Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Niktorius
    ****

    Ne úplně dokonale dobroušený, přesto velice silný film. Populární kurdský zpěvák Mahsun Kirmizigül dokázal, že Beyaz Melek nebyla žádná náhoda a že je vlastníkem obdivuhodného (audio)vizuálního cítění, díky němuž si vytváří osobitý filmařský rukopis. Jeho vyloženě nádherné obrazy (doprovázené neméně chytlavou hudbou) pak trošičku kazí jen jejich občasná přehnaná ikoničnost - viz například plakátový výjev zvedání čerstvé narozeného syna proti slunci. Ve svém druhém filmu se Kirmizigül rozhodl poprat s celou lavinou citlivých sociálních témat - patriarchálním modelem společnosti, transsexualitou, vraždami ze cti, ilegální emigrací, kurdskou otázkou i sociálně-ekonomickou propastí mezi městem a venkovem - a vyšel z toho boje se ctí, byť právě tahle mnohotematičnost je nakonec asi největším problémem filmu, neboť ve slabších momentech vyvolává podezření, že se tvůrci reflexí mnoha tureckých bolístek prostě snažili buď mermomocí vydolovat z diváka co nejvíc emocí, nebo se raději vyhnout pokusu o nějaký hlubší vhled do problematiky. Je každopádně vidět, že talentovaný režisér a scénárista má ještě kam růst a jeho další film o pěti minaretech v New Yorku by už mohl být naprosto vynikající. Güneşi Gördüm je "pouze" velmi, velmi dobré. 80%(24.8.2010)

  • edie sedgwic
    ****

    Az na par prehnane teatralnych scen velmi posobivy a silny film z prostredia, ktore dokaze uplne pochopit len ten, co to zazil. Zase nieco nove a kvalitne, nahlad do zivota ludi, ktori kvoli svojmu povodu prezivaju peklo na zemi.(30.7.2011)

  • sibskyn
    ****

    Jeden z nejlepších tureckých filmu! Sice je tam par prehnanych emocnich scén, ale to je pro Turecko normální.(13.8.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace