13. komnata - Série 3 (2007) (série)
Režie:
Alena DerzsiováObsahy(1)
Naďa Konvalinková je symbolem nezdolného optimismu, rozesmáté sluníčko, které má neustálou snahu vidět vše z lepší stránky - tak ji znají diváci a kolegové. Proti tomu stojí jiná Naďa, která skrývá smutné a traumatizující prožitky z dětství, beznadějnou snahu mít velkou a spokojenou rodinu, zoufalé pokusy o bezpečí a klid. O tom ví ale jen nejbližší okruh jejích přátel.
Naďa Konvalinková se narodila v Praze, je nejstarší ze tří sester. Ljuba je mladší o dva a půl roku a provdala se do Švýcarska, sestra Iva z maminčina druhého manželství je mladší o jedenáct let a žije na statku nedaleko Prahy. Když bylo Nadě 10 let, rodiče se rozvedli za tak dramatických okolností, že úřady Naďu a Ljubu umístili do dětského domova. Prožily tam nejhorší rok svého života, pak si je naštěstí babička vybojovala do vlastní péče. Proto chtěla Naďa mít aspoň dvě děti, větší rodinu, ale nevyšlo to.
Těžká zkušenost z dětství ji přivedla k Nadačnímu fondu Rozum a cit, jehož se stala patronkou. Tento fond pomáhá dětem, které se třeba po autonehodě rodičů či kvůli jiným nepříznivým rodinným situacím ocitnou opuštěné.
Jak se dokázala vyrovnat se ztrátou rodinného zázemí, která ji potkala naprosto nepřipravenou stejně jako její mladší sestru Ljubu, co v ní tento zážitek zanechal a v čem ji naopak posunul, to tato herečka svěří poprvé před televizní kamerou.
Citlivou průvodkyní na cestě do její třinácté komnaty je redaktorka Zuzana Burešová.
(oficiální text distributora)
Recenze (6)
spíš klasický životopis, než 13. komnata... tohle se trochu vymyká... odemyká opět Zuzana Burešová... 50%... k vidění zde: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1186000189-13-komnata/207562210800035-07.12.2007-21:10-nada-konvalinkova.html ()
Možná je Naďa Konvalinková "symbolem nezdolného optimismu", její 13. komnata ale naráží na obvyklou neduhu celého cyklu. Po několika shlédnutých (a nutno podotknout zcela průměrných) epizodách přichystal konečně zajímavý osud, tedy poutavý, svižný, přitom zajímavě vystavěný, až následný díl s Janem Révaiem. Osudy „13. komnat“ (i toho s Konvalinkovou) většinou uvedou diváka do problému hned v úvodu a pak ho jen s různými obměnami otrocky opakují a nikam jej za celých pětadvacet minut neposouvají. ()
Skuteěn souhlasím, Naďa Konvalinková je symbol optimismu. Ale i ona si zažila své, kdy ji do zpěvu zrovna nebylo. ()
Divácká přitažlivost závisí zejména na osobnosti, o které zrovna díl je. Ale přesto hodnotím tento cyklus jako celek a ne pouze jeho jednotlivé díly. 50% ()
Životní osud této výrazné české herečky upoutává spíše šarmem a temperamentem své hlavní představitelky než režijním a tentokrát i moderátorským zvládnutím. Je to škoda, protože bytost tak líbezná a zřejmě silná ve své zjevné zranitelnosti i její osud nabízely mnohem více; v této souvislosti se mi vybavuje mimořádně zdařilá peterkovská třináctá komnata. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize / Josef Nekvasil
Reklama