Reklama

Reklama

Wu xia

  • Hongkong 武術 (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Liu (Donnie Yen) je výrobcem papíru v období dynastie Qing a vede jednoduchý život s manželkou Ayu (Tang Wei) a jejich dvěma syny. Do jejich odlehlé vesnice přijde detektiv Xu (Takeshi Kaneshiro), který vyšetřuje smrt dvou banditů během loupeže. Xu rychle zjistí, že to nebyla obyčejná zpackaná loupež. Jeho houževnaté dotazy vynášejí na povrch temné tajemství Liuovy minulosti, která ohrožuje nejen jeho rodinu, ale i celou vesnici. (LordMovie)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (65)

verbal 

všechny recenze uživatele

Ach jo! A to mi místní obdivovatelka pošahaných bambusáckých peachovin přísahala na holý pupík, že se v tomhle vůbec nelítá!! Faktem je, že prvních dvacet minut měla pravdu. Pan Yen v té době yen unyle žvýká papír a sledujeme kýčovité obrázky rurální Číny. Pak se ale vše změní. Donník si dá pár Redbullů, což mu děsně napumpuje Chi, narostou mu křídla a je vymalováno! Až do závěrečného rozsypaného čaje se mě zase ti rýžožrouti snažili přesvědčit, že když Isaacovi padalo na hlavu to jabko, udělalo čtyři piruety, dvakrát opsalo horizontální elipsu, vyskočilo zpátky na větev, kde chvíli poskakovalo na stopce a teprve potom elegantním saltem se třemi vruty přistálo Newtonovi na palici. Ten, podle nejnovější Hong Kongské revize "Fyziky pro začátečníky", pod tím stromem chrápal, a tak mu cosi podstatného nepochybně uniklo! A to nemluvě o tom, že po finální scéně anihilace největšího hnusáka, by si měl pan Franklin svým patentem na hromosvod poškrábat hemoroidy! Do toho všeho ještě namixoval nějaký ten Wong dokonalé lekce bojové akupunktury. No nic, aspoň teď vím, že když někoho píchnu prstem nebo jehlou přesně 4,826 milimetrů nad šesté žebro, upadne mu prdel. Závěrem bych tuze rád připustil, že námět byl vcelku originální, bylo to hezky natočené a pan Yen se docela držel na uzdě, protože filetoval maximálně dva rachitické tíňany najednou, což je tak dvacetkrát méně než jeho běžný standard. Ale nepřipustím, byla to yen další šikmooká kravina! Avšak vzhledem ke včerejšímu zážitku u Empire of Assassins musím nádherné dvě vytlačit! ()

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Mencius věřil, že člověk je ze své podstaty dobrý. Mistr Xun tvrdil, že člověk je z podstaty instinkty puzené hovado, a to dobré a ušlechtilé se mu musí vlámat do hlavy. Liu a Xu zastupují dva protikladné principy - a v tom, jak se jejich cesty a cíle střetávají, aby nakonec našly společné (a přece dvojí) vyústění, je (myslím) třeba hledat klíč k tomu, o čem že Wu xia (a Xuovo vyšetřování) nakonec vlastně je. O obecný konflikt mezi menciovským optimismem a xunovským pesimismem (či pragmatismem, chcete-li) a morální konflikty z něj vyplývající, o cestu k individuálnímu vykoupení a kolektivní harmonii, o člověka a o lidi - o to jde. Téma nikterak nové a otázky už tolikrát položené a zodpovězené na tisíc různých způsobů (mj. pravděpodobně i v Cronenbergových Dějinách násilí, jež jsem doposud neměla to potěšení zhlédnout, a jichž je Wu Xia volným remakem) - jenže Wu Xia je záležitostí natolik stylisticky vytříbenou, že dosucha vyždímanému tématu dodává neuvěřitelnou porci čerstvé šťávy. Chan využívá filmový jazyk s účelností a elegancí, z nichž jsem se od začátku až do závěrečných titulků tetelila blahem. --- Palec nahoru a doufám, že aspoň v rámci nějakého toho filmového fesťáku to tu proběhne na velkém plátně. EDIT: Po zhlédnutí Dějin násilí (super biják, mimochodem) můžu jen potěšeně konstatovat, že z toho Chan udělal svůj film a kupodivu vlastně i na trochu jiná témata... ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To máte tak, když Hercule Poirot přijede na místo Čínu a než aby si svolal podezřelé a postupně jim vysvětlit, jak se to všechno semlelo, pozve si zkrátka jen toho největšího vrahouna dynastie Tic Tac. A co čert nechtěl, skamarádí se spolu. Po zbytek filmu tam Donnie Yen chodí s žampionem na hlavě nebo si hraje na jednorukýho banditu. A na konci vám k titulkům zahrají Balls to the wall ale pozpátku. Ovšem, vyplatilo se. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: We Distributions, Lark Films Distribution // Koniec filmu je síce pritiahnutý za vlasy, ale to je tak jediná vec, ktorú môžem skritizovať. Bojové scény sú zvládnuté elegantne, veď niet sa čomu diviť, keďže ide o Donnie Yena. Milo ma prekvapil dej filmu, ktorý bol možno jednoduchý, ale rozhodne bol zaujímavý. No a tiež nemôžem zabudnúť na prostredie, pretože bolo úžasné. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Ta opozicnost na viacerych urovniach (zacina uz v samotnom castingu) je vo vysledku osviezujuca rovnako ako stylicsticky vyborne zvladnute formalne prevedenie, kde "o com" je synergicky zvyraznene audiovizualne hravym "ako". Male pomrknutie na stare wuxia filmy aj prostrednictvom epizodnych uloh pre Jimmyho Wanga a Karu Hui usmev na tvari vycari. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (3)

  • Snímek je přepracováním grafické novely "A History of Violence" z roku 1997 autorů Johna Wagnera a Vincenta Lockeho. (Conspi)
  • O bojovou choreografii se postaral Donnie Yen, představitel Lia. (ČSFD)
  • Akční režii na filmu dělal Donnie Yen. Kredit akční choreograf sdílí Yan Hua a Kenji Tanigaki. (Rominator)

Reklama

Reklama