Obsahy(1)
Unikátní koncert kultovního kanadského písničkáře, spisovatele a básníka na The Isle of Wight v roce 1970. Brilantní písničkář, básník, ale i prozaik Leonard Cohen je dnes již legendou. Svou osobitou poetikou ovlivnil tolik umělců, že každý pohled na Cohenův text v sobě nutně obsahuje i mnohé z jeho statutu legendy, klasika, modly či vzoru. Skladbu, kterou bychom u jiného zavrhli, u Cohena bez problémů přijmeme; co nám někde jinde přijde jako klišé, vnímáme v textech milovaného Kanaďana jako působivý básnický obrat - tak silná je aura jeho osobnosti, tak uhrančivý jeho hlas, tolik podmanivé melodie. Cohen píše poezii od mládí, od 50. let, pokoušel se ale prosadit i jako prozaik, přičemž oba jeho romány vyšly v českém překladu: jak Nádherní poražení, tak prvotina Oblíbená hra. A právě román Nádherní poražení je prý tím nejlepším, co Cohen kdy napsal, hlavně pro to, že si kniha zachovává onen nezaměnitelný humor, který tak dobře známe z jeho písní - Románu Oblíbená hra kritika vytkla křečovitost debutu, pozdní věci, včetně i u nás známé drobné prózy Kniha milosrdenství, jsou vytýkány manýristické bizarnosti. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (7)
Ach Suzanne, tebe jsem přece tak miloval... A všechno zpackal... A mistra Leonarda miluju též, protože i když sama hudba nemůže změnit svět, Cohen je básník, který myslím svět aspoň oslovil. I když slova jen slovy jsou... Ále to je jedno, každému co jeho jest... Poslouchám ho a rád už víc jak třicet let. - - - P.S. http://www.youtube.com/watch?v=n_56ep729TE - - - - - (Poprvé viděno za tiché hluboké noci 4.11.2011 na >poetickém prostoru< , hodnocení a komentář zde jako první - 4.11.2011) ()
Pan Písničkář, Mistr slova, který si dokáže podmanit publikum. ()
dobrá pieseň je pieseň, čo očarí nielen hudbou, melódiou ale ale vie aj podfarbit slová - text, ktorý niečo dáva. V tomto prípade, v prípade Cohena, sú aj texty čo oslovia poslucháča, melancholický prednes speváka to len prifarbí. Ach jo v prípade Cohena naozaj ľutujem, že neovládam jeho jazyk. Ďakujem naozaj ďakujem za titulky, film bol pre mňa zážitkom a spomienkou na roky sedemdesiate, kedy leteli takéto koncerty a skladby o ktorých súčasná generácia nemá ani šajnu. ()
Na tento koncert jsem čekala u televize do půl druhé v noci a dobře jsem udělala. Sice jsem si ho mohla nahrát, ale to by nebylo ono. Mám řadu CD tohoto hudebního mága a nejvíc mi vždy vadilo, že mi jazykové neznalosti brání porozumět o čem tento podmanivý hlas ve svých písních vypráví. Tušila jsem, že to bude něco poetického a krásného, ale až teď jsem si potvrdila, že jsem se nemýlila. Netroufla jsem si osobně se zúčastnit jeho koncertu v Praze, ale podle vyprávění přátel, kteří měli to štěstí, to bylo fenomenální. ()
Leonard se nedá moc komentovat,Leonard se musí poslouchat ...a zážitek mi nekazila ani letitost záznamu ()
Síla výpovědi přebíjí technické nedostatky (podladěná kytara „vynikne“ hlavně v Suzanne), ostatně ze vzpomínek přímých účastníků vyplývá, že šlo o narychlo připravené a částečně improvizované vystoupení. S těmi vzpomínkami souvisí důležitý faktografický údaj: V titulcích filmu je uvedeno, že dodatečné výpovědi byly natočeny v roce 2009 a pak zkombinovány s koncertním záznamem z roku 1970, takže správné vročení výsledného pořadu je 2009; dále je v titulcích uvedeno: režie Murray Lerner. Vše se dá ověřit na http://www.imdb.com/title/tt1604116/, kde se navíc dozvíme, že jde o americko-britskou koprodukci (tedy nejen USA) s původní stopáží 64 minut (takže ČT uvedla nějakou zkrácenou verzi). ()
už jen pár let chybělo do okamžiku aby se s Cohena stala legenda... ()
Reklama