se mi náhlý střihový výpady...holka sedí opřená o plot...najednou proběhne kočka...což je řešeno třemi záběry...jedna strana plotu - druhá strana plotu - a zpět...tahle kombinace pomalého střihového rytmu a absence dynamičtější akce s náhlými změnami ( nic nic nic - najednou se něco stane...a pak zas nic) mě baví...poutá to pozornost, obsahuje to v sobě napětí, je to potenciálně náladotvorné a zároveň se to může přetavit i v nějaký humor...teď vycházím konkrétně ze zkušenosti s nezávislým filmem "Soft For Digging"...který je němý...spoléhá na kombinaci vizuální akce a zvukových efektů...prakticky neobsahuje hudbu...a žánrově tíhne k hororu..................... http://www.csfd.cz/film/166928-soft-for-digging/....................film jsem viděl v roce 2002 v Karlových Varech a už tehdy mě zaujal, protože nejde vyloženě tupě ve stopách Blair Witch...horor je pro něj jen výchozí rámec k rozehrání nějakých hlubších dramatických témat...osamělost, stáří, vina, smrt...měl by být celý na youtube...nedávno jsem si ho dával znovu a je to dobrý...................... https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y8iNwCJ6Ewk................... zpátky k "Tělu"...obrazovou kvalitu nějak nemam vyloženě potřebu řešit...spíš mi vadí nestabilní kamera a kompoziční nepřesnosti...problém je v tom, že režisér jede podle nějaké představy o tom, jak by kompozice a pohyby měly vypadat...jemu nejde o neučesanost...záměrnou syrovost...chce být přesný...usiluje o určitou formu...ale tu se mu nedaří naplnit.............. holka podlézá plot...záběr zprava...a najednou záběr zleva...přesosák ? proč ?...je to znak přechodu do nějakého nového prostředí ?...no nevim...ale dejme tomu.............baví mě ten tenis ve zvukové stopě...to byl dobrý nápad...specificky to modeluje prostor a dodává to tý věci určitou meditativnost........ hezký jsou záběry z kurtu přes hráče, kdy jde postava v pozadí za plotem...naopak mimózní je následující moment, kdy holka najednou projde v těsné blízkosti kluků...najednou se tam narušuje ta povaha postavy s ohledem na prostorovou distanc od běžného dění...a ta situace je skoková, náhlá...špatně načasovaná...blbě nasazená...logičtější by bylo, kdyby se holka pomalu blížila k nějakému hloučku...tohle působí jako zkratka..............a taky je to divný z hlediska nějaký základní logiky...chápu, že kluci jsou udivený a možná i poplašený...ale divný je, že jen tak stojej a zíraj...že se třeba nikdo z nich nezeptá nebo nějak jinak nezareaguje...následně je holčina zase sama...její přítomnost nezpůsobila žádnej rozruch............a ono to očividně má být divný...jak jsem říkal v úvodu u dlouhého záběru...jde tam o budování nějaké poetiky...odtažitosti...a určité bizarnosti...ale ten konec...nějakou tu základní faktickou rovinu to neobjasňuje...nejsem si jistej, jestli se vlastně dozvíme, proč tam ta holčina ležela, co se jí stalo a proč....vysvětlující detaily jsou spíš matoucí...kalhotky ležící na zemi...to jí ty kluci znásilnili ?...proč se ale válela tam, kde se válela ? a proč se plazila zpět ?...takže vlastně celá ta trajektorie návratu tak nějak nedává smysl s ohledem na fabuli a její logiku ( proč se plazit někam, kde mě znásilnili, proč nehledat pomoc jinde ?)...dává smysl s ohledem na poetiku filmu ( zvýraznění prostředí a jeho odcizení, kde se nikdo nestará a všichni si jedou ten svuj každodenní klídek) a s ohledem na syžet (postava, s níž je spjatá určitá záhada, která by se měla v závěru vysvětlit ).......ten film mi nepřišel nezajímavej...na amatérák začínajícího tvůrce je to místama slušně rozzáběrovaný ( přese všechny formální nedostatky)...ale ex post je to dost natahovaný...baví mě ta nekompromisnost a baví mě ten směr, kterym se to ( byť ne uplně úspěšně ) vydává...ale je to konstrukt...každopádně pokud se pan režisér vytočí ( čti natočí toho víc a pak se nasere), nemuselo by to být špatný...minimálně cením fakt, že se neopírá o pseudodramatickou hudbu a snaží se vyprávět jen s pomocí obrazu a zvuku, což je dost těžký.......no a teď jsem zjistil, že to natočil mistr Blažek...tak to je z toho, co jsem viděl, jeho suverénně nejlepší kousek... () (méně) (více)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Keby sa to dievčatko neplazilo po zemi šesť minút, ale napríklad štyri, bolo by to o tom istom. Pán Blažek si asi myslel, že to čakanie filmu nejako pridá na intenzite, ale o pár minút plazenia menej a aspoň pointa by vyznela tak jak mala. Nápad ok, nebolo to zlé, ale amatér je hold len amatér a keď už to nevie s atmosférou, mohol tam dať aspoň trochu viac krvi. ()

Reklama

Jazzzz 

všechny recenze uživatele

Tohle si myslím by se dalo ještě sestříhat... :D Je to nějaké moc dlouhé.... No co se námětu a zfilmování týče, děvčátko i kamera se mi líbili, vypadá, že je opravdu zubožená. Film začíná být filmem, až když se děvče vyplazí ven ze dvorka, v tu chvíli do děje vstupují i jiné postavy. Jejich alibismus a nevšímavost vůči zuboženému děvčátku je zvláštní až nelogický. Pak následuje finále, které je poměrně šokující. Bohužel krátkáč jak už sem říkal je poměrně dlouhý, na to jak málo se v něm děje a vypadá spíše jako snaha kameramana o exibici svých záběrů, což bohužel filmu dosti uškodilo. ()

Lollirot 

všechny recenze uživatele

Přimhouřené oko a snad i lehký závan sympatií byly ty tam, když jsem se začetla do plodné diskuze na Studni. Pan autor se zde hystericky brání proti všem zlým jazykům, co si dovolují nařknout jeho film z toho, že nespadá do žánru ‚exploitation‘ (třebaže nejsem odborník, zlé jazyky se podle mě nemýlí). Z jeho strany to je poněkud dětinská sebeprezentace – kapka nadhledu do toho zápalu bouřlivé obhajoby by neuškodila (a proč tak urputně lpět na škatulkování?). Kdo ví, možná kdybych natočila film, jednám právě tak. Ale snad ne. Pravdou je, že za film má mluvit film a nikoli režisérova apologie :-) Něco záběrů vypadá opravdu slušně, kamera zaujme, absence hudby není na škodu, ale ten pocit, že si to hraje na něco čím to není, je bohužel neodbytný (nic nového u amatérských kousků). ()

Oxy 

všechny recenze uživatele

Eeej, takhle nee. Nuda, nuda, kapání krve (docela by mě zajímalo, odkud ta krev kapala :D), nuda, ale nečekaný konec. Výkon hérečky v některých částech pokulhával, v některých byla famózní Ty zvuky ze závěrečné scény už jsem někde slyšel. V CSku, nebo něčem takovém. Celkové hodnocení - "ale co, je to amatérský film :)" ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Po celý film nepadne od žádného z herců ani slovo. (boul)
  • Režisérovo cameo - kluk sbíhající schody v domě. (choze)
  • Ženu sklízející na začátku filmu na balkóně prádlo si přes jistou nelibost zahrála režisérova matka. Ještě neliběji nesla, když se záběr musel později přetáčet, protože při něm byl zašpiněný objektiv kamery. (choze)

Reklama

Reklama